2011. január 15., szombat

Hosszú péntek...

Megírni is hosszú, de próbálom röviden, mert nemsokára éjfél, álmos is vagyok, de azért kezdjünk bele. Max. átmegyünk a szombatba időben.

Az este éjfél után pár perccel készültem lefeküdni. Levike épp akkor ébredt fel, kivettem, mert nem volt elég visszasimogatni. :( Hamarosan elaludt, de letenni egyelőre nem tudtam, mert akkor egyből felébredt. Így aludtunk mi is, majd 1 óra után letettem, következőleg csak reggel 8:45-kor ébredt. Livike kicsit előbb, kb negyed órával.. Eljátszogatott, telt az idő..

9 órakor már kezdtük is Őket rendbetenni. Reggelre egyikőjüknek sem volt széklete.
Nap közben az arány 1:2 Livike javára. Levikének volt először 10:40-kor egy krémes állagú, még mindig nem szilárd termése, a mostanában szokásosnál persze sokkal jobb volt. Utána Livikének volt 15:30-kor egy szinte már jónak mondható, egyben lévő, máskor ez nem tűnne ki. :) Utána szintén Livikének volt már 19:40-kor, fürdés előtt egy az előzőnél lazább, de krémesebb, viszont a szaga olyan volt mint a nagyon nemjónak. Na.. Összességében szerintem ez már jó haladás kaka fronton.

Az evés is alakult ma már, sőt beleestünk abba a hibába este, hogy örültünk annak, hogy végre esznek, jól be is kajáltak... Ez persze Levikét megkínozta, de majd erről a végén írok.
Nap közben főleg a kakaós kekszet, a ropit és a háztartási kekszet ették. Ittak teát is, de azt nem sokat... ma nem ment be a három deci, így még egy ampulla Normaflore sem került be a szervezetükbe. :( Bekerült viszont két tasak Smecta! Eddig nagyon tartottam tőle, hogy hát azt nem lehet beadni, mert fujj de rossz és hasonló véleményeket hallottam mindenhol, és hogy csodaszámba megy az a gyerek, aki elfogadja. Hát akkor a mieink csodagyerekek.. :D
Délelőtt adtam az első adagot, belekevertem kb fél decinyi répás kububa... úgy itták, hogy még kértek volna! :D
Ma elkezdtem a Cebionnal együtt 5 csepp Béres cseppet is adni. Hátha felhozná az étvágyukat!
Folyadékként ittak még kubut, na meg a tápszert, ami ma ha jól számolom Livikének összesen 510 ml, Levikének pedig 800 ml volt. (a délutáni alvásnál kapott még repetát kétszer is, mégsem aludt el. :( )

Este grillcsirkét ettünk, abból ettek Ők is mellehusit meg párolt bébirépát és egy kis kenyeret. Ez 18 óra után volt. Almát is ettek.

Reggel mértünk súlyt is. Érdekes eredmények születtek. Livikénél még nem is lepődtem meg, Ő 10070gramm volt, tehát kb 300 grammot fogyott az előző mérés óta.
Levikének viszont jóval többet mértem, mint akkor. Most 10360 gramm volt, a múltkor meg még a 10 kg-ot sem érte el. Előtte viszont meghaladta. Szóval szerintem a múltkor nem jól lett mérve, most kétszer is rátettem és ennyit mutatott.
Így nem tudom, hogy Ő mennyit fogyott. :(

Délelőtt felhívtam az orvost, hogy ha el nem is megyünk, mondjon valamit arra, hogy már 8. napja vannak benne ebben a betegségben és létezhet-e, hogy ez még mindig az, hogy még mindig van híg széklet, és hogy ennyire nem esznek. Azt mondta igen.. Nem kell aggódni addig, amíg nem lép fel láz vagy újra hányás. Az étvágytalanság természetes. Keveset kell többször enni, olyat amit szívesen esznek, ha ez most a keksz meg a ropi akkor az. A teát hidegen kell még mindig adni, nem melegen, nem langyosan, hidegen! Nem hűtőből persze... Én azt hittem az a hányás idejére szólt, de nem, a hasmenéses gyomornak sem jó a langyos sem, mert irritálja. Hát jó, akkor nem melegítem meg, ennyi. Elfogadják úgy is. Ne aggódjak, hogy megfájdul a torkuk, azt mondta, nem fog, ha nem a hűtőből adom. :) Mondtam, hogy Levikének görcsölt a gyomra, erre azt mondta, hogy azt még felnőttnél sem lehet igazán megmondani, hogy a gyomra vagy a hasa fáj-e, de ez is természetes ilyenkor, hogy fáj. Hát higgyük el neki, de akkor is nagyon rossz volt látni a szenvedését. :(
A vitaminokra elfelejtettem rákérdezni, de gondolom nem árthat.
Akkor még nem is volt ma egyikőjüknek sem széklet, de most már a kiszáradástól sem tartok, mert ma már egyáltalán nem volt vizes és nyákos, és olyan rengeteg sem, mint eddig. Na mondjuk mennyiségre max 4 volt, nem 10-12 alkalom, mint sokaknak.
Adhatom a natúr aktiviát, kefirt is, tejet és gyümölcsjoghurtot viszont nem, amíg van hasmenés.

