2011. január 25., kedd

Hosszú hétfő......

Bár ma is sokára aludtak el mindketten, azért a hangulat jóval jobb volt, mint tegnap, ment a viháncolás, ágyon és Apán keresztül mászás, ugrálás... körbe-körbe szaladgálás a maradék kevés helyen, ami a megágyazás után marad. Mondjuk nézni ezt nem volt annyira jó, mert mindig attól féltem, hogy leesnek, hiába "tudják" Ők, meg érzik, meg ilyenek, hogy mikor hova és hogyan fognak esni, de AKÁR véletlen is úgy eshetnek, hogy baj lehet. De ezt a végét majd leírom a végén, mert megint kész összevisszaság lesz az egész bejegyzés. :(

Szóval.. tegnap ott tartottam, hogy épp csend volt. Mire beértem, hogy fekszem, már megint fent voltak, de ugyanolyan gyorsan el is aludtak, igaz Livike mellett ott kellett feküdni 1:20-ig, Levikét pedig épp hogy letettem az ágyába, már vehettem is újra ki! Következett egy újabb kényelmetlen éjjel, Levike többször volt fent, egyszer úgy rájött az a keserves sírás, amit Livinél sem tudunk soha hogy mit jelent.. :( Hirtelen felébredt, nagyon sír, fetreng, nem lehet megnyugtatni, tiltakozik, stb. :( Valami rosszat álmodnának ilyenkor? Livike valamelyik este még azt is közölte ahogy felébredt, hogy "ejnye baba". :) Szerintem azt álmodhatta, amikor Levi dobálózós kedvében van és többek között a babát is hajigálja, néha a kocsijával együtt. :(
Livike olyankor félni szokott, főleg azért, mert néha ő is kap. :( Vissza is adja alkalomadtán, nem kell félteni, de azért biztos nyomot hagy benne/bennük az egész napi minden, éjjel pedig összegződik. Nade ennyi rosszaság lenne, hogy majdnem minden éjjel van egy-egy ilyen ébredés, hol az egyikőjüknek, hogy a másikójuknak? :(((
Úgy igazán én már azt sem tudom, hogy mikor, hányszor, miért voltunk fent, de nem aludtunk túl sokat, az biztos.
Már összefolynak a napok és az éjszakák.
A sok betegség, nyűglődés, hiszti, mindig van valami.. miért nem lehet normálisan, nyugisan élni?:((

Reggel 7:30 körül kellett Livikét is kivennem, randalíroztak kicsit, játszottak, befeküdtek mellénk a paplan alá, stb.. mi még aludtunk egy kicsit, persze az már olyan is...
8:40-kor keltünk fel, Levike eléggé "áradozott" szagilag... :)
Igyekeztem gyorsan kaját csinálni, közben a teát, kávét, fel sem öltöztem, csak nagyjából megmosakodtam, majd ráér utána is... :)
Tisztába tevésnél persze kiderült, hogy pisin kívül SEMMI nincsen a pelusában. :)))
Na nem baj, legalább igyekeztem egy kicsit. :)

9 órakor már ki is volt porszívózva, Livikét kitettem, Levike még evett, de hamarosan ő is kikerült és játszottak, bár többnyire bent kellett lennem, mert amúgy folyton verekedtek. :(
Apa elment fodrászhoz, mivel elég későn indult, későn is ért haza, már majdnem dél volt, így arra gondoltunk, hogy a gyerekeket nem visszük most ki, inkább majd délután, ha még olyan lesz az idő, most inkább egyenek és aludjanak.
Na igen, ahogy azt mi elképzeltük!
Enni nem igazán ettek, pedig máskor szeretni szokták amit kaptak. A tegnap délután főtt húslevesből szedtem ki répát, zöldséget, karalábét, főtt husit, tettem hozzá jó sok csigatésztát és egy kevés levet. Na ebből Livike kiette a tésztát, még a Leviéből is, evett még egy kis répát is és annyi. Levike kiette a főtt húsokat, egy kis tésztát is evett, meg még kellett neki szedegetni hús falatkákat, úgyhogy Ő pedig azt ette. A leves leve nem kellett, sem kanálból, sem pohárból, sehogy. :(
Desszertnek ketten ettek meg egy túrórudit.

