2011. január 7., péntek

Levike beteg (lesz)?:( - Még a csütörtökhöz...

Nem volt egyszerű a délutánunk... :(
Ha csak ennyi volt, akkor már jók vagyunk, de ha folytatás is lesz, akkor nem tudom... :((( Félek...

A délutáni alvás 14:40-ig tartott. Vidáman ébredtek, nem volt gond, bár mindketten eléggé nyekergősek voltak, de ezt betudtam az időjárásnak, vagy ki tudja minek...
Játszottunk, elvoltunk..
Apa is hazaért 15:30 körül.
Megcsináltam a gyümölcspépet, de szerintem még korán volt, nem nagyon kérték. Levike megevett vagy 5 kanállal, Livike kb hárommal.
Ittak egy kis teát, azt se nagyon kérték, rájuk hagytam, hogy majd később próbálkozunk.
16 órakor elmentem a kisboltba, hogy legyen friss pékáru és tej.
Hamar jöttem, játszottunk, jó kedvük volt.

17:20 körül megint próbálkoztam a gyümölccsel, már előtte is kínáltam, akkor is ettek pár kanálnyit. Most is úgy volt, Levike kb 3 kanállal, Livike kettővel evett, azt is kiszedte a szájából. Épp Livikét próbáltam valahogy Apa mellett tartani, hogy hozzak törlőt a kezéhez, amikor Levike hirtelen nagyon sírni kezdett, szaladt oda apához, majd egy az egyben sugárban lehányta..... Az ágypárnát, Apa fél oldalát, a saját ruháját, mindent...! Még jobban megijedt, sírt, én szokás szerint ledermedtem, amit utálok, mert nem tudok vészhelyzetben cselekedni. :(( Ha egyedül vagyok, nem tudom mit csinálok... :( Apa gyorsan ahogy tudta fogta és kivitte Levikét, hogy ha még kell akkor a csapnál hányjon, de már nem kellett.. Még előtte egy adagot a szobában is kiadott, de az kevesebb volt.. Amíg Levikét rendbeszedte Apa, én próbáltam menteni a menthetőt, Livikét előszöris betettem a kiságyba, mielőtt tanulmányozná a dolgokat... Ő ott sírt, Levike kint, bár kb 2 perc múlva már vidáman szaladgált, nevetgélt, pakolt, mintha semmi baja sem lenne! Ennek kivételesen örültünk, és igyekeztünk hamar kitakarítani. Jobb híján domestosos vizes ruhával töröltem fel és át mindent...
Érezhette Levike, hogy valami baj lesz, azért is jött oda sírva... de fene gondolta hogy ez lesz. :(
Tudtam, hogy ilyenkor pótolni kell a folyadékot, csak azt felejtettem el, hogy kortyonként kell, nem egyszerre. Én meg hogy örültem, hogy megivott több, mint két deci teát egyhuztomra! Nem is volt semmi baj. Egy ideig.

18:20 körül kapták meg az uzsonnát. A kenyérpirítóban (mini grillsütő) sütöttem meg simán karikára vágva két db virslit. (amit tegnap bontottam fel, persze gondosan le volt zárva és hűtőben volt.) Ebből Levike kb háromnegyedet evett meg, Livike meg mondjuk negyedet. Kenyeret is ettek hozzá. Mivel ez nuku evészet volt, - még Levivel meg is elégedtem volna, tudtam, hogy nem szabad terhelni a gyomrát ilyenkor... - de Livike alig evett, így csináltam melegszendvicset: pirítósra vaj, arra sovány sonka és sajt, mindez rásütve, majd felkockázva.
1 közepes szeletnyit majdnem megettek, bár a végén a káoszban már azt sem tudtam, hogy mennyit ettek meg végül. Már elég sokat megevett Levike (is), amikor egy falat megakadt a torkán, ez megöklendeztette és kész is volt a következő átöltöztetéshez a terep. :((( Máskor is van, hogy megakad a torkán valami, de kb 3-4 alkalommal volt eddig összesen olyan, hogy vissza is jött a kaja... Ez volt tehát a kettes számú eset. Utána már csak kortyonként adtam a teát, nem is kérte nagyobb mennyiségben. Livike is folyton nyekergett, féltem, hogy nehogy Ő is kitaccsoljon, mert ha ez valami vírus, akkor biztos átmegy Rajta is. :(

