2010. szeptember 8., szerda

Szerda

Mivel különösebb dolgok nem történnek velünk mostanában, így marad a szokásos, unalmas cím a bejegyzéseknek. Legalább azt tudjuk, milyen nap van. Néha gondolkodom rajta nap közben, mert összefolynak a napok, gyorsan telik az idő, repülnek a hetek, a hónapok. Repülhetnének kicsit jobban is abból a szempontból pl, hogy nem tél, hanem nyár jönne, és mondjuk kint lenne a gyerekek összes foga. Bár akkor majd biztos lesz más, ami miatt nyűgösek és hisztisek lehetnek. Most (majdnem) mindent erre fogunk, na meg az időjárásra.
Livikének azon túl, hogy nagyon fájhat a foga/ínye még az alsó tájéka is okozhat fájdalmakat, vagy ég, vagy viszket, nem tudom, de szörnyen piros pár napja a feneke a nyílás körül, majd egy csíkban felfelé, és tegnap óta, de inkább főleg ma jött elő, az egész szeméremdomb része is. Égő vörös. :( Ez is a fogzás miatt lehet? Ha óvatosan érek hozzá, hogy letöröljem és bekenjem tisztába tevésnél, keservesen sír, és igyekszik elhúzni magát az érintés elől is. :( Neki soha nem volt még piros a feneke sem, nemhogy a többi részén... :( A neten hiába keresek rá, vagy nem jól keresem, nem tudom de én nem találok semmit. :( Amikor Levinek lett piros a feneke meg a kukija arról csomót írtak... de hogy lányoknál mi lehet ez, arról semmi... Egy helyen találtam egy olyat, de az is popsin volt, hogy azt mondta az orvos, hogy gombás fertőzés, és hogy a Neogranormon kenőcsöt keverjék össze Canesten krémmel és azzal kezeljék a felületet. Mitől lenne gombás? Bár ezt az a szülő sem értette, az orvosuk szerint a fogzás(!) okozhat ilyen tüneteket is. Na most Livikének "simán csak" tűzpiros.. semmi dudor, vagy egyéb nincsen rajta.
Gondolkodtam az étkezésen is, nem kaptak semmi új kaját, amit eddig ne ettek volna...
Ha nem javul lehet, hogy tényleg meg kellene mutatnunk az orvosnak...
Mondjuk tényleg jobban mára lett ilyen vörös.. bár fokozatosan jött ez, szépen, pár nap alatt "fejlődött" idáig a dolog. Rendszeresen tisztába van(nak) téve, popsitörlő, krém, minden a megszokott, egyszerűen nem tudom mi ez. :(
És akkor csodálkozom, hogy sír, visít, nyűgös, hisztis.. ma azt hiszem hiszti nem sok volt a sírásaiban, márpedig majdnem mindig volt valami baja ma is.... :(

A jó hosszú bevezető után, jöjjenek a mai nap eseményei időrendben:
Éjjel minden rendben volt, Livike volt fent vagy kétszer, de csak felsírt és aludt is tovább. (talán olyankor is fáj ott lent? Vagy viszket? Most meg erre parázok rá:( )
Apa korán kelt, 5-kor vagy 6-kor én nem is néztem... nem dolgozni ment, hanem horgászni egy kollégájával, kocsival jöttek érte. Még pakolt, stb.. Elvileg 6:30-ra volt megbeszélve, hogy indulnak, ha nem esik az eső. Ha esik, akkor meg megy egyedül, biciklivel. Amikor kérdeztem, este, hogy esőben miért megy, megfázik, stb, azt mondta, hogy azért, mert máskor nincs idő. De minden áron menni kell?? Nem értem én ezt, nade én nem is szeretem se a halat, se az egész horgászatot, nem érthetem. :(( De nem kellene megfázni, hazahozni a betegséget, ezt Ő is beláthatná.. remélem nem szedett össze semmit, végülis elég szép idő volt nap közben. Délelőtt megnéztem, a bicikli itt volt, tehát reggel nem esett, így számomra is kiderült, hogy jöttek érte. :)) Betudhatnánk a napját egy hosszú dolgozós műszaknak is abból a szempontból, hogy nem volt itthon. 17:15-kor ért haza. Akkor kezdett esni az eső.

