2010. május 7., péntek

Pénteki összefoglaló

Nem lehet mindig hat bejegyzés, ma örülök, ha ezt az egyet megírom.
Rendhagyó nap volt, nem mindennap van ilyen, a gyerekek szempontjából csak annyi változás volt, hogy kétszer ma bent ettek, és nem is voltak annyit kint a levegőn.
De haladjunk sorban. :)

Az este végül Levike csak elaludt, mire bementem már csend volt, elnyűglődte magát... Mégsem volt rossz az éjszakája, mert nem is ébredt fel, csak még 1:30-kor egyszer, de vissza is aludt reggel 7:50-ig. Livike előbb ébredt 10 perccel...
Még este Livike mintha álmában beszélt volna, olyan volt. :) Mondta, hogy "mi, mi, miaaa, he..." moccant egyet és aludt is tovább. Szerintem közben is aludt. :)

Apa már 7 órakor kelt, én még maradtam az ágyban, amíg Livike fel nem állt, és "kop-kop"-olt az ablakon Apának. :)))

8 órakor kezdtem a rendbetételüket. Utána gyümölcs készítés, szoba rendezés, gyerekek kirakása a placcra, telt az idő szépen...
Egyedül csináltam mindezt - tudom nem ördöngősség, és nem is tartok én semmitől a gyerekekkel kapcsolatban, kivéve az etetést.
Hogy miért egyedül? Apa ma szabadnapos volt, de nem ment horgászni. :) itthon volt, mégsem tudott ma segíteni a gyerekek körül, ugyanis már rég tervben volt, hogy megcsinálja a ház elejét, mármint ezt a részét ahol mi lakunk. Egyébként úgy van itt az egész épületegyüttes, mintha egybe tartozna, magyarul sorban, szünet nélkül: Mamáék háza, iroda, mi lakrészünk, garázs. Ez utóbbiban van a nyári konyha, ami nekünk a téli is, valamint egy csomó minden más, szerszámok, használaton kívüli dolgok, alkatrészek, amolyan mindent bele helyiség. :)))
A lényeg, hogy bár itt a belső rész tavaly mire haza jöttünk ki lett festve, de a külső felület már jópár éve nem volt megcsinálva. Mállott a fal is, a festék is. Az etetőszékes képeken is látszik, hogy milyen csúnya volt már... de főleg a másik része, ami a konyha és a fürdőszoba fala.
Úgyhogy reggel 8-kor Apa nekifogott ezt a részt lekaparni, leglettelni, (egy az egyben az egészet...) majd délután egy sorral le is festette. Abban már Papa is segített, jobban haladtak ketten... :) A színe, egy érdekes dolog. Papa napsárga színt kevertetett.. Eredetileg is sárga volt (az összes fal) de világos sárga. Ez meg olyan.... sötétsárga, nem tudnám megmondani a színt... majd csinálok képet ha kész lesz. :) Holnap még egy sorral lefesti délelőtt mielőtt megy dolgozni...
Elég sötét, rikító jelenleg. De úgyis fakul már azzal is, hogy megszárad, meg idővel egyébként is. Legalábbis remélem. :) Mindenesetre szokatlan még, furcsa.
De legalább tiszta! :)))
Úgyhogy Apa programja meg volt mára.

A tízórait 10:40-kor kezdtem adni a gyerekeknek, idebent az etetőszékekben. A megszokott helyen a teraszon most nem lehetett.
Előtte harcoltam egyet velük, ugyanis mostanában Levike csinálja azt, mint korábban Livike, hogy nem hagyja magát tisztába tenni. Hasra fordul, feláll, elmászik, mindent megtesz, hogy akadályozzon. :((
Természetesen enni nem nagyon akartak. Livike konkrétan 1 kanálnyit evett, Levike megette a háromnegyedét a tál gyümölcsnek.
Mamának szóltam, hogy jöjjön segíteni, bár nagyon sok dolga volt, jött...
Livikével pár kanálnyit meg tudott még etetni. Végül mégis elfogyott a gyümölcs. :)
Piskóta tallér is volt, valamit egyen már ez a Lány jobb híján....
Kicsi hinta is volt, negyed óra kb. Utána behoztam Őket aludni egy kis tápszerrel.
Szinte rögtön el is aludtak, ez 11:50-kor volt. Közben odatettem főni az ebédnek valót: répa, krumpli, alma, a végén a husi, és most így volt csak, nem habarással vagy rántással, hanem csak simán turmixolva, mint régen.
Apának is próbáltam segíteni amit tudtam, főként söprögettem, hogy legalább ne hordjuk már szét a koszt, meg ne fújja szét a szél... az ablak és ajtószéleket leragasztottam, hogy ne legyenek majd festékesek, bár ennek nagy részét Papa délután újra ragasztotta, mert én nem úgy tettem fel, ahogy kellett. (Én azt hittem, nem baj, ha kicsit a festeni való falra is rálóg a ragasztószalag, majd ki lesz javítva ecsettel. De ugye ennek pont az a lényege, hogy ne kelljen utólag javítani, pontosan kell ragasztani. Most már ezt is tudom.:) )Szerencsére nem sűrűn kell ilyesmit csinálni. :)))

