2010. június 18., péntek

Péntek

Most, ahogy gondolkodom a tegnap estén, egyszerűen nem tudom, hogy mi volt. Hogy most volt-e, vagy pár napja az, hogy mindkettőjüknek kellett még kaját csinálnom úgy 1 óra körül? Ha most volt akkor is ennyi volt és aludtak is tovább. Összefolynak a dolgok már.. főleg ilyen késői órán. Ha az adott pillanatban nem gondolom át, hogy most ekkor x órakor ez meg ez volt, hogy "megtanuljam" akkor szépen el is felejtem... Néha már kicsit kényszernek érzem, hogy mindig mindent pontosan megjegyezzek, hogy majd le tudjam írni ide... De továbbra is azt gondolom, hogy ha csak az igazán fontos dolgokat írnám, akkor nem igazán írnék semmit, mert szerintem nálunk az apróságokban, a részletekben rejlik minden. Nem sok kiemelkedő dolog van, ami úgy hirtelen jönne, ezért írom tényszerűen és időrendben a blogot... De erről már írtam többször is, hogy nem tudom meddig fogom tudni így írni. Biztos, hogy észrevehető lesz, ha már nem így lesz. :) (ennél a bevezetőnél mondjuk a semmi is jobb lett volna, de ez van. :)) )

Tehát akkor kezdjük ott, ami biztos: 4:40-kor Livike felébredt, de megsimogattam és beadtam egy plüsst amivel olyannyira vissza aludt, hogy még az 5 órási telefonjelzésre sem ébredt fel. :)
Én is alhattam, bár gondolkodtam rajta hogy nekiállok vasalni ahogy Apa elindult dolgozni, de egyrészt álmos voltam, másrészt úgy bedagadt a jobb kezem hüvelykujja, hogy fogni alig tudtam vele, így inkább visszafeküdtem és aludtam. (és volt legalább indokom, hogy miért nem vasalok:D ) Egyébként megcsípte egy (vagy több?) szúnyog azért dagadt fel... Érthető Levike szervezetének heves reakciója a csípések ellen: tőlem örökölte sajnos. :( Ma is uzsonnánál megcsípte egy szúnyog, pedig Mama le is ütötte, mert épp látta, hogy a szemöldöke fölött ott van, de már késő volt: 2 percen belül bepirosodott, megduzzadt... Bekentük Antivakarinnal meg rázóval is, de biztos viszketett, mert nagyon vakarni akarta még jóideig. :(

8:05-kor ébredtünk, én pár perccel még tovább is alhattam, mint a gyerekek, mert mikor felnéztem már mindketten álltak az ágyaikban és dumáltak. :))
Gyorsan rendbe tettem Őket, kaptak kaját is, majd hozzáfogtam vasalni, gondoltam a tízóraiig ha nem is végzek vele, de a nagyja meglesz...
Kint borús idő volt, amiből hamarosan fél napon át tartó eső keletkezett, szakadt rendesen! :( 15 óra után úgy tűnt eláll, de jött egy újabb adag.... Majd 16 óra után lett végre egy kis napsütés.

9:45-kor lettem kész a vasalással, akkor már a gyerekek is nagyon nyűglődtek, gyorsan kiporszívóztam, miután Papa megcsinálta porszívó csövét, mert már tegnap sem tudtam a csövet lefixálni. (teleszkópos a nyele, és nem akart beakadni amikor kihúzom.. meg amikor összetolom, akkor sem. kiderült, hogy eltört benne valami műanyag bigyó, azt megragasztotta Papa és most jó. )
A tízóraira szánt gyümölcs is készen lett hamarosan, közben jött Dédi Mama és a Mama, kicsit pesztrálkodtak majd közösen megetették a gyerekeket most idebent, mert kint épp esett... Nem áztunk volna a teraszon, de hideg volt, fújt a szél és sok volt a szúnyog is. :(

A tízóraira 10:40-kor került sor. Jól elvoltak addig. :)
Kaja után játszottunk, nem tudtam hogy lesz alvás, mivel kifárasztani nem tudtuk most a gyerekeket, vagyis nem tudtunk sétálni, hintázni, stb...
11:40-kor kicsi tápszerrel irány az ágy, hátha elalszanak, mert úgy tűnt álmosak.
Levike amúgyis "jó alvó" esős időben (általában) :)
Most is így volt....
12 óra körül Livike már aludt, 13:30-kor fel is ébredt, kivettem, játszottunk...
Levike viszont előtte aludt el, ahogy Livi ébredt... addig is csendben volt, de tudtam, hogy nem alszik..... A későbbi elalvás után később is ébredt: 14:25-kor. :)
Az ebédjüket meg tudtam közben csinálni, etetni már a teraszon is lehetett, mert akkor éppen nem esett az eső, viszonylag jó volt az idő is. :)

