2011. március 1., kedd

2 éves státuszvizsgálat

Megvolt, túl vagyunk rajta. :) Mint sejtettem, nem volt nagy durranás, de majd leírom a kérdéseket, hátha valakinek később jól jön, mert én hiába kerestem, sehol nem találtam meg egy-az egyben a kérdőívet.

Éjjel minden rendben volt. Aludtunk, és aludtunk is volna még, mert miért ne. Ez így szokott lenni, amikor időben kellene kelni, akkor tuti aludnának a gyerekek is még. :( Livike 7:30-kor ébredt, de úgy, hogy én már járkáltam, pakolásztam, erre ébredt fel. Levike csak 8 órakor ébredt, Livikének mondtam vagy háromszor, hogy menjen, ébressze fel. Ment is, bekiabált, hogy "Babiiii", most így hívja épp, meg mikor hogy. :) Utána szokás szerint elvette a kutyáját... Na erre persze felébredt és nyekeregni kezdett.
Livike ekkor már készen volt, Levikét is felöltöztettem, ettek, megvártam, hogy Levike termeljen is, így pontban 9 órakor indultunk el.
Papa elvitt bennünket kocsival, de hazafelé már gyalog jöttünk. Na igen. Apa és én jöttünk, a gyerekeket meg főként kézben hoztuk, mert nem akartak sétálni, vagy ha akartak, akkor csakazértis visszafelé...
Jó, hogy nincs messze a rendelő, mert már majd' leszakadt a karom Levi cipelésétől. :(

Reggel a súlymérést megcsináltam itthon, így legalább nem kellett levetkőztetni sem Őket a rendelőben, meg ugye csak ez a pontos. Nekem. :)

Livike 10470 gramm,
Levike 10440 gramm volt ma reggel, mindketten nagydolog előtt.

Levike még mindig kevesebb, de azért gyarapodott 26-a óta is.
A védőnő szerint nem kevés a súlyuk, mert kis súllyal születtek, meg én sem vagyok valami nagy darab, Mama sem az, genetikailag valószínűleg minket örököltek, nem az Apjukat, bár ahogy mondja kb 15 éves koráig Ő is egyszál bél volt... :)

Szerencsére csak egy kisbabával voltak előttünk, utána mi következtünk.
Először én mentem Levikével, megmérte magasságát valamint a fej- és mellkaskörfogatát, utána ugyanez következett Livikével, majd jött a kérdőív.

A hivatalos megnevezése ennek az iratnak a következő:
Védőnői tájékoztató (igazolás)
2 éves korban végzett területi védőnői szűrővizsgálatról és eredményéről

A személyi adatok után a Testi fejlődés rovatban a következő adatok vannak:
Testtömeg: 10,47 kg (Livi), 10,44 kg (Levi)
Testmagasság: 86 cm (Livi), 87 cm (Levi)
Mellkaskörfogat: 50 cm (Livi), 49 cm (Levi)
Fejkörfogat: 47,5 cm (Livi), 46 cm (Levi)

Van még pár adat, de azokat nem töltötték ki.

Pszichés, motoros, mentális, szociális fejlődés és magatartásproblémák vizsgálata
Összerendezett mozgással jár: igen
Páros lábbal ugrál: igent írt be, de csak próbálkoznak még.
Jól fut: igen
Rajzol (firkarajz): igen
Önállóan eszik: igen (Levike inkább igényli a segítséget, Livike szinte csak egyedül eszik.)
Akaratát érvényesíti: hajjajj! szóval igen. :)
Öltözködésnél, fürdetésnél aktívan közreműködik: igen. (A védőnő viccesen megjegyezte, hogy hátrafelé, ugye? mármint hogy hátráltatnak.. de ez nem mindig igaz, ügyesen tudnak segíteni is öltözésnél.:) )
Összerakós játékokat összeilleszt vagy kockákból épít: igen
Szobatisztaság kialakulóban: nem. (bár szinte mindig szólnak, esemény UTÁN, de a védőnő szerint ez már jó, jön a nyár, lehet próbálkozni! Úgy lesz. :) )
Önmagát nevén szólítja: nem. (Livike ha meglátja magát vagy Levit képen, akkor "baba", Levit mostanában mindenféle néven szólítja, csak a sajátján nem. Levike még nem nagyon szólítja Livikét sehogy, de tudja, hogy Ő a Livi.
Nehezen lehet vele kapcsolatot teremteni: nem (kivéve amikor hisztiznek:D )
"Mi ez"-t kérdez?: Livikénél az igen, Levikénél a nem a lett beikszelve. Pedig Ő is kérdez, de csak annyit, hogy "mi", Livike pedig még mindig a "miaa vagy miee" formát használja.

