2011. január 30., vasárnap

Vasárnap

Az éjszakánk jól telt. Levike végig a helyén aludt. :) Livike ébredt elsőnek 7:30-kor, majd Levike 8 órakor. Kicsit eljátszogattunk, majd 8:20 körül felkeltem, készítettem a reggeli dolgokat.

A délelőtt elég lassan akart eltelni, pedig mindig csináltam valamit...
A konyhában takarítottam, közben főztem rizst is a gyerekek ebédjéhez, 11 órakor pedig már eléggé hisztisek lettek, gondolom mentek volna ki... Ma ködös, nyirkos, nagyon hideg, csúnya idő volt, így a levegőzéstől eltekintettünk, igazából nem is balhéztak emiatt, este 7-kor jutott eszükbe, hogy ki akarnak menni, amikor meglátták a szandáljaikat a polcon. :) Persze nem abban megyünk ki, hanem csizmában, a szandálok már amúgy is elég kicsik, ha Mamáékhoz bemegyünk, vagy ide a konyhába kijönnek, akkor szoktuk rájuk adni.

12 óra sem volt még, amikor elkezdtük adni az ebédet. Ma a kedvenc üveges kajájukat kapták rizzsel. Levike csak egy keveset hagyott, Livike viszont pont fordítva, keveset evett. :(
Talán közrejátszott az is, hogy épp sült a kenyér a sütőben, aminek érezték az illatát, viszont volt még vagy 20 perc, hogy kész legyen. :(
12:20-kor tettem le Őket aludni egy kis tápszerrel. Mindketten hamar elaludtak az ágyaikban.

12:30-kor bementünk Mamáékhoz ebédelni, a bébiőrben már 13:20 körül hallottuk, hogy Livike fent van, pár perc múlva már nagyon anyázott, keresett, így kijöttünk. :)
Így Livike kb egy órát aludt, Levike viszont 14:30-kor ébredt.
Játszottunk, majd 15 órakor elkezdtem vasalni, kitartott több, mint egy órán át...
Jó, hogy Apa itthon volt és bent volt a gyerekekkel, de így is be kellett szaladgálnom többször is, mert dobálóztak, vagy vitatkoztak.

16 óra körül megettek megint egy kisdobozos gesztenyepürét, most Levike evett többet. :)
17:40-kor uzsonnáztak, sült oldalasból válogattam ki sovány részeket, azt ették sajttal és a friss kenyérrel. :) Ja, Livike amikor délután felébredt megevett vagy 4 szeletke kenyeret, persze ezek kb 5 cm átmérőjű, hosszú bagett-formájú tészták, de kenyér, szerintem elég jól sikerült most Apának eltalálnia a tésztát. :)
Azért jó, durván két órahossza alatt megvan a kenyér, mert most 11 órára lett bedagasztva, akkor néztem az órát, és 12:20-ra sült ki. :))
Egyikőnknek sem volt kedve ilyen hidegben boltba menni, főleg, hogy a Sparban - ami a közelben hétvégén nyitva van - nem nagyon van már 11 óra körül kenyér, amúgy se nagyon szeretjük az ottani pékárukat... :))Az Intersparban jó a kenyér meg a többi pékáru is... de az messze van gyalog.

Tehát ott tartottunk, hogy uzsonnáztak. Elég jól ettek, úgy tűnik inkább délutánra éheznek meg, pedig azt gondolnánk, hogy ebédidőre is elég éhesek, mert előtte csak a tápszer van meg némi keksz és ropi, ha kérnek... Erre inkább délután esznek sokat. Annál mindenesetre jobb, mint amikor semmit nem ettek. :)
Persze ittak teát is, a gyógyszeres adagokkal van egy kis harc, mert Livike rendszerint kiborítja, de már akkor is fintorognak, amikor nincs is a teában vagy a gyümölcslében semmi.
Nem tudom ér-e ez a Sinupret valamit, vagy csak kínzom vele Őket... :(
A Béres-csepp és Cebion kombináció sem finomabb, mert míg a Sinupret keserű, ez keserű és egyben savanyú is. Hiába a méz a teába, hiába a kubu, nagyon lehet érezni az innivalón, hogy nem "tiszta". Kevésbe teszem, talán azért érződik, de sokba nem tehetem, mert azt eleve kiborítják, ha mondjuk 3 centnél több van a pohárban.
Nagyon szomjasnak kell ahhoz lenniük, hogy a nagyobb mennyiséget is szépen igyák. Így inkább többször töltök keveset egymás után.
A kanalas gyógyszert szerencsére szívesen megeszik, pedig az is bűnrossz. :)
Már kevesebbet köhögnek és orrot is csak este szívattunk, elég akkor kínozni Őket, mert Livike nagyon ellenkezik, ketten is alig tudjuk lefogni. :(
Édesek, amikor egymás fejét simogatják, fogják, amíg épp orrszívás van. :)