12:20 volt, amikor be akartam vinni Őket, de egyfolytában azt hajtogatták, hogy "pí pí", ami náluk a cipőt/csizmát/szandált jelenti. Mutogattak kifelé, persze a nap szépen sütött, de azért elég hideg volt, nem beszélve arról, hogy ami tegnap még fagyos volt, addigra megolvadt és csupa sár lett minden.
Na mindegy, nem volt mit tenni, engedni kellett az akaratuknak, mert másképp úgysem aludtak volna el, sőt még a szobába se mentek volna be szerintem, ha nem visszük ki Őket... Kaja után így megvolt a levegőzés is, több, mint fél órát voltunk kint.
Már estek-keltek, álmosak voltak, de azért mentek rendületlenül, a bejövésről hallani sem akartak!
13:10 körül bejöttünk, bár közben haza ért Papa is, aki az utóbbi időben ugyan olyan szintre "lépett" elő, mint Mama, ha azt nézzük, hogy mennyire ragaszkodnak Hozzá. Nem tud kimenni, nem tud simán elmenni, ha meglátják, hiszti van, visítás, ordítás....
Most is így volt ez persze. Levike olyan szinten sírt, amikor már muszáj volt Papának indulnia, hogy már tényleg nem tudtuk mit kezdjünk Vele, mit adjunk oda, úgy voltam vele csak találnék ki valamit, amit máskor nem szabad odaadni, de azért nagy kárt nem tud tenni benne, mondjuk ez így elég necces, mert amiben nem tud kárt tenni, azt amúgyis oda lehet adni. :)
Na mindegy. Ha már a hifi nyomogatása sem érdekelte, ott már nagy baj volt!
Apa Livikét nyugtatgatta, mert azért Ő is balhézott rendesen a távozás miatt, én Levikét. Pár perc elég volt, hogy rendeződjön a helyzet, Livike önkéntesen bekívánkozott az ágyába, elkezdte enni a kajáját és szerintem egy percen belül aludt is. :) Levike válogatott egy keveset, Ő a mi ágyunkon aludt el, de 5 perc alatt Neki is sikerült szerencsére. :)

Livike 14:20 körül már fent is, volt, kb egy órát aludt, kihoztuk, hogy egyen egy kis friss meleg kenyeret, meg hogy ne zavarja fel Leviket, elsősorban azért :)))
Nem nagyon ette a kenyeret, pedig máskor azt is szokta szeretni. :(
Levike kb 10 perccel bírta tovább, felébredt Ő is, úgyhogy mehettünk is befelé, hogy ott játsszunk.
Ma is elég sok kekszet és ropit ettek, főleg délután.
Ittak apa által készített banán turmixot, most Livike itta jobban, de azért Levike is kért belőle. :))
Én közben elszaladtam a Sparba meg a gyógyszertárba... Hamar végeztem.

Miután visszajöttem játszottunk, gyerekek hangulata változó volt, jobb is, rosszabb időszakok is voltak. Leginkább a durvaság, a dobálózás volt az, ami negatívumként szerepelt, a többi időben jók voltak.

18 óra előtt kaptak uzsonnát, amivel nem igazán találtam el az ízlésüket, bár Levike elég jól megette, így utólag visszagondolva, Livike viszont kb egy falatnyit evett belőle összesen. :( Egyébként tojásrántotta volt sült párizsi kockákkal, hogy ne csak simán legyen, de mostanában valahogy a sima rántotta sem megy. :(
Úgy általában mostanában SEMMI főtt étel nem megy! :((
Livike evett puha kenyeret egy kis vajjal, Levike azt már nem kérte, így bementünk a szobába. Levike újra kikéredzkedett, azt hittem még enni akar, de nem, csak szórakozott velem :(