Levike már ébredezett 8:10 körül is, én fel is keltem negyedkor, Levike meg szépen visszaaludt... Livike is hasonlóképpen volt, úgyhogy szépen nyugisan elkészítettem mindent, kaját, gyümölcsöt, pakolásztam, ilyesmi...
8:40-kor mindketten felébredtek, elég jó kedvükben voltak, úgyhogy igyekeztem is rendbe tenni Őket, hadd egyenek.
Kint nagyon hideg volt. Az eső nem esett, de fújt a szél. :(
Idebent kitakarítottam, a gyerekeket viszont az udvarra csak 10:50-kor vittem ki. Addig nem mertem, a hideg idő miatt, na meg nem volt segítségem a szaladgálás felügyeletéhez... Akkor már Mama is meg tudta úgy szervezni a dolgokat, hogy kicsit ráérjen, így sétáltunk idebent és az utcán is, lehetőleg ott, ahol nem volt sár, de ez nem mindig jött így össze...
11:15-kor kezdtük adni a gyümölcsöt, Levike sokat megevett, Livike szinte semmit! Kapott kekszet és utána már evett. Ezekszerint most így kell kezdeni Nála, akkor eszik. Na majd kiderül a hétvégén, hogy boldogulok Velük.
Péntektől vasárnapig Mamáék nem lesznek itthon, mennek a transzplantáltakkal Zánkára sportnapokra (vagy valami ilyesmire...)
Apa pénteken reggelre megy dolgozni, 15 óra után elvileg végez, a két fő kanalas etetés akkor is az enyém lesz. :( Szombaton 10-től estig lesz, akkor az egész napot megnyerem magamnak.... vasárnap elvileg szabad lesz. Szóval azt hiszem nem lesz egyszerű dolgom a hétvégén. És most már nem csak az evések okoznak gondot, de a sétáltatás/szaladgálás, és Livikével az esti fürdés is.. :((( Mondtam Apának, hogy próbálja már meg elcserélni a szombatot a vasárnappal, aztán hogy mi lesz belőle...! Szerintem semmi. :( A hétvége, még ha csak egy napja is, általában mindenkinek "kincs" szabadság ügyben.

