2010. október 21., csütörtök

Szeles csütörtök...

Ma egész nap nagyon hideg volt. Az udvar úgy néz ki, mint amin átment egy hurrikán, mindenütt falevelek, összesöpörni esélytelen, ha egyszer végre lepotyog az összes levél pl a diófáról és az össze lesz szedve, már jobban fog kinézni az udvar. Na de nem ezt akartam írni, mindenesetre nagyon hideg, csípős idő van, ettől függetlenül voltunk kint a gyerekekkel levegőzni délelőtt, még ha nem is túl sokáig. Szokni kell ezt is, ennél már csak hidegebbek lesznek. Sajnos, hogy nem a nyár jön megint. Sokáig tart az öltözés, na meg nem szeretjük a hideget. :(
Ennyi nyavalygás után haladjunk időrendben, mert megint késő van. :(

Az éjszakánk jól telt, Levikét simán letettem a helyére, nem is ébredt fel csak reggel 7:30-kor, amikor Apa felkelt és becsukta a szobaajtót. Gyorsan magam mellé tettem, próbáltam még én is vissza aludni, de már nem sikerült, így felkeltem. A gyerekek még aludtak. :)
Livike 8 óra körül ébredt, kivettem az ágyából hadd járkáljon amíg készítem a kajájukat Olyan aranyos volt! Felment Levihez a nagy ágyra - aki még aludt - és elkezdte puszilgatni, Levike meg azt se tudta merre forduljon, meneküljön, Ő még aludt volna! :) Pár percig ez ment, majd rájött, hogy itt már nem lesz alvás, úgyhogy egy hirtelen mozdulattal felült, vigyorgott egyet és indult is útjára. (kipakolni a játékokat..)
Gyorsan rendbe tettem Őket, majd elkezdtem főzni az ebédjüket is, pakolásztam, stb.

Apa 9:45-kor indult horgászni, pedig ebben a szeles, hideg időben jobb lett volna ha marad, dehát beszélhetek én Neki... :( Mondjuk 15 órakor már itthon volt:D
Csak fázott....
Itt volt ma a Dédi Mama is 10 óra körül jött le, pesztrálta a gyerekeket amíg a kajájukat főztem, tettem-vettem, de 11 óra körül már ment is, mert sietett a buszhoz.

11:20 volt kb, amikor elkezdtem kinti cuccba öltöztetni a gyerkőcöket, előtte voltam már kint, de akkor még nem volt ilyen hatalmas szél, nem is tudtam mi vár ránk kint. :(
Szerintem negyed órát lehettünk kint az utcán kb, elég is volt. Mamának és nekem biztos, mi nagyon fáztunk.

Nem volt még dél sem, amikor megkezdődött az ebédeltetés. (neszeneked napirend. :( Máskor ilyenkor még ki se megyünk! :( Bár azt hiszem ilyen 1-2 órás csúszások nem okoznak gondot, inkább a dolgok sorrendje a fontos, hogy mi után mi szokott következni. Ebben is van néha egy kis csavar, az ebéd és a tízórai adásánál, de legalább nem unják meg! :D )
Alma-krumpli-sárgarépa főzelék volt, most nem tettem bele husit, mert volt még rántott hús, azt daraboltam fel kis falatkákra és külön kapták. Vagyis a főzelék mellé. Mama etette Őket, ettek, de azért én többet is el tudnék képzelni, nagyobb mennyiséget.. Megtömni nem lehet Őket, mit tudunk csinálni. :((
Ma is ettek túrórudit, kettőt bontottam ki, de abból kb másfelet ettek meg.

12:45-kor tettem le Őket aludni egy kis tápszerrel.
Mama 14 óra körül elindult Pestre, mert most ott volt az edzés. Vonattal mentek, egy sors- és játékostárssal. Azért tudom csak, hogy Livike mikor ébredt, mert épp hívott Mama még az állomásról, hogy nézzem már meg mikor megy a következő vonat, mert szerinte lekésték..., 14:40 volt ekkor. Livike kb 10 perce lehetett fent, úgyhogy most magához képest nagyon nagyot aludt! :))
(A vonat egyébként késett, az Elvira szerint is, és épp az alatt az idő alatt érkezett meg, amikor beszéltünk. )
Hogy miért írom ezt a vonatos dolgot? Livikét épp tisztába tettem, majd kijöttem, hogy megnézzem a menetrendet. Pár perc volt az egész. Ez épp elég volt arra, hogy az ebéd után készített, de el nem fogyasztott teáját megtalálja a Lány, a folytatás már sejthető. :( Ruhacsere..... Blúz, body, harisnya, nadrág. Még jó, hogy a friss, tiszta pelus nem ázott át kívülről...
Levike teáját sehol nem találtam. Gondoltam, ha Ők találják meg és úgy isznak, hogy nem vagyok bent, megint lehet öltöztetni...
Később láttam meg, hogy Levi ágyában volt. :) Szerintem Livike dobta be, sejtem is, hogy azzal sikerült ébresztőt csinálnia, mert szokása bedobálni az alvó Levihez mindenfélét: cumisüveg, teás üveg, plüss állatka, vagy csak simán simogatja, esetleg ráüt.. :(
Levike kb 10 perccel aludt tovább Livinél.