Meg is kóstoltattam Velük az aktiviát, pár kanálnyit meg is ettek bent a szobában, de utána maguk akarták kanalazni, az meg ott nem volt túl jó ötlet, mert folyt mindenfelé. :(

Ebédre különösebben nem készültem, hisz nem tudtam már mit kitalálni, amit meg is esznek. :( Volt még főtt rizs, azt adtuk úgy, hogy tettünk rá egy kis aktiviát. :) Livike evett egy keveset, de Levike nem. :( A kakaós keksz meg a ropi ment akkor is. Ma elég tetemes mennyiséget megettek kekszből. :)

13 óra sem volt még, amikor 150 ml tápszerrel megpróbáltam letenni Őket aludni.
Megették, felkeltek. Kivettem Őket, majd ágyat cseréltek, majd megágyaztam a mi ágyunk elé a földre, szépen le is feküdt Livike, aludt is volna már nagyon...
Levike viszont nem akart, amint megette a második adag kajáját(!) amit azért kapott, hogy hátha azzal elalszik, fogta és hozzádobta Livikéhez az üres üveget, majd ez nem volt elég, megkereste a másikat is és azt is dobálta. Már a testemmel védtem a Lányt, na meg magamat is. :( Olyan elszántan tud olyankor nézni Levi... mintha dühből csinálná, pedig nem ártott Neki senki. :(
Később odament Livikéhez és csak úgy lazán lekevert neki egy pofont. :( Mikor mondtam, hogy ezt nem szabad, odament és átölelte Livikét, Ő visszaölelgette és még puszilkóztak is. :D Majd megint ráütött, utána jött oda hozzám és tartotta a kezét... :D Tudja, hogy olyankor kap rá egyet... Egyszerűen nem vesz komolyan! Hogy kellene leszoktatni a verekedésről..?:(

Levike az utóbbi napokban szörnyen hisztis lett! A betegség, vagy a foga miatt, nem tudom, de egyszerűen a fejünk tetejére nőtt már. :( Ha valamit nem akar, akkor tiltakozik, rázza a fejét, mondja, hogy "nye nye" (ez a nem nem lenne). Vergődik, mint Livike szokott. Egy hisztis gyereknél szerintem csak KÉT hisztis gyerek a rosszabb!

Délután Livikének kb 20 percet sikerült aludnia, utána felébresztette Levike valamivel...:( Levike semmit nem aludt ma megint!
Nem túl korai még leszokni a napközbeni alvásról??
Remélem, ha teljesen rendbe jönnek minden visszaáll a régi kerékvágásba, mert ha így marad, akkor az nagyon rossz lesz. Se normális evés, se normális alvás, már tisztába tenni is néha csak a földön a macin fekve engedik magukat és nem a pelenkázón. :((

Az öltözködésnél is kezdenek válogatni. :) Eddig ugye azt adtunk rájuk amit akartunk. Most már nem. :) Valamelyik nap is pl levegőzés előtt Livikére Levi szürke zokniját akartam ráadni, az volt kéznél, a csizmába nem tökmindegy, hogy milyen színű? Nem! Nem volt hajlandó felvenni. Így jobb híján megvártam, míg Levike méltóztatik megkeresni a szobában és odahozni Livike rózsaszín zokniját.:) Még mindig fura, hogy ha olyan a kedvük, akkor simán megteszik amit kérünk. Odahozzák a dolgokat, elpakolják a ruháikat, - mondjuk utána szét is - és figyelnek, értenek, megjegyeznek mindent. Azt is, amit nem is Nekik mondunk. :)

Próbáltam ma gyümölcspépet is adni, a szokásos alma-banán-piskóta turmixot, de csak Livike evett valamennyit, Levike kb egy kanállal kért.

17:20 körül értek haza Mamáék, Papa bejött, én pedig gyorsan elszaladtam a gyógyszertárba tápszert kiváltani meg Bepanthen is kellett már, na meg Neocitran, de az nekünk, hogy legyen tartalékban.
Gyorsan végeztem.
Mama sütött grillcsirkét, így a mai vacsoránk az volt.
18 óra után nem sokkal mentünk be, vittük a gyerekeket is, hogy majd ott hátha szívesebben esznek, mint itt. Ettek is! Pedig ebédnél én is kínáltam bébirépát, itt rá sem néztek, ott pedig ették azt is, meg a husit is. Végre szilárd étel a kekszeken kívül így egy hét után! Próbáltuk persze figyelni, hogy ne sokat és ne gyorsan egyenek, de még így is elég megterhelő lehetett, mint utólag kiderült Levikénél. :(

A fürdést ma 19:40-kor kezdtük, amúgy is ideje volt már, de mivel Livike hirtelen erősen "szaglott", nem húztuk-halasztottuk a dolgot, gyorsan megcsináltam a vizet, a kaját úgy voltam vele, hogy addig is meg tudom csinálni, amíg Livikét fürdeti Mama. Végül épp kész lettem, mire jöttek fürödni.