14:45-kor kezdtük az ebédet, elég jól megették a főzeléket! :)
Még a tízórainál kihagytam, hogy Livike először nem evett szokás szerint semmit. Levike viszont megette az egész 3 decis tálka gyümölcsöt. Valamennyi maradt Livinek is, akinek persze akkor jött meg az étvágya, amikor már nem volt. :( Gyorsan csináltam még egy negyed tálnyit és azt ette meg! :)
Az ebédnél fele-fele arányban sikerült megenniük Mamától a kaját. :)

Ebéd után még kicsit kint voltunk, majd bejöttünk teát inni...
16:30-ig játszottunk, egyre jobban megy már mindkettőjüknek a montessori torony felrakása :) Ha a megfelelő sorrendben teszem le a karikákat akkor szépen felteszik a helyükre, de összekeverve még csak nagynéha találják el, hogy melyik hova való.
Egyre nyűgösebbek lettek, álmosnak is tűntek, bár én gondoltam, hogy nem nagyon lesz itt már alvás. Legalább pihenjenek, ezért 90 ml tápszerrel letettük Őket aludni... Csend is volt jóideig....
Elszaladtam a Sparba, fél órát voltam oda összesen...
17 órakor jöttem haza, Mama épp indult a gyerekekkel babakocsival sétálni, így ahogy lepakoltam mentem én is utánuk. :)
Persze nem aludtak semmit előtte...
Azért is kellett már kivinni őket, mert teljesen meg vannak kergülve, amikor nem mehetnek ki. :( Állnak az ablak előtt, kiabálnak, mutogatnak kifelé, na és persze megy a hiszti mindenen! :( Ma megint annyit visítozott Livike, hogy megfájdult a fejem tőle estére. :( Mostanában amúgyis nagyon érzékeny lett a Lány... minden kis dolog miatt képes úgy ordítani, mintha legalábbis az ég szakadt volna le.....

17:45-kor jöttünk be, akkor kapták meg az uzsonnát kint a teraszon, mert úgy tűnt tűrhető a szúnyogok mennyisége... Hát végülis nem volt sok, de azok csíptek rendesen. :(

18:15-kor jöttünk be, következett az utolsó felvonás mára játék és hiszti terén.
(csak el ne kiabáljam a hisztit, hogy utolsó volt mára:D)
Livike is egyre bátrabb, egyszerűen rossz nézni, hogy a kanapén elengedett kézzel közlekedik..persze levettem mindig, amit zokon is vett. Na meg játéknak fogták fel, hogy ők felmásznak, én leszedem, és ez ismétlődik ezerszer, közben kacagnak, futnak, szaladnak... Ha nem ez volt, akkor meg a karámot rázták úgy, hogy majd' kitört a helyéből.... :( Valahogy csak eltöltöttük az időt, de sok nyekergés és visítás is volt, pedig birkóztunk, rakosgattuk a karikákat meg a formabedobót is. De ugye ezeknél (is) az a baj, hogy ha végre valahára valamelyikőjük, most pl főként Livike jól elvolt valamilyen játékkal, akkor Levi biztos hogy odament és elvette, aminek megint visítás lett a vége! :(
A fürdéshez való készülődésnél és pakolásnál volt újabb indok a visításra: nem engedtük Őket a szekrényhez menni, lepakolni a mérleget meg amit épp érnek a tévé környékén, hanem mehettek a kiságyba amíg hozom a vizet. Egyébként széttologatják a székeket is, rosszabb esetben ha már van víz a kádban, akkor megpróbálják leborítani...
A kiságyban "kényszerből" eltöltött idő viszont a legnagyobb elővigyázatosság, figyelemelterelés ellenére is abból áll főként, hogy kicsipegetik a falvédő szálait és megeszik. :( Sőt, nem is kell ehhez a kiságyban lenni, mert amikor felállnak a mi ágyunk végére onnan is elérik a falvédőt és eszik a szálait... :(
Levi felől már van négy csík a falvédőben, ahol már nincs szála csak az alsó anyag, úgy kiszedte. :(
Hiába a szép szó, a kézre ütés, semmi sem használ ellene. :(

19:45-kor kezdtünk fürdetni. Elég jól ment, nem volt balhé, pedig már álmosak is voltak, ilyenkor már csakazértis nyekergés szokott lenni.... :)

Elég hamar el is aludtak miután megkapták a kajájukat....
Levike az előbb felnyöszörgött, jelenleg csend van....
Csak a szakadó eső hangja hallatszik be kintről..... Megint esik. :(

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Bárki írhat, aki úgy érzi van mondanivalója, észrevétele, esetleg jó tanácsa.:)
Előre is köszönöm. :)

Privát emailt az lbetty.80 előtagú gmail-es címre lehet küldeni, valamint erre a célra használható a kapcsolat űrlap is, ami a jobb oldali hasábban található. :)