2010. május 31., hétfő

Az utolsó....

Na nem kell megijedni (avagy örülni, kinek melyik esne jobban), nem fejezem be a blogolást, csak ebben a hónapban lesz ez az utolsó bejegyzés. :)
(Én is unom már a hét napjait adni címnek, így most ezt adtam :) Kreatív, ugye?:D)
Kezdhettem volna azzal is, hogy már megint esik az eső, de ez a tény is elég unalmas tud lenni, mivel mostanában gyakran van ilyen rossz idő. :(
Eddig csak azért nyavalyogtam az eső miatt, mert én utálom, de most már azért is, mert a gyerekek is utálják. Legalábbis azt, hogy nem tudunk kimenni, és már sokszor említettem, hogy ezek a gyerekek ha tehetnék, állandóan kint lennének, akkor érzik jól magukat, ha sok időt levegőn tölthetnek, akkor alszanak jól és sokat, akkor van kevés hiszti és nyűglődés, esetenként nincs is. Én hiszem, hogy nagyon sok múlik az időjáráson.

A mai nap röviden:
(Tudom, mindig azt írom, hogy röviden, utána meg mégis kisregény lesz, nem tehetek róla:) )
Éjjel minden rendben ment, Livike már 5:30-kor is fent volt, utána is fél óránként, de 7:15-ig kihúztuk valahogy, elég volt akkor felkelni. :)

Egy vagy két hete érezni lehet a szobában valami fura szagot, mintha dohos lenne valami. Gondoltunk arra, hogy a habtapira ki szokott folyni a tea amikor isszák, mert hiába a szelepes üveg, megszívják és utána rázzák, nem egyszer láttam már, hogy teás, persze feltöröltem, de simán befolyhat az elemek közé. Ezért felszedtem az egész habtapit. A 40 darabból kb 5-ön lehetett érezni azt a szagot, a többin csak azt a jellegzetes műanyag (vagy milyen) szagot, ami alapban van neki.
A habtapi alatt a szőnyegen még szokott lenni egy nagy sárga pléd, hogy könnyebb legyen porszívózásnál mozgatni. Na, az a pléd is olyan szagú volt, így ment a mosásba azzal együtt, ami az ágy előtt szokott lenni (a kék kockás) hogy ott ne jöjjön a hideg. Onnantól kezdve méginkább éreztük a szagot. Pár nap és kiszellőzik, - gondoltuk - biztos már a nagy szőnyeg is átvette, azért karácsony óta folyamatosan le volt téve a cucc, porszívózás, átmozgatás ide-vagy-oda.
Közben eszembe jutott, hogy tegnap is amikor Livike bedobta az ágy háta mögé a légycsapót is kivettem, akkor is éreztem azt a szagot. Kintebb húztam az egész ágyat (a miénket) és akkor láttam, hogy azon túl, hogy pókháló van meg por, onnan jön főként a szag. Mama már azt is látta, hogy a fal tövénél még vizes is! Hát ez lehet minden dohos szag forrása! :( És miért vizes? Valószínűleg a hátsó szomszéd miatt, aki a fal tövére pakolta a termésköveit, amin télen a hó állt (majd elolvadt), most a nagy esőzések alatt pedig a víz folyt a falunkra. :(
Tavaly, mielőtt a gyerekekkel hazajöhettünk volt frissen kifestve, az egész lakásunk, ez most szépen adott neki. :(
A szomszéddal úgy tudom még nem sikerült Mamáéknak beszélni, bár akkor is annyit tud tenni, hogy elpakol onnan és majd idővel kiszárad a fal.

Az ágy háta mögött találtam többek között elveszettnek hitt kis tükröt, habtapi-falatkákat (amiket megcsócsáltak), egy hármast és két hatos közepét is, valamint egy rágókát. Dolgoztak a gyerekek. :))) (Amikor felállnak az ágyra akkor dobálják be ezeket a dolgokat mögé. A tévé távirányító csak azért úszta meg eddig, mert az nem fért be.:) )

Így most nincs lent a földön semmi. Se pléd, se habtapi, csak a szőnyeg. Az ablak egész nap nyitva volt, azért annyira nem vészes a szag, de nem kellemes. És főleg nem egészséges. :( Remélem minél előbb kiszárad és újra jó illat lesz. :)
Ehhez mondjuk nem esős idő kellene, hanem száraz, meleg, napsütéses....