Játszottunk, majd 15 óra körül kaptak szőlőt, Livike nagyon sokat megevett, Levike csak kisebb falatkákban volt hajlandó kiköpés nélkül megenni. :( Pucoltam almát, azt egyikőjük sem ette... De csak ment a kétségbeesett "nyammnyamm", így még adtam megint szőlőt, bár van banán és barack is, de azokat nem mertem csak úgy a szobában odaadni... meg magában még nem is nagyon ették, csak pépesen.

17:20-ig jól elvoltunk, majd adtam is az uzsonnát, ami ma sajt és rántotthús falatkák voltak, zsömledarabkákat is kaptak, majd a végén pár db piskótatallért is megettek. Ez utóbbit már csak azért adtam, hogy nyugton legyenek, mert közben én is ettem és be szerettem volna fejezni. Bár ha valami nem kell, akkor úgysem eszik meg, ezt pedig megették. (4-5 db kis tallér volt csak. )
Kaja után irány a szoba, játék, tea ivás: felügyelettel, 18:30 körül joghurt, újabb játék, jólelvoltunk.

20:20-kor kezdtünk ma is fürdetni, minden rendben volt. Livikének mindig kell valami érdekesség, amivel ki lehet venni a vízből anélkül, hogy visítana, és utána is az öltöztetésnél Nála van az a dolog.
Namost.. már fürdés közben azon agyalunk Apával, hogy mit is kellene odaadni, mindent megun egy-két alkalom után. A műanyag tojástartó pl most már nem jó. Végigpróbálgattam sokmindent, hát komolyan, ez a lány nem semmi, amit művel! :) Ült a kádban, én hordtam elé mindent, ami a kezem ügyébe akadt: formabedobós figura, kiskacsa, zenélős kacsa, kulcscsomóm, toll, stb... Livike mindegyikre rázta a fejét, vigyorgott, és még mintha valami "nem"-félét is mondott volna minden alkalommal. ("strapáljátok csak magatokat, úgyse lesz jó semmi..." - gondolhatta Livike) Végül ma a szabócenti (vagy hogy is hívják ezt a feltekerhető mérőszalagot ami zöld és fehér, mindkét oldalán beosztott eszköz?) jött be, azért már nyúlt a kezeivel, csodálta - pedig volt már Nála:D - egy mukk és visítás nélkül tűrte a dolgokat, úgyhogy így megy nálunk ez a hiszti nélküli fürdés-vége időszak. :)
Levikével közben megágyaztunk, - így szoktuk mostanában - annyira segít a kis drága! :) Elhordja az ágypárnákat - hát ha nap közben le tudják szedni, akkor ilyenkor amikor szabad, hogyne csinálná! - mutatja, hogy a négy ágy lába alá való alátétet hova is kell tennem, melyik láb alatt nincs még. :)) Majd húúúúzná ki az ágyat, meg is fogja, persze nem bírja, még én is alig:D Utána ahogy kiteszem az ágyneműket, segít igazítani, ami van, hogy elég jól sikerül, bár egy perc múlva össze is ugrálja..:)))) Egy-két percig még ugrál, vetődik, rám meg a frász jön, hogy nehogy leessen... majd ekkorra már Livikével majdnem kész szokott lenni Apa, az öltöztetés vége felé szoktam Levit fürdeni vinni, hogy mire készen leszünk már szabad legyen a pelenkázó. :)
Egyébként reggel, ha már mindketten kint vannak az ágyaikból és ágyazok össze, akkor is segítenek. Mindketten! :)
Ma este fürdés előtt Apa kérésére szépen behajigálták a játékaikat a fiókba meg a polcra, konkrétan távolról dobva, de elpakoltak. :D A kérés persze elpakolásról szólt, de így se volt rossz...
Furcsa az is, hogy pl keresek valamit, amit tudom, hogy a szobában van, de nem látom, akkor megmutatják, odahozzák. Ha nincs a szobában de mégis tudják, hogy hol van az a valami, akkor pedig mutatják, hogy hol... (konyhában, vagy csak az ajtóban, ahova nem tudnak odamenni a rácstól, vagy épp az udvaron. )

A filmet nyugalomban meg tudtuk nézni. Livike szinte már aludt, Levike feküdt mellettem és evett. Néha felkelt, de rászóltam, hogy vagy visszafekszik, vagy mehet a kiságyba! Többé-kevésbé vissza is jött.
Később, 21:40 körül amikor Apa ment be - váltott engem, mert nem úgy van az, hogy mindketten kijövünk - akkor már kezdett kialakulni a harci helyzet: Levike levetkőzte megint a hálóruháját, nem maradt az ágyon, jött-ment. Apa is megígérte a kiságyat, mint alternatívát, ha nem marad nyugton. Csodák csodájára utána nem jött le az ágyról! Pedig eddig soha nem használt egyikőnk szava sem ilyenkor. Szerintem álmos volt már, mára inkább csak feladta. :)
Szóval az van, hogy most már 22 óra előtt elaludt Levike is, kíváncsi leszek, hogy ha hamarosan leteszem felébred-e, mert mostanában még ilyenkor nem is szokott aludni. Félek, hogy ma korábban lesz hálótársunk, ha nem kezdettől fogva!
Meglátjuk!

Holnap jövök. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Bárki írhat, aki úgy érzi van mondanivalója, észrevétele, esetleg jó tanácsa.:)
Előre is köszönöm. :)

Privát emailt az lbetty.80 előtagú gmail-es címre lehet küldeni, valamint erre a célra használható a kapcsolat űrlap is, ami a jobb oldali hasábban található. :)