Livike ma többször is mintha azt mondta volna, hogy "igen". Valahogy úgy hangzott, hogy "ien". :) Nagyon mutogatott a polc felé, "mama mama baba vava" szavakat mondogatott, na mondom ez vagy a kirakó lesz, mert abban ugye van "mama" figura, vagy a rajztábla, mert ott meg rendszerint ezeket kell rajzolni Nekik. (és még cicát is) :D
Direkt hagytam, hogy magyarázzon, kérdeztem, mit kér, kirakót? Erre rázta a fejét, és magyarázott tovább. Kérdeztem, hogy akkor a rajztáblát kéri? Na erre azt a felszabadult arcot, amit vágott! Ekkor mondta nagy megkönnyebbüléssel, hogy "ien"! :D És már alig várta, hogy levegyem. Megkínlódott érte, mert nem adtam egyből oda, bár 10 mp után is megkaphatta volna. Hadd magyarázzon, már rég sokkal több mindent kellene mondaniuk. :( Hiába mondogatjuk, hogy mi micsoda, hogy kell mondani, ritka pillanat, amikor látjuk, hogy ténylegesen próbálkoznak ismételni a szavakat, leginkább megy az egymás közötti duma, amit csak ők értenek. :(

Ma is ebédnél szerintem simán megbeszélték, hogy Ők aztán nem fogják meginni a gyógyszeres teát... Mindketten beleittak egy-egy kortyot, majd letették a tálcára és rázták a fejüket, tiltakoztak, közben egymásnak is mondták, hogy "nyenye" (=nemnem), vigyorogtak egymásnak, majd tovább hárították az itatási kísérleteimet. Most mit tudtam tenni, majd megisszák, ha felkeltek...

Mostanában van egy új "szavuk", a "teee". Ez jelent Náluk teát, kekszet, ropit.
Levikénél a "kapuka", amit már írtam valamelyik nap a kubu szokott lenni, de nem azért, hogy kubu vagy más, hanem mert üveg és van teteje, azaz kupakja. :)
És még tegnap este volt egy jó, szerintem nem írtam: este játszottunk Mamával, a gyerekek rohangáltak, majd alvósat játszottak, kispárna, pléd, lefeküdtek és úgy csináltak, mintha aludnának. Majd újabb kör, rohanás megállás nélkül. Mondom Levinek, hogy na most már ülj le egy kicsit, pihi! Erre úgy kivágta, hogy "pihi" és lefeküdt, hogy csak lestünk, nevettünk, ismételtettük volna, de persze többet nem mondta, úgyhogy valószínűleg véletlen volt a dolog. :)

Fürdésig játszottunk, Levike nagyon elemében volt, sajnos rossz dolgokat is csinált, pl dobálózott. :(
Nem tudom mi a helyes reakció ilyenkor. Ha a kezére csapok, akkor kiröhög és tartja a másikat is, hogy "esztis"(=ezt is, de mostanában megint "ette" van az ezt helyett:( ) Ha beküldöm a sarokba, akkor bemegy, de ki is jön és vigyorog. Persze el is mondjuk, hogy nem szabad dobálni, mert az fáj, megüti vele Livikét vagy bennünket, stb... Nem ér semmit, azért is csinálja. :(

19:50 körül kezdtük a fürdetést.
Livikét Apa fürdette és törölte, a szemét is kimosta kamillateával, mert bár nem sok, de azért volt benne, főleg most este az orrszívásos sírásánál jött nagyon a könnye és egy kis váladék is. Kenőccsel is be lett kenve utána a szeme. Nap közben szép volt, egyszer vettem ki a szeme sarkából száraz csipát, amúgy ha látszott is valami, inkább csak sima könny volt az.
Levikét én fürdettem és töröltem is, sőt még a lábujjairól is megengedte, hogy levágjam a körmeit. :)) Valamelyik nap megint sikerült mindkettőjüknek levágnom a kezükről, engedték, most viszont Levike szépen engedte a lábát, úgyhogy kislámpa fényénél tapogatóztam a körömcsipesszel. Megvan mind a 10 lábujja. :D
Mivel még nem volt megágyazva nekünk, így szépen el is fogadta, hogy az ágyába tegyem. Lehet, hogy várnom kellett volna még, de megágyaztam....
Lefeküdtem Livike mellé, na eddig tartott Levikének a kiságyban lét, kéredzkedett is egyből ki.. :(
Kivettem, Livike mellé visszafeküdtem, szerencsére Ő hamar - kb fél óra - elaludt, Levike viszont nem akart. Egy darabig feküdt, de 21 óra után már lemászkált, hiába feküdtem fel mellé az ágyra, akkor is ment "dolgára". Pakolt, játszott, később rohangált is, bujkált előlem, a kiságyban is járt már, ahova Apa tette be 22 óra körül, hogy most akkor döntsön, mert ez nem állapot, amit művel. Apának ott telt be a pohár a sok könyörgés után, hogy jöjjön fel az ágyra és aludjon, hogy a tévét kezdte ki-be kapcsolgatni. :D
Persze a kiságyban ordított, így kivette, majd nemsoká már én ígértem be az újabb menetelt, mert csak nem akart nyugodni. Repetát is kapott, a pelust is megnéztem, de nem volt kaka... végül 22:40 körül úgy tűnik elaludt, legalábbis csend van.
A mi ágyunkon van még...
Meglátjuk, hogy le tudom-e majd tenni.

Ennyi lett volna a mai nap nagyjából, holnap jövök valamikor.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Bárki írhat, aki úgy érzi van mondanivalója, észrevétele, esetleg jó tanácsa.:)
Előre is köszönöm. :)

Privát emailt az lbetty.80 előtagú gmail-es címre lehet küldeni, valamint erre a célra használható a kapcsolat űrlap is, ami a jobb oldali hasábban található. :)