Ott tartottam, hogy gyümölcs evés.. Levike már nagyon álmos volt közben is, utána is. Bejöttünk, 11:40 volt ekkor kb. Kaja után már nem szaladgáltak. Pedig szoktak, de Mamának dolga volt, meg úgy gondoltuk, előtte kiszaladgálhatták magukat, játsszanak bent egy kicsit és majd alszanak egy jót utána. Meg ahogy én azt elképzeltem! :( Levikével nem volt gond, Ő szépen elaludt. (12:05-kor tettem le Őket.) Livike is lefeküdt ügyesen, tűrte is, hogy kijöjjek, nem telt el 2 perc visítani kezdett. De nagyon. :( És nem hagyta abba... pedig abban bíztam, hogy majd abbahagyja, ha nem jövök rögtön be. (ebédelni mentem át Mamáékhoz, és mondjuk közben volt kb 5 perc amíg nyugton volt, de időközönként rákezdett mindig újra és újra...) Kijöttem, megnéztem nincs-e termés a pelusban, de nem volt. Délelőtt harisnyát adtam Rájuk, mert hidegnek találtam az időt, közben elég jól felmelegedett kint a levegő a reggelihez képest.. szóval levettem a harisnyát, nehogy az legyen a baj, hogy esetleg kényelmetlen. Tisztába is tettem, hogy nehogy az a kis pisi zavarja... Mégsem volt jó. Nem maradt sem az ágyában, sem a szobában a placcon. :( Sírt, sírt és sírt. :( Bekentem az ínyét is, tűrte, látszott, hogy jól esik a nyomkodás, masszírozás... Mégis, addig tartott csak a csend, amíg csináltam. :( Mama bejött érte, kivitte/bevitte, elfoglalta kicsit, akkor minden jó volt, kézben volt, kérdezgetett mindent, hogy "mia ott?" meg ilyesmi... De letenni nem lehetett. Kézben nem fáj a fog? Mama szerint fáj akkor is, csak elterelődik a figyelme.. Lehet, de az elterelődhetne a szobában a placcon valami játékkal is, nem? Nem tudom :( Mindenesetre szaladgálás, sétálás következett a Lánynak, Levike pedig mindeközben aludt. :)
13:45-kor ébredt fel, épp benéztem, hogy nincs-e fent véletlenül, akkor már ült az ágyában, de még nagyon kómás volt, akkor ébredhetett. :)))
Livikét pár perce már etette Mama, amikor Levikét is kivittem mellé. Borsólevest ettek, úgy, mint a nagyok, nem volt pépesítve, törve, volt benne minden, és még Levike is megette a borsót is! :))
Livike nagyon jól és sokat megevett, ami ízlik azt tudja enni! :)
14:30-tól magunk maradtunk, bár a Dédi Mama itt volt, de a Mamának el kellett mennie több helyre is, úgyhogy a gyerekek szépen megették a túrórudit, majd megkíséreltem betenni Őket az utazóágyba napos helyre, amit kb fél órán át tűrtek is! :) Levike biztos szaladgált volna egy kicsit, de azt úgysem lehet megcsinálni, hogy Őt kiengedem Livikét meg nem... kettő után meg nem tudok rohangálni. :(
Így Ő is maradt a sima levegőzésnél. Ja, ugye Livike egy percet nem aludt kaja előtt, mondjuk utána sem, de már nagyon álmos volt délutánra/estére. :(

15 óra után nem sokkal bejöttünk, ittak teát, játszottunk, Kijönni nem igazán tudtam közülük, mert egyből az ágyra rohangálás volt soron, na meg a teát öntik ki folyton. Vagyis kirázzák, kiütögetik a valamikor csepegésmentes szelepes kis Aventes üvegből. :(( Leginkább Levike csinálja, hogy fejjel lefelé ütögeti az éjjeliszekrényhez, vagy a padlóhoz... hiába szólok rá, hiába kérem, hiába veszem el, ütök a kezére, semmi. Ja, de: kiröhög és folytatja. :((
Közben bejött a Dédi Mama is 16:30 körül, de Ő csak a pelenkázóig tud bejönni, a rácsot nem tudja átlépni, kinyitni meg ugye nem lehet.. :( Szóval oda tesszük a hokedlit, azon ül és úgy beszélget a gyerekekhez. Végülis elég jól elterelte a figyelmüket, meg elvoltak a gyerekek is, de kimenni akkor se tudtam volna, mert attól, hogy itt van a Dédi, még ugyanúgy le tudnak esni az ágyról. :(
Hogy hasznosat is csináljak közben, most a felső kis szekrényemet pakoltam ki, ahol a pólók, blúzok, hálóruhák szoktak lenni, mert már olyan felfordulás volt benne, hogy semmit nem találtam meg, na meg nem is fért be semmi cucc.. Szóval szelektáltam, hajtogattam, sorba tettem, visszapakoltam. Lett hely, átláthatóság, rend. Meddig? :) Mindig próbálom megtartani, de elég egy-két sietős alkalom, amikor keresek valamit, vagy gyorsan kell elpakolnom a ruhákat és már borult is a rend. :(