A szülő elmondása alapján:
Viselkedése általában kiegyensúlyozott: igen (nem értettem, hogy mit akar kérdezni, de a védőnő, mondta, hogy szerinte igen.. :) Végülis igen, csak ne hisztiznének, meg ne lennének ennyire akaratosak. :( )
Napirendje kialakult: igen (ez már a 6 hós kérdőívben is benne volt, azt hiszik, hogy azóta már össze-vissza van minden?:D )
Nehezen fogadja el az új helyzetet: nem (ezt a kérdést nem is tette fel, csak beikszelte:D )

Látás, kancsalság vizsgálata
Rajzolásnál 10 cm-nél közelebb hajol a papírhoz: nem (nem, de nem sok híja... elég közelről nézik..:( )
Hunyorít: nem (mondtam, hogy Livike fényben igen. Erre apa is meg a védőnő is lehurrogtak, hogy most nem arról van szó, hanem az általános nézésről.. jólvanna:( )
Gyakori pislogás van-e: nem (csak amikor hülyéskednek, de már erről is leszoktak szerencsére..:) )

Hallás vizsgálata
Suttogó hangra figyel: igen
Nehezen érti a beszédet, különösen, ha a szobában háttérzaj van (tv, rádió, beszéd): nem
Ugyanolyan hangszínnel utánoz, énekelget: igen (ezt nem is kérdezte meg...)

Beszédfejlődés vizsgálata
Rövid mondatokat alkot (alany, állítmány, tárgy): nem (ha a Papa eeeeeee brümme a legjobb mondat, akkor akár igen, de amúgy nem... )
Ismert tárgyakat megnevez: igen (bár én a felismerre gondoltam a kérdésnél, de ha nem is mondáják mindenre, hogy mi, meg nem úgy, ahogy valójában van, tudják, hogy mi az.... de ezt a védőnőnek is mondtam)

Mozgásszervek vizsgálata (lábstatikai problémák, gerinc rendellenességek)
(Erről nem is kérdezett semmit, nem is nagyon nézte, csak ikszelte... Gondolom ezeket kellett volna az orvosnak megnéznie, de ott sem volt..)
Végtagok alaki eltérése: nincs
Láb deformitás: nincs
Végtagok funkcionális eltérés: nincs
Mellkas elváltozás: nincs

Ennyi...
9:40-re értünk haza, a többit majd írom külön, mert már elég hosszú lett így is.
Összességében azt mondta a védőnő, hogy minden rendben.
A súlyra direkt rákérdeztem, azt mondta nem kevés... mit várok, stb..
A Vigantolt adni kell májusig, mert rákérdeztem már arra is, mivel elfogyott, azt mondta írat ki az orvossal, átviszik a gyógyszertárba, oda meg majdcsak eljutok, akár a gyerekekkel babakocsival is el tudunk menni holnap délelőtt. :)
Azt meg sem kérdezte, hány foguk van....
Na mindegy, ez ennyi volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Bárki írhat, aki úgy érzi van mondanivalója, észrevétele, esetleg jó tanácsa.:)
Előre is köszönöm. :)

Privát emailt az lbetty.80 előtagú gmail-es címre lehet küldeni, valamint erre a célra használható a kapcsolat űrlap is, ami a jobb oldali hasábban található. :)