2010. május 26., szerda

39°C - szerda este....

16:30-kor csináltam egy kis tápszert, hátha elalszanak. Mama itt volt a gyerekekkel, én gyorsan elszaladtam a postára, majd rég látott barátnőmmel (Erikával) is találkoztam, (a postánál...) aki utána eljött hozzánk, hisz' tavaly nyár óta nem is látta a gyerekeket sem. Jól eltelt az idő, a gyerekek egy percet nem aludtak. :(
Amíg odavoltam Livike végig sírt, nyűglődött, a kiságyban egyáltalán nem maradt...
Később is eléggé sírdogált, de a vége felé már nevetett is, mindenesetre érezhető és látható volt, hogy nincsenek a topon egészségileg. :( Ez a hőmérséklet váltakozás igazán meglepő eredményeket képes hozni: pl volt olyan, hogy olyan melegnek éreztem a fejét a Lánynak, erre 37,4-et mérek... Utána Levinek is megmértem, bár szinte hideg volt, Nála meg 37,8 lett az eredmény...

17:40-kor kezdtünk az uzsonnához. Nem ettek most annyira sokat és jól, mint máskor. Álmosak voltak, ásítoztak, nyűgösködtek... de azért ettek is darabos kaját. A végén most csak egyetlen doboz joghurtot ettek meg ketten, nagy nehezen.
Kaptak utána teát is, kb 18:20 volt, amikor bementünk a szobába.
Levit nagyon melegnek éreztem, de "csupán" 37,5°C volt a hőmérséklete.
Előtte a homlokmérővel meg a 39°C rubrikája is bezöldült.... (ez egy keskeny lapocska, ami be van osztva egész fokonként kis cellákra, a hő hatására az zöldül el, amelyik tartományba esik a test hőmérséklete. (Elvileg) Ezek szerint mégsem mért jól, vagy a fene tudja.... Kicsivel több, mint egy óra múlva a digitálissal megmértem a kerek 39°C-ot! :(( (ahogy haladt felfelé a szám a kijelzőn, és még mindig, és már 39 és még mindig megy.. mondom mikor áll már meg, már majdnem sírtam....:( 39,5-nél állt meg....)
Szóval már 18:20-kor is majdnem olyan melegnek éreztem Levit, mint 20 órakor... a hőmérő lenne rossz? Egyszer ezt mér egyszer azt? Felmehet ennyi idő alatt? (tudom, fel...)
Fürdésig eltelt az idő, a kedvük változó volt, de inkább a bágyadtság, bukdácsolás, szédelgés volt a jellemző.... Igyekeztem is, gondoltam hozzá is fogok 19 órakor a fürdetéshez, ahogy Erika hazament, ne szenvedjenek már, Levi 38-as hője sem nagyon nyugtatott meg, már szinte forró volt a teste.... sírt is, ahogy járkált körbe körbe amíg Livikét fürdette Mama.... látszott, hogy nincs jól. :(
Livikének a fürdés előtti mérésnél 37,4°C volt, kapott Ő is Germicid kúpot a biztonság kedvéért... mégis annyira melegnek érzem Őt is..... a kúp ellenére felmehet? :(
Ekkor mértem Levikének a 39°C-ot, gyorsan megfürdettem, a víz már langyos volt csak, de nem is baj az... nem fázott benne, élvezte, pancsikolt is, pedig szinte nekem esett rosszul, hogy beletegyem a meleg testét abba a vízbe...
Kapott Ő is egy Germicidet, majd megkapta a kajáját is. El is aludt vele hamar.
Livikével a kiságyat nem lehetett megközelíteni, egyből sírt és nem is nyugodott meg. Ezért Mama fogta addig, amíg megágyaztam, elpakoltam, majd egyből a nagy ágyra tettem le a Lányt. Kb háromszor le akart mászni, hagytam is, de ment volna pakolni, úgyhogy akármennyire nem tetszett is, visszatettem az ágy közepére. Hisztizett vagy két percet, a kezemben is, mindegy volt hol van, majd ahogy letettem szépen megnyugodott, befészkelte magát a karomba, ette a kajáját és 10 percen belül aludt is. Éreztem, hogy nagyon meleg a feje és a teste is, de bízom benne, hogy ha nagyon felmenne a láza, akkor nem aludna, hanem felébredne, fészkelődne.... A filmet meg tudtam nézni, ahogy vége lett letettem Livikét a helyére. Igaz, csak második nekifutásra sikerült, mert felébredt és visítani kezdett, de kicsi ringatás után elaludt a karomban és le tudtam tenni. A kajájából megvan még kb az egyharmada, de azt már nem lehet megenni, lejárt az ideje. Kb 10 perce néztem, már nem annyira meleg a fejecskéje....
Levike felébredt 22:10-kor, érzésre Ő sem meleg már, de le van izzadva főleg a feje... Adtam Neki teát, (Livinek is megcsináltam) pár korty után eldobta és inkább a kaja maradékát ette és azzal aludt el. :)
Hátha éjjel megissza Livikével együtt....

Emlékezetes hónapforduló... az első 39°C-os láz... :(

Tényleg van olyan, hogy van aki nem adatja be a 15 hónapos oltást? Kötelező, de egyszerűen nem viszik el a gyereket. Hogy tudják kikerülni, hogy később se adják be? Vagy soha többé nem megy a védőnő meg a gyerekorvos közelébe? Legközelebb 2 éves korban úgyis menni kell, bár akkor már biztos nem lehet ezt beadni.... Jár ezért büntetés? Fölösleges kérdések az esetünkben, hisz' már megkapták, csak mégis... lehet ilyet?

Hosszú lesz a hét, úgy érzem.. főleg a vége... hétvégén veterán túra, Mamáék ott lesznek. Apa dolgozik, bár pénteken és szombaton reggelre megy, talán nem késő este végez.... Jó lenne, ha a gyerekek addigra túl lennének ezen a lázas állapoton, elég csak a "sima" dolgokat is véghezvinni egyedül velük, hátha még betegek is...! :(

Mára ennyi...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Bárki írhat, aki úgy érzi van mondanivalója, észrevétele, esetleg jó tanácsa.:)
Előre is köszönöm. :)

Privát emailt az lbetty.80 előtagú gmail-es címre lehet küldeni, valamint erre a célra használható a kapcsolat űrlap is, ami a jobb oldali hasábban található. :)