Levike végig visította az egész fürdést, folyton Mamához akart menni! Annyira matrica lett, hogy nagyon! Még megértettem volna, ha aznap csinálja ezt, amikor tényleg egész délután itt volt Mama és Vele foglalkozott, de nem, Neki ma jött elő ez a borzalmas Mama-ragaszkodás! És itt még nem volt vége. Livikét én töröltem és öltöztettem fel, mert Levivel már nem lehetett bírni. Álmos volt már nagyon, akkor ilyen folyamatosan nyávogós, meg ilyenkor nem jó már semmi és sehogy. :(

20 órakor már mindketten az ágyaikban voltak, ettek, aludtak.
Nem volt még 21 óra, amikor Levike sírni kezdett, vergődött, fetrengett, totál le volt izzadva, így kivettem. Nem nyugodott. Nagyon sírt, fájt a hasa, vagy én nem tudom, de már azt hittem megkergül! Annyira nagyon sírt... :( Már én is Vele... :( Minden eszembe jutott már, hogy bélcsavarodás kapott, vagy mittudomén, de egyszerűen nem akart nyugodni. Próbáltam adni Infacolt, de persze tiltakozott ezerrel, valamennyit azért sikerült a szájába nyomnom. Bújt hozzám, nézett esdeklően, én pedig csak bőgtem vele együtt mert azon túl hogy masszíroztam a hasát meg simogattam a hátát, nem tudtam mit tenni. Felálltunk, hurcolásztam egy ideig. Kijöttünk a konyhába, bementünk a fürdőszobába is, már attól féltem hányni akar, megjegyezhette, hogy Apa mindig oda vitte hányáskor (vagy inkább utána). De nem kellett szerencsére. Volt egy kisebb büfi, de szerencsére se hasmenés, se más nem volt.
21:30 körül bejött Mama, hogy hátha Nála megnyugszik, gondolom hallotta a keserves ordítást. Akkor már azért sírt, mert bementünk újra a szobába, mert itt nem engedtem, hogy a villanyt kapcsolgassa meg a gépet nyomogassa. Akkor már az érdekelte, magyarul enyhült szerencsére a hasfájása!
Bent nem akart lefeküdni, Mamával is folyton a rádiót kellett nyomogatni, persze állva, tehát cipelni kellett a Legényt!
Nagynehezen le tudtunk feküdni, de nagyon nehezen akart elaludni. Többször sajnos miattam nem aludt, mert egyszer megszólaltam mikor már majdnem aludt, utána meg kikapcsoltam a rádiót, amit észre vett és azért kelt fel és kezdett hisztizni. :(

22:30 körül ért haza Apa, hamarosan be is jött, hogy Mama ki tudjon menni, gondoltam majd hamar elalszik, mert Vele el szokott. Na most kellett egy fél óra még kb, mire végre elaludt!
Mama elköszönt, kiment, Levike abban a fél órában folyamatosan Mama után sírt és kiabált, mintha nem tudom mi történt volna.. Hiába voltunk itt ketten is, nem számított, csak Mama, Mama, Mama! Kb 10 perc után végre odajött hozzám és bújt a vállamra, de még ott is mamázott, majd szinte el is aludt ezzel....
Lefektettem magam mellé, ette a kajáját, simogattam a hasát, a lábát... Ha abbahagytam akkor nyújtotta a lábát, hogy mééég, mi az hogy abbahagyom. :D
Végül 23:10 körül aludt el, már nem mamázva, csak úgy szépen.

Még a mi ágyunkon van. A hálózsákot is rá kellene még valahogy adni, mert azt levettem amikor annyira szenvedett.

Nna... épp most ébredt fel, vagy csak félig, nem tudom, de alig lehetett lenyugtatni, a hálózsák végül rákerült, de egyelőre örülhetünk, ha közöttünk elalszik, nem hogy letegyem. :( Vagy 10 percig próbáltam nyugtatgatni, remélem most már csak reggel ébred fel legközelebb!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Bárki írhat, aki úgy érzi van mondanivalója, észrevétele, esetleg jó tanácsa.:)
Előre is köszönöm. :)

Privát emailt az lbetty.80 előtagú gmail-es címre lehet küldeni, valamint erre a célra használható a kapcsolat űrlap is, ami a jobb oldali hasábban található. :)