2010. szeptember 12., vasárnap

És ami még ma volt: sok alvás után megkésett ebéd, levegőzés, játék, evés, játék, fürdés, alvás...

A címben ott a lényeg.
A nap további része elég jól telt. :)
Livike 15:05-kor, Levike 15:20-kor ébredt! (Apa kicsit még később, Ő is elaludt akkor, amikor a gyerekek.:) )
Livikén nagyon csodálkoztam, hogy ennyit aludt, mert Neki nem szokása... Levikével gyakrabban előfordul, hogy nappal ennyit alszik, de a KicsiLány ha már egy, vagy max másfél órát alszik már jó... Na nem baj az, biztos most pihente ki a hajnali többszörös ébredését.

15:40 körül kezdtük ebédeltetni a gyerekeket. Gulyáslevest kaptak, amit először nagyon nem akartak enni, így kibontottam egy üveges kaját... még jó, hogy nem melegítettem meg, mert addigra Apától elfogadták a levest, jó sokat meg is ettek, nem kellett már az üveges étel. :)
Ettek utána túrórudit, kekszet, golyót, bár egyik se nagyon kellett már Nekik, a túrórudi utolsó két falatkáját is eldobálták mind a ketten. :(

Mamáék 17 óra körül/után (nem tudom pontosan...) értek haza. Volt nagy öröm minden részről.. :))) Akkor már épp elengedtem a gyerekeket, hogy szaladgáljanak még egy jó nagyot így délután. Persze mentek egyből pakolni a kocsiba, meg úgy általában ketten hatfelé rohantak...
Pocsolyába tapicskolás, toboz felszedegetése, meg minden egyéb szemét, falevél és gally összeszedése volt a fő tevékenységük. Livike a hintát lökdöste üresen, bele ülni nem akart, de nagyon ügyesen énekli már a dalt.. Szinte kimondja, van amikor teljesen érhetően, hogy "hinta palinta" a megfelelő dallamon. :))
Ma többször mondta, hogy "Apa" tisztán, érthetően, nagyon aranyosan... :))) Az egyik esetnél mi a szobában voltunk, Apa bejött a konyhába, Livike meglátta, először köszönt, hogy "szia", ahogy a telefonálásnál szokta, de már azt is érthetően mondja, majd mutogatott az ajtó felé és mondta, hogy "ott ott", mikor kérdeztem, hogy ki van ott, Apa? erre mondta ki érthetően, lágyan, hogy "Apa" :)) Majd ezt még uzsonnánál is megismételte vagy kétszer... mármint akkor is látta az apját, mintha hívta volna, hogy jöjjön. :) Úgyhogy Mama, Papa, Apa már van, anya meg talán... az "Aja" vagy anya, vagy ajjaj, nem tudom, és legtöbbször kiabálva mondja. Na majdcsak eljön az ideje, amikor felismerhetően engem is fog szólítani. :)
A szúnyogra, vagy bármi repülő állatra meg azt mondja, hogy "hákl" vagy valami ilyesmit:D Ez egyébként a légycsapó megnevezése is, és eredetileg a "hess" lenne, mert mindig mondtuk, hogy "hess szúnyog, hess, hess". Vagy ki tudja miből ered... :))
Levike is egyre többet magyaráz, megérteti magát kevés értelmes szóval is. Nála még mindig a szegény éhenkórász gyerek figura az első számú produkció, a kétségbeesett "nyammnyamm"-olásával. :) Ha előtte ette magát tele, akkor is. :)
"Mama", "Papa" nála is szerepel, na meg a testbeszéde az valami fantasztikus.. Jön, bújik, puszit ad, cuppog és adja is, ölelget bennünket is és Livikét is, bár ez utóbbi eset néha nem egyszerű, mert Livike nem mindig vevő az ölelgetésre, puszikra..

Jól elkanyarodtam a mai eseményektől, de most eszemben volt ez a pár dolog a beszédfejlődésükkel kapcsolatban, hát leírtam.. a hófordulós bejegyzéseknél úgysem jut soha semmi eszembe. :(
18 óra körül jöttünk be elég nagy hiszti árán Livike részéről, nem akart bejönni, kavicsokat akart még szedni és enni is, de már jönni kellett, hűlt az idő, meg mi is szerettünk volna már végre ebédelni, kész volt már minden, lassan el is hűlt. :(
Mama megoldotta Livikével a kézmosást is, bár végigvergődte magát a Lány a konyha járólapján is amíg oda jutottak, hogy sikerül kezet is mosni.
A szobában már nem volt semmi baj, ittak teát, játszottak, persze összevesztek a zenélős vonaton (vagyis állathangokat ad ki meg dudál...) mindig ugyanaz kell mindkettőjüknek. :( A bébiőrt bekapcsoltam és mentünk Mamáékhoz enni. Egyszer kijöttem, mert eléggé sírtak, de nem úgy, mint ha elesnek és fáj valami, hanem megint összevesztek.. Szerencsére sikerült találnom egy másik - szintén zenélős - dolgot és azzal Livike jól elfoglalta magát addig amíg újra ki nem jöttünk. :)

19 óra előtt már Mama kijött, én csak később, az uzsonnát is akkor kezdtük adni. Hát ez már tényleg vacsora, annak is majdnem késői időpont...
Lehet, hogy elég lett volna egy kis joghurt is, mert nem igazán ettek, de azért valamit csak csipegettek mind a ketten.
Újabb játék következett a szobában, közben készülődtem a fürdetéshez, telt az idő...
20:05-kor kezdtük, Apa Livikét fürdette, nagyon ügyes volt a Lány, egyből leült, nem sírt, sokat pancsizott és csak akkor visított egy kicsit, amikor ki kellett jönni!
Levikét én rendeztem, Vele most se volt semmi, szépen, ügyesen viselkedett, bár a legvégén azért jól belecsapott a vízbe, hogy kb a fél konyha úszott utána...
Livike még ma este is megkapta a Fenistil cseppjeit, tegnaphoz képest szerintem nem javult az állapota, de rosszabb nem lett, ez a lényeg. Piros, vagyis inkább csak rózsaszín már a fájós része... Levikének is kenem a Livinek írt kenőccsel továbbra is a fenekét, mert neki is hol jobban, hol kevésbé de piros egy-két helyen.

Egyelőre nyugodtan alszanak, Livike az előbb felsírt, de szerintem csak a kajáját nem találta.. Félek, hogy lesz még itt az éjjel ébredés. :(
Lassan nekem is mennem kellene, néha jó lenne időben lefeküdni. Bár olyankor szokott az lenni, hogy valamelyik gyerkőc tuti felébred, és az nagyon rossz, ha már alszom és úgy kell felkelni, mint ha még nem is feküdtem volna le.

Ennyi lenne mára és a hétre, holnap jövök. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Bárki írhat, aki úgy érzi van mondanivalója, észrevétele, esetleg jó tanácsa.:)
Előre is köszönöm. :)

Privát emailt az lbetty.80 előtagú gmail-es címre lehet küldeni, valamint erre a célra használható a kapcsolat űrlap is, ami a jobb oldali hasábban található. :)