2010. május 27., csütörtök

A délután elég jól telt :)

Az előző bejegyzés utolsó mondata elég furcsára sikerült, de ha egyszer épp akkor nyöszörgött Livike, gyorsan befejeztem és kiposztoltam... Most már így marad. :))
Egyébként nem ébredt fel, mert mire odaértem - pedig nem tart sokáig - már aludt is újra. Nem kockáztattam meg, hogy beteszem az ágyába, mert akkor tuti felébred, úgy gondoltam addig jó míg alszik... Nem csak nekem, Neki is. Addig is gyógyul, pihen.
Az igazi ébredés csak több, mint egy óra múlva, 15:30-kor következett be. Akkor is először Levike ébredt fel, hallottam én, hogy zörög a játékával - csak úgy enyhén zörgött - de csendben volt, majd kb 5 perc múlva már "beszélgetett" is, erre már felébredt a Lány is. Nem is volt ez már baj, hisz' még nem is ebédeltek. Ebből a szempontból nem bántam volna azt sem, ha az előző időpontban ébrednek.

Mindkettejük testhőmérsékletét jónak találtam "érzésre", így meg sem mértem, nem akarom egyfolytában macerálni Őket, elég akkor amikor muszáj. :)
Közben Apa is haza ért, úgyhogy az etetés lehetőségét gyorsan át is adtam Neki. :)
Lehet, hogy most nálam is ettek volna, nem tudom, de az biztos, hogy nagyon éhesek lehettek már... Livike a tápszert sem ette meg, amit az elalváshoz csináltam, úgyhogy Ő főleg megéhezhetett.
Két tálkába tettem a főzeléket, én már annak is örültem volna, ha az egyikkel megeszik ketten, de mindkettőt megették! :) Ügyesek voltak. :)
Egy ideig még kint voltunk, majd behoztam Őket, hogy igyanak teát kaja után...
Jó kedvük volt, most nem volt az a sírás-rívás mint pár napja egyfolytában... :)
16:30-kor elmentem a postára, a Sparba, majd miután hazajöttem még a kisboltba is kenyérért, péksütiért, tejért, sonkáért... stb. :)
Addig is jók voltak, bár a habtapit kb 5 db kivételével az összeset felszedték..

18:30-kor mértem hőmérsékletet, mert elég melegnek éreztem mindkettőt...
Levinél 38,4 °C-ot, Livinél pedig 37,9 °C-ot mértem.
Nem adtam egyelőre semmit, mert akkor fürdés után nem adhattam volna éjszakára, úgyhogy azon drukkoltam, hogy ne nagyon menjen már feljebb abban az egy-másfél órában a lázuk..
Az uzsonnát idebent kapták meg. Egyrészt a láz, másrészt a szúnyogok miatt nem vihettem ki Őket.. Pedig nagyon jó idő volt még akkor is.
Azt hiszem ezzel az uzsonnával a Berci járt jól, ugyanis a gyerekek nem sokat ettek meg, nagy részét a kajának a földre dobálták, meg maguk alá az etetőszékbe... valamit ettek, de az édeskevés. :( Lehet, hogy nem igazán voltak még éhesek, mivel későn ebédeltek.

19:05-kor vittem be Őket a szobába, játszottunk, jó kedvük volt. Bár ahogy közeledett a fürdés idő, - direkt úgy csináltam, hogy minél előbb odajussunk - egyre jobban látszott, hogy bágyadtak, "elesettek", meg ami a lázzal jár... Nagyon melegnek éreztem Levikét, aggódtam is, hogy biztos megint üti a 39 °C-ot a hőmérő higanyszála (főleg, hogy digitális, de így jött ki jól a mondat:) ),de érdekes módon mindkettőjüknek kevesebbet mértem, mint 18:30-kor.
Levinek 37,9 °C-ot, Livinek pedig 37,4 °C-ot! :) Érdekes jelenség volt ez, mert tegnap pl nyűgösek voltak, sírtak, most meg nem... most jó kedvük volt és szépen elvoltak akár kettesben is, de amikor ott voltunk mi is, akkor is. :)
Mindenesetre mindketten kaptak kúpot éjszakára. Az, hogy olyan meleg volt a fejük lehetett attól is, hogy eleve meleg van most bent is, - fűtés nélkül persze - biztos melegük is volt...