Fürdésig hamar eltelt az idő, a hangulatuk elég változó volt akkor is.
19:40 körül, vagy kicsit később is volt már, nem tudom... szóval akkor kezdtünk fürdetni. Közben a kaja készítés meg a fürdővíz stb előkészítése közben a gépet is bújtam, ugyanis Livikén meglepő dolgok jelentek meg most estére.
Az arca máskor is kipirosodik, a füle is, gondoltuk sokat rohangált és azért.
De ahogy a blúza ujja felhúzódott, látszott, hogy a karján is vannak piros foltok, ami még lehetne simán attól, hogy mondjuk megfogjuk, és ott marad a helye, mert azért így estére mindig csupa "nyom" a Lány.. de ezeknek volt szúnyogcsípés szerű közepe is. És nem csak a karján, hanem a hasán, a hátán is, ott egész hosszú csíkban voltak a foltok, de a kisebbekben is nem egy, hanem több kis pöttyöcske volt. Ja, a foltok sötét rózsaszínűek, a pöttyök is, csak nagyon picit dudorodnak, épp hogy látni lehessen.. a foltok jóval nagyobb területet foglalnak el, mint maguk a pöttyök. Namost... Igazság szerint vasárnap este fürdésnél volt a combján három pici piros pötty... még foltok nélkül. Sehol máshol nem volt ilyen.
Hétfő reggelre ezek egy helyre, a jobb combjára, a pelenkával fedett területre csoportosultak. A "folt" jellege már megvolt, csak kicsiben, de én azt hittem még akkor is, hogy mondjuk kiszívta a pisi, vagy elnyomta a pelenka gumija, vagy a pelenka (méret) váltás miatt most ez másmilyen és talán érzékenyebb rá, nem tudtam mire vélni azokat a "valamiket".
Ma egész nap nem volt szaporodás, még 18 óra előtt is volt tisztába téve, akkor sem volt még, látni kellett volna már akkor is, ha napközben szaporodtak így fel.
Persze a neten találtam mindenféle kiütéses betegséget, mint rózsahimlő, kanyaró, mumpsz, stb. Ezekből majdnem mindegyikből vannak tünetek, amik illenek, de teljes egészében egyik sem igazán. A legjobban talán a rózsahimlő az, ami olyasmi, de inkább az előzményi, mint a nátha, a kötőhártya-gyulladás, köhögés, fülfájás.... majd a foltok, amik bár nem egészen olyanok, mint a képeken, amiket találtam, de hasonlítanak.
Úgyhogy most akkor várhatjuk, hogy ez is végig megy a családon...?
Egyelőre fürdésnél azt sem tudtam most mi legyen, most ezzel kell-e menni ügyeletre, mondjuk fürdeni akkor is kell, de semmit nem tudtam, hogy mit lehet rá kenni, valami gyógyszert kell-e adni, lehet-e baj, ha nem rohanunk azonnal az ügyeletre...
Lehet, hogy a fülfájás, az enyhe kötőhártya-gyulladás (ami ma már alig volt, csak inkább sima könny folyt a szeméből), a nátha, a köhögés mint ennek voltak már az előjelei?
Ha tényleg rózsahimlő - vagy bármi más fertőző betegség - akkor azt hol szedhette össze? Csak a szemészeten voltunk mostanában, amúgy meg itt az udvaron és kint az utcán, sehol máshol nem jártunk.
Holnap felhívom a védőnőt, mondjon valamit, mert elvileg ilyen esetben szerintem ki kell jönnie az orvosnak, bár aki úgy viszi el a gyereket, hogy fogalma sincsen, hogy mi baja, az is elfertőzi a többieket...
Én arra gondoltam, hogy allergiás lett valamire. Apa szerint ez egyáltalán nem olyan kinézetű, mint az allergia. Bár mire is lenne, mikor ma szinte csak csigatésztát, egy kis kenyeret, kekszeket, ropit és egy pici epres joghurtot evett, ami utóbbiból máskor már evett meg egyedül egy egész dobozzal, mégsem lett semmi baja. Továbbá kunyizott a mi teánkból, ami gyümölcstea - feketeribizlis - de 100% gyümölcsből van, cukor és citromlé is van benne, na ebből kb egy decinyit megivott. Ilyet azelőtt még nem kapott. Minden mást igen.
Na meg tegnap este is volt pár pötty... szóval nem tudom, teljesen kétségbeestem, hogy most akkor mi lesz, ha én vagy Apa elkapja túléljük, de mi van, ha Mama is elkapja és majd bajt okoz a veséjének? :( Amúgy is Mama megint nem volt jól ma, újra előjött Nála a hányós-hasmenős nyavalya, ma nem is volt a gyerekek közelében csak egy köszönés erejéig, azt is levegőn, az utóbbi napokban is kevés időt volt Velük, bár pl szombaton a nagy maratoni altatásban, meg előtte is... akkor sokat, és ha ez tényleg AZ, vagy bármi más FERTŐZŐ dolog, akkor sajnos nagy valószínűséggel el fogja kapni.
Halvány vigasz, hogy annakidején a bárányhimlőt sem kapta el, se tőlem, se a gyerekektől. :)

Fürdés után bekentük Fenistillel a foltokat, kapott Nurofent is még levetkőzés előtt, akkor még arra, hogy ha fáj a foga vagy a füle, vagy a szeme, vagy akármije..... meg hogy jobban aludjon. Na, erre jöttek a foltok, akkor már arra is, hogy ha esetleg viszketnek....