Gyorsan telt az idő, gondolkodtam rajta, hogy leteszem a gyerekeket aludni még 16:40 körül is, de annyira jól elvoltak, meg álmosnak sem tűntek, hogy inkább hagytam Őket játszani, meg együtt játszottunk leginkább... Na de eljött a 17 óra, amikor már Livike nagyon álmos volt, viszont Levike is, aki pedig aludt ebéd előtt.. Apa és Mama majdnem egyszerre értek haza 17:15 körül, ahogy Apát meglátták, öröm és újdonság volt a gyerekek számára, hogy nem csak engem meg a Dédit látják pár órája, már nem is tűntek olyan álmosnak. Fél óráig kb. :)
Akkor viszont már nem volt szabad aludni, valahogy ki kellett bírni estig!
18 órakor kezdtük adni az uzsonnát, amíg Apa adta Nekik az utánpótlást időközönként én gyorsan elszaladtam a kisboltba joghurtokért, kenyérért, túrórudiért....
Amikor visszaértem épp végeztek, már vitte is be Apa Őket a szobába, Levike már bent volt, Livike épp kézben, sírva fogadott...:( Ahogy jól bekajált a Lány, még ott az etetőszékben elaludt... mivel kitekeredett pózban volt, Apa kivette óvatosan, hogy majd beviszi, de erre felébredt a Lány, azért volt a keserves sírás, mert fel kellett ébrednie. :( Hát kicsilánykám.... ez már csak így van, majdnem 19 órakor csak nem kellene már aludni, mi lett volna akkor fürdés után? Szerintem az a pár perc is elég lehetett egy kicsit feltöltődni, frissülni, mert ahogy leért a lába a szobában, már semmi baja nem volt, vidáman kezdett bele a játékba, nem volt semmi gond.. :)

Játszottunk, készülődtem a fürdéshez, kaja, kád, víz, egyebek...
19:40-kor kezdtük, most is Levike volt az első, Ő rögtön jön, hívni se kell, nem úgy, mint Livikét, akinek lassan írásos kérvényt kell benyújtani, hogy jöjjön fürdeni. (Majd ha tud olvasni..:D )
Levike szépen, nyugodtan viselte a fürdést és az utána következő dolgokat is, kész is lettünk hamar. Ezután jött a nehezebb eset, Livike, akit Apa nyert meg magának ezúttal. Kezdtük a szokásos, nem akar le sem ülni dologgal. Hát jó, állva is meg lehet fürdetni valahogy... Majd amikor már ki akarta venni Apa a vízből, akkor ült le, a következő kb 5 percben pedig ki sem akart szállni! Játszott, vidám volt, jól elvolt.... :))
Persze ki kellett jönni, hogy ne hűljön rá a víz, akkor az nem tetszett a Kisasszonynak. A törölközésnél már nem volt gond, egyedül a fájós részek bekenésénél és a pelenkázásnál sírdogált kissé... Majd az öltözés már simán ment.
Az ágybakerülés is, nem volt sírás, semmi.. Bár ott kellett feküdni mellette 10 percig kb, utána már elviselte, hogy kijöjjek, pedig még nem aludt.
Ettünk mi is Apával, majd megnéztük a filmet, és azt hiszem most kell bemennem mert felébredt Livike. :( És nem hagyja abba a sírást. Vagy kaja kell, vagy nem tudom. :(
Itt is vagyok. Nem találta a cumisüvegjét. Volt még benne kaja, több, mint a fele, de azt már ki kellett öntenem, lejárt az ideje. Kapott újat, frisset, meleget. Remélem elalszik miután megette.

Én is megyek lassan aludni, legalábbis ez a tervem, a többit meg eldönti Livike. Vagy Levike. Ő még nem jelentkezett az esti lefekvés óta, remélem nem is fog csak reggel. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Bárki írhat, aki úgy érzi van mondanivalója, észrevétele, esetleg jó tanácsa.:)
Előre is köszönöm. :)

Privát emailt az lbetty.80 előtagú gmail-es címre lehet küldeni, valamint erre a célra használható a kapcsolat űrlap is, ami a jobb oldali hasábban található. :)