Fürdés után nem akartak elaludni. Nem sírtak, csak kiabáltak, meg erőlködtek, magyarul a filmet alig hallottam tőlük...
Ahogy vége lett, Levikét szépen le is tudtam fektetni a kajájával együtt - addig állt a kiságyban meg szaladgált is - Livike felé haladva meg elég jellegzetes szagok csaptak meg! Na mondom ez a lány tuti megtöltötte a pelust! :)
Úgy is volt. Éreztem én már előbb is a szagot, de azt hittem, hogy még a fürdés előtti - Levi által termelt - adag nem szellőzött ki a szobából.
Miután tisztába tettem Livikét és letettem - csak 10 mp-ig hisztizett! - hamarosan el is aludt. :)
Ha csak így el tud telni a hétvége, akkor annak már örülni fogok! Kíváncsi leszek, holnap lesz-e lázuk, hőemelkedésük. Igazán elmúlhatna már!

Érdekes dolgokat tudtam ma meg ezzel az oltással és utóhatásaival kapcsolatban:
Mama egy fodrászhoz jár a koraszülött osztály főorvosasszonyával. Ma találkoztak, és mint általában, a doktornő érdeklődött a gyerekek hogyléte felől. Mama elmondta, hogy mi a helyzet, erre a következőket mondta ezzel kapcsolatban.
- Az oltás után maximum 3 napig lehet láz. Ennél is, - a 15 hónapos - nem csak a "sima" oltásoknál. (Pedig én arra gondoltam, hogy az oltás estéjén és másnapján lévő hőemelkedést szerintem a Prevenar okozta, a mostanit meg az MMR... Miért írják mindenhol, hogy 7-9 nap múlva jelentkeznek a tünetek? Ellentmondás.)
- Ha három napon túl fennáll a láz, orvoshoz kell vinni a gyerekeket, mert azt már valami más fertőzés, vagy vírus okozza nem az oltás.
- A 39 °C-nál orvoshoz kellett volna vinni! (na igen, este? hova? Ehhez a gyerekorvoshoz? Mit csinált volna? Adjak lázcsillapítót.. Adtam. Szerintem a 39 °C azoknál a gyerekeknél veszélyes, akik hajlamosak a lázgörcsre. Igaz, nem tudhattam, hogy Ők hajlamosak-e....)
- Livike visítása, hisztije sem ok nélkül van: pánikol, fél valamitől. (gondolom attól, hogy letesszük...:) és hogy be kell jönni a lakásba....) Na és ott van a szeparációs szorongás lehetősége is. De az elvileg egy személyhez, általában az anyához kötődik, itt meg nincs erről szó. Egyébként is amikor rájön ez a nagyon csillapíthatatlan sírás, akkor ha kézben van, ha ott vagyunk mellette, úgy sem jó. Akkor semmi sem jó. :( Nem szabad ráhagyni, ott hagyni, sírni hagyni, hogy majd abbahagyja és megnyugszik. Értem én, persze. De nem járkálhatok vele egész idő alatt! Ha mindig rögtön felkapkodjuk - így is elég sokat... - akkor előbb utóbb azt érjük el vele, hogy egy percre nem lehet majd letenni, elmozdulni mellőle. Persze én is sajnálom, nem szeretem amikor ilyen kis sírós, de mit csináljak? Szóval nem tudom mi az igaz most már. Sok az ellentmondás...
Bízom benne, hogy most már minden nappal jobb lesz, helyre jönnek, meggyógyulnak végre!

Holnap Apa reggelre megy dolgozni, jó esetben jön délután....
Szombaton 10-re megy, de éjfél után végez.... A szombattól félek. Teljesen egyedül leszek a gyerekekkel. Pénteken is mondjuk 10től, a két fő etetés bele esik, de majdcsak lesz valahogy. Nem is ez a fő gond most.. hanem attól félek, hogy nagyon felmegy a lázuk, vagy valami egyéb dolog lesz... és nem lesz segítségem.
Ha valami nagy dolog lenne, akkor ha már lehetne választani, akkor rögtön reggel legyen, mert akkor még el tudjuk vinni az orvoshoz Őket Apával... délelőtt rendel. Na de remélem semmi komoly nem lesz!

Ennyi mára, holnap jövök ahogy tudok. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Bárki írhat, aki úgy érzi van mondanivalója, észrevétele, esetleg jó tanácsa.:)
Előre is köszönöm. :)

Privát emailt az lbetty.80 előtagú gmail-es címre lehet küldeni, valamint erre a célra használható a kapcsolat űrlap is, ami a jobb oldali hasábban található. :)