Levike persze végig hisztizte az egész fürdetést, mármint a Liviét... nagyon remélem hogy az extra nyűgösség Nála is nem ennek az előjele...:( Bár mintha a fején hátul, pont tarkótájon láttam volna pirosas foltokat, de az lehet, hogy akkor mástól volt, még délelőtt néztem és láttam meg véletlen. :(
Elvileg onnan indul ki, a fül felől, az arcra halad, majd később terjed át a törzsre és a többi testrészre. Na most Livikénél a lábán, vagyis a combján volt először, utána pedig hirtelen lett mindenhol foltos. :(
Az, hogy az arca piros, nem tűnt fel, mert sokszor az, főleg ha előtte kint vagyunk..
Majd többet tudunk, ha látta orvos, vagy valaki, aki jobban ért hozzá. :(

Fürdés után először mindketten az ágyaikban voltak és szépen ettek.
A film kezdetekor mindketten felálltak, és kéredzkedtek kifelé...
Livike elaludt volna, de Levike nem hagyta.
Kitettem Őket... Nem volt még 21 óra sem.
22:00 óráig ment a rohangálás, hancúrozás, birkózás, extra jókedv, különösen Livikének volt nagyon jó kedve. :) Kb negyed óráig kergettem, hogy vissza adjam rá az alvós rugdalózót, hogy ne egyszál rövid ujjú bodyban rohangáljon már..
Akkor megnéztem, a foltok eléggé elhalványultak, éppen csak rózsaszínűek, de ott vannak azért...
Livike többszöri altatási kísérlet után 22:30 körül aludt el. Ha betettem az ágyába egyből felállt és sírt, toporzékolt, ha lefeküdtem a macira nem jött Ő is, csak ordított tovább. Kivettem, hogy majd elaltatom karban, mint pici korukban. 2 perc nem telt bele, már aludt is, sőt másodjára már ahogy felemeltem már aludt..:)
Ahogy letettem, mert már nem bírtam cipelni az alvástól kétszer olyan nehézre növekedett súlyát, egyből felébredt....
Nem tudom hanyadik kisérletre aludt el végül az ágyában, de Levi folyton odarohangált, nem hagyta békén se Livikét, se engem. :(

Miután Livi elaludt következhetett Levike altatása.
Sokadik lefektetés és minden elbohóckodása után 23:15 körül aludt el végre a mi ágyunkon mellettem. Velem együtt. Úgyhogy éjfélkor ébredtem fel, kijöttem hogy eszek valamit még, meg írni is kellene, ezt 0:20 körül kezdtem el, de Livikéhez már kétszer be kellett mennem, csak a mostanában szokásos ébredései voltak, hamar vissza is aludt a helyén mindkétszer. Néztem, nem meleg a homloka sem, az arca sem, a csuklója környékén lévő folt pedig már alig látszik...
Persze nem bízok én abban, hogy reggelre csoda történik és elmúlik mind... de mondjuk nem esne rosszul. :)
Mint ahogy az alvás sem...
Ha bemegyek még Levikét le kell tennem... Nem lesz könnyű feladat.
Lehet, hogy vehetem is ki rögtön....
Erre a pár órára már mindegy..
Legfeljebb jön Livike is közénk...
Azért jobb lenne a mi ágyunkon csak nekünk tartózkodni, a gyerekek pedig a saját ágyaikban aludjanak. Ez lenne az ideális.
Sokáig így is volt ez.. Nem lehet mindig minden úgy, ahogy szeretnénk.
Na de ennyire?

Ennyi volt mára, vagyis hétfőre, kedden még jövök, vagy ki tudja, lehet, hogy csak szertán, majd ahogy érkezek írni...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Bárki írhat, aki úgy érzi van mondanivalója, észrevétele, esetleg jó tanácsa.:)
Előre is köszönöm. :)

Privát emailt az lbetty.80 előtagú gmail-es címre lehet küldeni, valamint erre a célra használható a kapcsolat űrlap is, ami a jobb oldali hasábban található. :)