2010. október 26., kedd

Keddi összefoglaló

Az éjszakánk viszonylag jól telt. Levikét 1 óra körül tettem le a helyére, aludt már korábban is, de én akkor mentem be lefeküdni. Felébredt, de aludt is tovább a helyén, ez tartott egészen 4:30-ig kb. Akkor kivettem, mert sírt, hiába is próbálom olyankor visszafektetni, csak azt érném el, hogy Livike is felébredt, meg Apa is. Mondjuk az nem baj, ha tud róla Apa, hogy innentől kezdve hálótársunk van, legalább nem fekszik rá, figyel a fordulásoknál. Levike már nem volt ennyire toleráns, velem szemben legalábbis. :( Folyton le akart túrni az ágyról, keresztbe feküdt, meg is rúgott jópárszor. Van olyan éjjel, amikor szinte észre sem veszem, hogy Ő is ott van, olyan nyugodtan alszik. Ez most nem ilyen volt.
Livike 8:30-kor ébredt, Levike is felébredt, úgyhogy innentől kezdve nem volt nyugalom. Bár amúgyis kelnünk kellett már, mert Apa 10-re ment dolgozni.
Kivettem Livikét is, hancúroztunk kicsit, majd mi felkeltünk, Ők folytatták. :)
Borús, hideg idő volt, olyan semmilyen hangulatom volt... nem volt kedvem hozzákezdeni a szokásos dolgokhoz, de persze muszáj volt.
Ma súlymérés is volt, de ezt már írtam, ennyivel tartott csak tovább a reggeli procedúra, mint máskor szokott.

Az ágyaikban elég sokáig elvoltak, majdnem 11 óra volt, amikor kitettem Őket a placcra, lehetett játszani, időt tölteni, mert ma a kinti levegőzés az eső miatt sajnos elmaradt. :((

Az ebédet 12:15 körül kezdtük adni Mamával. Főztem répát meg krumplit, amit vegyítettem gulyáslevessel. Holnap már valami mást kell kitalálni, azt a levest már Ők nem ehetik. Nincs még semmi baja, de akkoris.. :))
Livike nem nagyon akart enni, úgyhogy a végén zsömledarabkákat evett, Mama kent rá a főzelékből. :)) Valamennyit amúgy megevett a főzelékből is, de csak és kizárólag egyedül, kanalazva. Az meg úgy nem túl nagy mennyiség. :(
Kaptak utána túrórudit is, teát is, majd 13:15 körül letettem Őket aludni.
Levike szerintem 5 perc múlva aludt is, ami kitartott 15:50-ig. Akkor is csak azért ébredt fel - szerintem - mert felkapcsoltam a villanyt a szobában, hogy lássunk Livikével szőlőt enni meg játszani. :) Egyébként meg ideje volt felkelni, így sem fáradt ki megint, mert kb most aludt el. (23:30)
Livike 14 óra körül alhatott el, addig folyamatosan hallottam, hogy magyaráz, fészkelődik, elvan... nem sírt, de fent volt. 15 órakor viszont már sírt, úgyhogy egy óra alvással megelégedett ma is a KicsiLány.
Játszottunk, majd jött az említett szőlő evés, amibe már Levike is csatlakozhatott - volna - de nem kért. Még előtte csináltam gyümölcspépet is, azt ette Levike, bár nem sokat. Livike abból nem kért.
16 óra körül ért haza Apa, így el tudtam menni a boltba, bár erre csak 17 óra után került sor.

Uzsonnára ma sült virslit kaptak, úgy vettem észre, hogy nem jön be így annyira, mint főve, pedig azt hittem majd a változatosság miatt jól fognak enni. Az is lehet, hogy nem voltak még éhesek. (olaj nélkül sült, melegszendvics sütőben, vagyis ez inkább ilyen mini grill sütő, jó régi, talán öregebb mint én. :D Mindenesetre én pl az abban készült melegszendvicset sokkal jobban szeretem, mint a mai, modern sütőkben, amik alul-felül pirítanak, csak ugye ott nincs "teteje" a szendvicsnek, nem lehet rápirítani pl a sajtot.
Az uzsonnát 17:45 körül kezdték enni, már annyira extázisban voltak, nyammnyammoltak, sírtak ezerrel, hogy ezért is gondoltam, hogy hű de nagyon éhesek, sokat fognak enni. Közben meg....

