2010. május 26., szerda

Elkezdődött... ? (keddi összefoglaló)

Ma van egy hete, hogy megkapták a gyerekek az oltást. Aznap este és másnap délelőtt volt hőemelkedésük, azóta semmi. Már az esti elalvásuk is kezdett normalizálódni.
Erre ma.....
Kezdjük az elején, bár egészen este 8-ig nem gondoltam arra, hogy lázuk lehet, hisz' egyáltalán nem éreztem melegnek egyikőjüket sem, mondjuk Levike már uzsonna után eléggé le is volt izzadva meg a feje is meleg volt, de pont az Ő hőmérséklete volt este a kevesebb...

Szóval röviden-tömören a napi dolgok:
Éjjel minden OK.
Reggel 7:30-kor ébredés, Livikével az élen. :)
Jó kedv, minden rendben.
10:30-kor Tízórai a teraszon, megették mind, elég jó étvággyal.
Hinta, séta... jó kedv. Bár Livike azért hozta a formáját: hisztizett mindenért, de ezt már lassan megszokjuk. :)
11:45-kor kicsi tápszer, irány az ágy.
Levike délben elaludt, de fél óra múlva fel is ébredt. Livike nem is aludt semmit!
Jól eljátszogattak, bár elég sokat veszekedtek is, az a fránya tévé távirányító volt mindig a vita okozója... mind a kettőnek az kellett, Livi persze visított, mint akit minimum ölnek, amikor Levi elvette. :( Hiába bármi más, Nekik AZ KELL! :(
Az ebédet 14 órakor akartam adni, amikor Livike ELALUDT az ágynak (meg apának) dőlve a habtapin... Még azt is tűrte, hogy a kiságyba tegyék.... Fél órát aludt így. Biztos addigra dőlt ki teljesen. Nem tudom miért nem aludt előtte is, mikor már a tízórainál ásítozott..

14:30-kor ebéd, mind a ketten elég sokat és ügyesen ettek! Az étvágyukkal most szerencsére nincsen baj. :)
Tea, játék, vegyes hangulat...
Azt hittem majd alszanak, de nem....
Én közben gyorsan megjártam a dm-et (megint le kellett vásárolnom egy kupont, mert lejár 31-én, és még van egy belőle...) majd a kisboltot is, de ez összesen volt egy órahossza...
A gyerekek nem aludtak. Semmit! Úgyhogy a napközbeni alvásnak ma betudhattuk azt a fél-fél órát. Nagyon-nagyon kevéske. :(

17:50-kor uzsonna, ismét elég sokat ettek, joghurt másfél dobozzal ment be a végén, bár jobban Livi miatt bontottam ki a másodikat, mert annyira ette volna még amikor elfogyott az első.... ügyesek voltak.
Livike mondjuk ma elég sokat sírt, nyűglődött, de ennek nagy része vagy azért volt mert Levi "bántotta" meg piszkálta, elvette ami épp Neki is kellett volna, vagy csak a sima hisztis-kislány formáját hozta... de nem úgy sírt, mint akinek fáj valami... (azon kívül, hogy pl nem kézben van.:) ) Bár jön a foga ezerrel: a négy hátsó már kint van most erőteljesen nyomul a két felső kettes....
A kiságy már hogy néz ki.... (a széle)

19:40-kor fürdettünk. Örültünk, hogy eddig kibírták, hiszen nem aludtak délután. (sem)
Livikével kezdtem szokás szerint a pancsolást. Megmértem a hőjét, mert elég melegnek éreztem a fejét, de inkább csak hátul meg oldalt....
38,4°C. Ahogy láttam a hőmérőn, hogy folyamatosan megy és megy és nem áll még mindig meg, közben Livivel is harcoltam, mert nem igazán szereti ha a fenekében van a mérő.... és egyszercsak megállt a 38,9°C-nél, ugyebár ebből kell levonni az 5 tizedet.. Rossz volt látni. Tudom, lesz ez még több is, de még ennyi sosem volt.
Szóval Germicid-C popsiba, Livike vigyorgott egy sort, majd mehetett az ágyába a kajával.
Levikénél 37,4°C-et mértünk, ezt ugye elvileg még nem kell csillapítani, de mégis megkapta Ő is a kúpját... nehogy éjjel menjen fel Neki. Nem is tudom jó-e ez, hogy megelőzésnek adjuk.... ennek még utána kell néznem, mert végülis a láz valamennyire "szükséges", hogy a szervezet dolgozzon a betegség ellen. Azt hiszem. Vagy nem így van? CSak az a lényeg, hogy csillapítani kell 38°C fölött....

Levike el is aludt miután megette a kajáját.
Livike viszont NEM.
A filmet majdnem végig tudtuk nézni, 21 óra után pár perccel viszont ki kellett vegyem a Lányt, mert annyira nekikezdett sírni, hogy félő volt, hogy felébreszti Levit is. Kivettem, ült az ölemben... Lefeküdt Apa mellé... forgolódott, fészkelődött, sehogy nem volt jó. Persze szakaszosan sírt is, néha egyáltalán nem, utna meg hirtelen rákezdett.... Ez így ment tovább, és tovább....
22 órakor mértem hőt, ekkor 37,9°C volt. Féltem, hogy nem viszi le a Germicid C, mert elég melegnek éreztem... melegebbnek, mint 20 órakor... De biztos a sírásban melegedett úgy ki.
Továbbra sem aludt, párszor megpróbáltam a helyére tenni, amikor jól elvolt a mi ágyunkon, meg majdnem el is aludt, de nem...... egyből ordítás, feszülés, sikítás, ahogy az ágyhoz közelítettem. Na, ebből válogassa ki valaki, hogy most mibaja a gyereknek...! Sima hiszti, fogzási fájdalom, az oltás utóhatása okozta fájdalom. Vagy mi ez??
Persze én is ott feküdtem a nagy ágyon, és ilyenkor én is elálmosodom, nehéz volt nem-elaludni, de nem lehetett, mert féltem, hogy leesik a Lány.. vagy ráfekszünk, meg egyébként is, nem ott a helye, hanem a saját ágyában...
Végül 23:30-kor tudtam a helyére tenni, elaludt végre....

Kijöttem, gyorsan utánanéztem, hogy milyen lázcsillapító szirupokat lehet adni és mennyire sűrűn... Namost ami jelenleg van itthon, az a Nurofen szirup. Van még Germicid-C, és sima Germicid kúpunk. Panadol baby nincs, de arról elég sok rosszat olvastam... Bár gondolom minden gyógyszer csak akkor káros, ha túl sokat adnak belőle. Mindenesetre két óránként ezt a kettőt lehet váltogani, vagy hűtőfürdő.. (erre remélem nem lesz szükség)

Megyek, alszom amíg lehet. Jajj, csak ne legyen már magasabb a láza/lázuk! :(
Ja, és akkor még ott a kérdés, hogy ez egyáltalán az oltástól van-e, vagy véletlen egybeesés csak...? Lehet, hogy megfáztak, megfújta Őket a szél, vagy csupán a fogzás... ? A sok kérdés...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Bárki írhat, aki úgy érzi van mondanivalója, észrevétele, esetleg jó tanácsa.:)
Előre is köszönöm. :)

Privát emailt az lbetty.80 előtagú gmail-es címre lehet küldeni, valamint erre a célra használható a kapcsolat űrlap is, ami a jobb oldali hasábban található. :)