Levike kissé meg is lepődött, amikor a nagy rohanásban elesett, hogy hát igen, kissé keményebb a talaj.
Főleg este, mikor már zokni nélkül járkált.... gondolom fura érzés volt a kis talpainak a szőnyeg. :)))
Furán is járt először... Annyira megszoktam már a habtapi ottlétét, hogy furcsa benéznem a szobába, mindig azt várom, hogy fel van szedve az egész, rakhatom össze. Hát nem kell. :) Ha jön a jó idő, akkor kiválogatom az elemeit, ami nagyon szakadt meg szét van rágva azt ki is dobom, valamennyi ép darab biztos marad még. Átmosom, kiszárítom és mennek vissza, legalább addig még kell, amíg Livike is nem tanul meg egyedül és biztonságosan járni.

A tízóraira 10:45-kor került sor. Kint akartunk etetni, de épp elkezdett szemelni az eső. Épp csak annyira, hogy már ne lehessen kint lenni. Egész nap ilyen idő volt. Néha jobban is rákezdett, de inkább az volt a jellemző, hogy csak szemelt.

Tízórai után kicsit sétáltunk kint, - esőszünetben - majd 12 órakor letettem Őket aludni.
El is aludtak, Livike ébredt 13:15.kor, majd Levi 14 órakor. Közben megfőztem a mai kajájukat, végre nem almafőzeléket, hanem répás-krumplis-karalábésat.
14:30-kor jött Mama, hogy etetünk. Nem igazán akartak hozzáfogni, de azért egy tálkával csak sikerült megenniük....

Ebéd után újabb séta következett, a hintákat is feltettem, de végül nem került sor a használatukra. Levikét bele akartam tenni, de nem ment, sírt, rúgkapált: sétálni akart. Hát legyen, sétáljunk. Livike is jött persze. :) Kimentünk az utcára, de hamarosan be kellett jönni. Na miért? Hát az eső miatt. :(
Idebent játszottunk, töltöttük az időt....

16:40-kor csináltam egy kis tápszert, hátha alszanak valamennyit még uzsonna előtt. Meg látszott is már, hogy álmosak...
Livike szokás szerint megsértődött és hisztizett, de itt volt Papa, aki szépen megbeszélte Vele a dolgot, türelmesen elmagyarázta, hogy ezt nem szabad, nézze csak Levikét, hogy milyen szépen és ügyesen eszik és már alszik is. Livike hallgatta, csendben is volt amíg beszélt hozzá Papa. Majd mikor kijött akkor azért a rend kedvéért hisztizett egy fél percet, majd evett és szépen elaludt. :)

17 órától 18:40-ig sikerült Levikének aludnia. Livike már korábban felébredt, kb 18 óra lehetett akkor.
Uzsonnára ma virslit kaptak, valamint a mi kajánkból is egy keveset, ami öreglebbencs volt jól lepirítva (már-már slambuc jellege volt). A lepirult tésztát nagyon jól ették, főleg Livike. :)

19:25-kor vittük be Őket a szobába, én itt rendet tettem, majd játszottunk még 20:10-ig. Már muszáj volt fürdetni, mert kezdtek álmosodni. :)
Teát kétszer is csináltam addig az uzsonna óta, mindet megitták! :)

Fürdés után most nem ment olyan simán az elalvás. Kb most sikerült végre.
Kellett még repeta is tápszerből, pedig ma egész nap elég jól ettek....
Itt tartunk most. Remélem következőleg már csak reggel ébrednek. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Bárki írhat, aki úgy érzi van mondanivalója, észrevétele, esetleg jó tanácsa.:)
Előre is köszönöm. :)

Privát emailt az lbetty.80 előtagú gmail-es címre lehet küldeni, valamint erre a célra használható a kapcsolat űrlap is, ami a jobb oldali hasábban található. :)