19:40 körül kezdtünk fürdetni, a kedvük jó volt, Levikén nyoma sem volt a bajnak...
Livikét ma én fürdettem, sikerült meg is törölnöm, bár ellenkezett, én voltam az erősebb. :)
Levikét Apa fürdette és törölte, hamarosan mindketten az ágyaikban voltak, ettek és aludtak! Pontosabban Levike aludt, Livike csak szépen elvolt.
Kb 21 órakor Livike nagyon nem maradt, sírt, visított, hisztizett.. Egy idő után kivettem, de ott sem volt jó, így visszatettem az ágyába. Persze torkaszakadtából visított! Levike is felébredt már előtte, olyan kis erőtlenül sírdogált, mondtam Neki, hogy most nem veszem ki, mert akkor itt alvás egyhamar nem lesz, Livike ott feküdt a nagy ágyon, Levike pedig a saját ágyában ült és pityergett. Sajnáltam, mert tudom, hogy Ő nem tűri, hogy Livi kint van Ő meg nincsen...meg hogy most ilyen kis gyámoltalanka volt..:( Végül kivettem, mert felállt és úgy sírt tovább, meg is kezdődött a fészkelődés, járkálás, minden amit szoktak az alváson kívül.
Bejött Apa is, épp elhelyezkedett a két gyerkőc között, akik persze keresztül-kasul mászkáltak rajta, mikor mondta, hogy szerinte Levike megint nem jól van. És ennyi. Már dobta is ki a taccsot.... A paplanomra, az ágy elé, saját magára kivételesen nem.... Újabb ijedtség, újabb szaladás a mosdóba...
Hálózsák le, mert egy kicsit az is kapott...
Apa rendezte Levikét, én takarítottam, Livike a kiságyban volt, hol visított, hol csak szemlélődött....
Visszajöttek, hatalmas trottyanás... Pukik voltak már eddig is mindkettőjüknek, de ez olyan igazi, lehetett tudni hogy ez nem csak puki. Nem az volt. :(
Egyből beugrott, már a délutáni taccsnál is, hogy csak nehogy valami "divatos" vírus egyen.. amikor hányás és hasmenés is van. :(( Miután rendbetettem, megint jó kedve lett. Igaz, hogy kb 5 perc múlva mutogatta a pelusát hogy "kaka kaka", de megnéztem, nem volt... Ja, ez a harmadik eset a trottyal kombinálva 23 óra után volt.

Csináltam mindkettőjüknek tápszert, hátha elalszanak végre. Erre kb 0:15-kor került sor. Addig randalírozás, ágyra fel, ágyról le, minden volt.. :(
Mindenáron a földre az ágyunk és a kiságyak közé leterített törölközőre akartak ráfeküdni. Azért tettem oda, hogy ne legyünk nedvesek, ahogy áttörölgettem a szőnyeget....
Ja, nekem a paplanomat is ki kellett tennem, ma pléddel takarózom, ha egyszer eljutok addig, hogy aludjak is. :((
0:30 körül jöttem ide, szépen el is ment egy óra a nézelődéssel és az írással.
Megyek, mert nem tudom milyen lesz az éjszaka.. Remélem most már semmi taccsolós, mert azt nagyon nem szeretném, ha a hétvégét kórházban kellene tölteni... :(((
A rotával általában bekerülnek, nem?? Mármint ha az. De honnan? És akkor mindenkin végigmegy, a felnőtteken is? Mindenesetre ha holnap reggel vagy kora délelőtt is lesz akár hányás, akár hasmenés, fel fogom hívni az orvost, mert 11:30-ig rendel, és ha ki nem is jön, - mert megmondta,hogy ő nem jön házhoz - akkor is mondjon valamit... Nem vagyok egy orvoshoz szaladgálós fajta, de nekünk itthon se hasmenésre, se hányásra való gyógyszerünk nincsen. :( Főleg piciknek való nincs.
Az étcsoki tényleg jó? Valahol olvastam, hogy egy kocka minőségi étcsoki jó a piciknek hasmenés ellen. Meg valami Smecta port meg Normaflore-t írkálnak, kinek mi jött be, de hogy ezek vénykötelesek vagy csak be kell menni a gyógyszertárba, fogalmam sincsen. :( Azért van az orvos, hogy megmondja mit kell adni. Jó esetben. Rosszabb esetben meg beszedet szegény gyerekkel mindenféle fölösleges gyógyszert, mert ilyenekre is volt már másnál példa. :(

Tehát ez van. Nagyon bízom benne, hogy nem lesz folytatás...
Holnap jövök valamikor. Remélem. :(

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Bárki írhat, aki úgy érzi van mondanivalója, észrevétele, esetleg jó tanácsa.:)
Előre is köszönöm. :)

Privát emailt az lbetty.80 előtagú gmail-es címre lehet küldeni, valamint erre a célra használható a kapcsolat űrlap is, ami a jobb oldali hasábban található. :)