Livike 12:20-kor felébredt... hiába vettem ki, nem maradt nyugton, visított, Levit is felébresztette fél óra múlva... Utána viszont nagyon szépen eljátszogattak. :)
Elüldögéltek az ágyon, sűrűn rájuk néztem persze, nem is estek le...

Az ebédet 14:40-kor kezdtem adni. Későn... Gondoltam jól megéheznek, majd jobban esznek, na meg jól el is voltak, én meg kint tettem-vettem, nem is néztem az órát...
Ismét idebent ettek. Livike meg se kóstolta, Levike megette az egyik tál háromnegyedét. Újra Mamát hívtam segítségül. Livikét még Ő sem tudta rávenni, hogy legalább kóstolja meg. :( Bár ideje se volt most Mamának, hogy minden praktikáját bevesse.... Levi megette a maradékot is, így holnapra megmaradt a másik tál kaja. Úgyse eszik meg. :(( Fő az optimizmus....
Túrórudi, gyümölcslé, majd irány az ágy, mert Livin látszott, hogy álmos...
Kicsi tápszer persze ment. El is aludtak elég hamar, mondjuk máskor is kb ílyenkor alszanak el... 15:50 volt ekkor kb.

16:15-kor Livike már fent is volt. A cumisüvege csont száraz, hát gondolom éhes volt a kisdrága, mivel nem ette meg sem a tízórait, sem a főzeléket.. Azzal a 90 és 120 ml tápszerrel igazán nem lakhat jól.... :(
Kivettem a habtapira, játszottunk, majd bent hagytam, de elvolt elég jól...
Levike 17:20-kor ébredt. Tudja Ő, hogy uzsonna idő van.. :))
Azért, hogy legyenek még levegőn a hideg és szeles idő ellenére kint etettünk. Nem a teraszon, kicsit arrébb. :)
Elég jól ettek, de most is inkább Levi evett többet... Két doboz gyümölcsjoghurt is elfogyott most, másfelet abból is Levi evett meg. Valamit sürgősen ki kell találni Livikének, mert ez már nem állapot, hogy ennyire keveset eszik. :((
Kaja után Mamáék bevitték Őket kicsit a nagy szobába "tombolni" de miután Papa kijött, elszabadult a pokol, hamarosan szólt is Mama, hogy menjek be és hozzam ki valamelyiket, Ő hozza azt aki marad, mert kettő után nem tud szaladni. Pakoltak mindent amit értek....

19 óra volt amikor kijöttünk.... Még volt egy kis játék, majd fürdéshez készülődés, végül 20 órakor fürdetés. Az esti tápszerrel el is aludtak, épp most nyöszörgött Levi, remélem nem akar felébredni. Vagy érjem be mára azzal, hogy a film alatt aludt és nem balhézott? :))) Most már viszont hamarosan én is szeretnék aludni, nem Őt altatni meg hasonló dolgok....

Holnap Mamáék mennek Peste bowling versenyre, úgyhogy 11:30 után, ahogy Apa elmegy dolgozni egyedül leszek a gyerekekkel. Ebédeltetés is lesz, előre félek.
Majd megoldom valahogy....

Most ennyi mára, holnap jövök valamikor.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Bárki írhat, aki úgy érzi van mondanivalója, észrevétele, esetleg jó tanácsa.:)
Előre is köszönöm. :)

Privát emailt az lbetty.80 előtagú gmail-es címre lehet küldeni, valamint erre a célra használható a kapcsolat űrlap is, ami a jobb oldali hasábban található. :)