18:30 körül mentünk be a szobába, játszottunk, de közben itt is rendet kellett tenni, utána adtam a joghurtot, amit mindketten jóízűen ettek.
Alapban jó kedvük volt, de néha látszólag ok nélkül sírtak, főleg Livike volt ma a nyűgösebb, folyton a szájában túrkál, fog lesz a "bűnös", erős a gyanúm. :(
Ment az esti "hajrá", szó szerint: szeretik azt a játékot, amit végülis Livike talált ki, de már Levike is lelkesen mondja, hogy "hajrá, aja" -mintha nekem drukkolna valamihez:D - és közben nagyon gyorsan másznak, kergetik egymást, vagy bennünket. Persze mi mindig Őket hajrázzuk, hogy pl "Hajrá, Livike" :)))

Egy ilyen "roham" után Livike már eléggé kifáradt, álmos is volt, nyűgös is, és egyszercsak megtörtént az, ami Vele eddig a 20 hónap alatt egyszersem: megszerezte az első pukliját a homlokára. :( Közepes tempóval szaladt, végig láttam, azt is, hogy el fog esni, de elkapni már nem tudtam... szerintem a saját lábában bukott fel, ez még nem is lett volna baj, ilyet máskor is szokott, csak éppen lefejelte az ágyunk elejét, ami elég kemény, elvileg vas van benne, csak a kárpit fedi - ott ahol az ágypárnákkal találkozik az ágy eleje - és eléggé el van vékonyulva már az anyag. Bár én úgy láttam, hogy nem abba az élesbe vágta bele - szerintem akkor szét is nyílik a feje:( - "csak" az előlapba, de az is akkorát koppant, hogy rendesen megremegett az ágy. Épp félig a szélén ültem, éreztem az ütés erejét. :(((
Nagyon sírt, megnézni sem engedte, én már felkészültem mindenre, ömlő vérre, szétnyilt fejre, de szerencsére ilyen nem lett! Kb másfél perc alatt lett egy félkisujjnyi duzzanat, ami egyből kék is lett, és nőni kezdett. Hoztam is rögtön egy kanalat, - azt kb fél perc után, ahogy hirtelen magamhoz tértem - rátettük, de nem tűrte, közben hoztam a hűtőből egy zacskós tejet konyharuhába csomagolva - nem kell itt fagyasztott cucc, elég hideg az is - és azt próbáltam rátenni, de nem engedte, csak pár mp-ig, de azt szerencsére többször sikerült, így nem nőtt túl nagyra a duzzanat. Én úgy megijedtem...! Akkor is, amikor a múltkor Levike a falat fejelte le, és Neki lett puklija, meg Ő már a betonnal is találkozott, szóval Vele már volt ilyen, Livikével még semmi baleset nem történt eddig szerencsére. Jól megünnepelte a hónapfordulót. :( Persze figyeltük, hogy nem szédül-e, egyéb tüneteket, de pár perc múlva már vigyorogva kérdezgette, hogy mia-mia mindenre, sőt még a hajam is meghúzta, úgyhogy nagy baj nem történt szerencsére! Fürdés előtt is újra sírósabb lett, de ebben közrejátszhatott az is, hogy időközben betojt, amit ugye senki nem szeret, álmos volt és hát azért csak fájhatott az ütés helye. Meglátjuk reggelre hogy fog kinézni, a jobb oldali szemöldöke fölött a homlokát ütötte meg, meg egy kicsit a combja is piros volt, de az a saját súlya és az esés miatt lehetett. Még meg is viccelt bennünket, mert nem sokkal az esés után elkezdett sántikálni... poénból! Rászóltam, vigyorgott egyet és ment rendesen tovább... Egyébként akkor épp arról beszéltünk Apával, hogy a lábát is megütötte, és hogy remélem nem lett baja, nézzük, hogy tud-e rendesen menni, stb. Erre bemutatta... :D Értenek Ők már mindent! Összefüggéseket is, nem csak konkrét, 2-3 szavas, direkt Nekik címzett mondatokat! Ezen mindig elcsodálkozom... :)

A fürdést 19:50-kor kezdtük, Apa Livikét fürdette, csak kicsit hisztizett, hiába volt most épp szedőkanál elterelésnek. Azt választotta a sok felkínált tárgy közül. :)Levikét én fürdettem, most nem is ágyaztunk meg együtt, nem akartam mára még egy balesetet, mert ha az ágyról szaladgálva lezúgat Levike, akkor biztos hogy többel köti be, mint amit Livike szerzett. :(
Mire kész lettem Levikével, Apa kihúzta az ágyat. Ágynemű még nem volt rajta, úgyhogy Levike szépen ment a kiságyba, meglepetésemre még elég jól is viselte. Megágyaztam, majd lefeküdtem a macira Livike mellé. Levike állt, a kajája a kezében volt, de úgy nem tudott enni, úgyhogy leült, majd le is feküdt! Ilyen se volt mostanában este! Kezdtem örülni, hogy hűdejó. marad a helyén! Erre Livike felállt és sírni kezdett, mert meglátta Apát a konyhában járkálni... Nem volt ez sok, mert rögtön le is fektettem újra, de Levike is felállt és sírni kezdett, innentől kezdve már nem is feküdt vissza, egyre jobban belelovalta magát, úgyhogy kivettem a nagy ágyra, mielőtt még Livike is belekezd....
A filmet elég jól meg tudtuk nézni, Livike el is aludt hamar, azóta is alszik a KicsiLány....
Levike most nyugodtabb volt valamivel, de aludni persze nem akart még. Kapott repetát is, nem is egyszer. Nem jó ez így, hogy ezzel akar jól lakni, pedig ez a tápszer már nem arra való. :( Az első adag kaja 210 ml volt, ebben most 120 ml tej volt, a többi víz, tápszer azt hiszem 5 kanálnyi volt benne. Az első repetára 150-et csináltam, hogy az biztos elég lesz. Aha.... Másodjára 120-at, azt is megette, közben betojt végre ma először! Ilyen nem nagyon szokott lenni, hogy délelőtt ne legyen széklete, sőt még utána sem. Most volt... Még mindig nem aludt, reklamálva mutogatta a cumisüvegét, hogy üres, úgyhogy kapott még 90 ml-t. Ez majdem 6 deci! (a repetákban nincs tej) Teát is ittak, de ettől függetlenül, lehet, hogy szomjas is volt, meg ugye uzsonnát nem túl sokat evett, éhes lehetett...
Az utolsó adagot lehet, hogy nem ette meg, még nem néztem, de elaludni se tud kaja nélkül. :(
Egyébként ahogy ott feküdtem mellette, olyan édes volt: megette az egyik adag kaját, eldobta a cumisüveget és a plüss kutyust is, majd megfogta az arcom, maga felé fordította, lenyomott egy cuppanóst, majd vigyorogva alváshoz készült. Legalábbis úgy tűnt, aludni akar. :) Na mondom ez volt a jóéjt puszi. :)))
Utána még simogattam kicsit, persze nem sokáig maradt nyugton, járkált, de mindig visszafeküdt azért mellém... :)
Ahogy írtam is, fél órája aludt el kb.
Megyek is és megnézem, a helyére csak akkor teszem, ha én is megyek, mert ha felébredne akkor egyből ki is kell vennem magam mellé...
Egyébként megyek én is nemsoká, mindjárt éjfél...
Holnap jövök! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Bárki írhat, aki úgy érzi van mondanivalója, észrevétele, esetleg jó tanácsa.:)
Előre is köszönöm. :)

Privát emailt az lbetty.80 előtagú gmail-es címre lehet küldeni, valamint erre a célra használható a kapcsolat űrlap is, ami a jobb oldali hasábban található. :)