2011. december 4., vasárnap

Vasárnap folytatás

Nem mindig volt egyszerű, de azért csak eltelt a nap! :)
12 óra körül ebédeltek, vettem ki pörköltet a fagyóból, főztem tésztát, azt még akkor, amikor Apa itthon volt. Livike szinte csak a tésztát ette szafttal, de nem is vártam mást Tőle.. :( Levike eleinte szépen ette, utána viszont addig variált a tányérjával, hogy kétszer egymás után kiborította a földre! Nem is voltam ám ideges..!

13 óra körül aludtak el, viszonylag hamar, nem kellett sokáig bent maradnom, talán 10 percet. :)
14:30-kor mindketten felébredtek, de Livike még vissza aludt a nagy macin fél órára. :)))
Délután a szokásos dolgok voltak, evés, ivás, DVD-zés, mostanában a Lúdas Matyit kérik, ha nem a Kisvakondot... :) Igazság szerint nem sok mesefilm van meg, a Kisvakond "összest" már néztem neten, hogy meg kellene venni, vagy pl Tom és Jerry-t, mert azt is szeretik nézni a Cartoon Networkon. Azért is lenne jó, ha ez utóbbi meglenne, mert akkor fognám és simán kitörölném az említett csatornát a tévéből, mert a többi mese mind olyan durva, brutális, nem nekik való. Viszont Livike pl szereti a Bakugant nézni, hát én meg nem szeretem, ha azt nézi, de ha elkapcsolom akkor visít.. emiatt nem is kapcsolom inkább oda, ami mondjuk semmit nem jelent, mert Ő odakapcsolja, ha a kezébe kerül a távirányító. Nekik még a Minimax való, azon van sok jó mese. :))

A mai orrszívásoknál Livike nagyon együttműködő volt, szinte várta, hogy kezdjük, de amikor kezdett jönni a váladék megint megöklendeztette, úgyhogy túl sokat nem tudtam szívatni Neki. :( Levikét először kergettem, majd mikor elkezdtem, néha vigyorgott is, meg mondta, hogy "kicsit csikis", rengeteg jött ki az orrából.
Amúgy fujják lelkesen, de mennem kell utánuk gyakran, mert maguktól nem kérnék.
Livike még rekedt, valószínűleg van hörghurutja is, amikor köhög néha fel is jön a váladék és kiköpi... jó esetben a zsebkendőbe, mert még ott vagyok....

Dilemmáztunk Mamával, mit is kellene csinálni holnap. Livikét ha meghallják ilyen hanggal, szerintem hazazavarják a bölcsiből, meg azért köhög is néha még...
Holnap van a harmadik nap, amit még orvosi igazolás nélkül maradhatnának itthon.
Ha elmegyünk az orvoshoz, az tuti visszarendel szerdán vagy pénteken... gyógyszert nem hiszem hogy nagyon tudna mást adni a köptetőn kívül, vagy esetleg a Sinupretet mondaná, hogy vegyek, de azt adtam legutóbb is, nem csinált semmit, talán még később keveredtek ki a náthából, mint nélküle. Ráadásul rém rossz még teában is, most a gyógyszerosztós idő a nap fénypontja, szeretik, amit kapnak. :) A Rinathiol az finom, a Nurofenes adagolóval szoktam adni, de ma már kivették a kezemből és nem ám szépen, finoman, mint én szoktam, simán egy nyomásra benyomták a szájukba az 5 ml-t.:D
Utána megkapják teában a Béres cseppet, majd rágótablettában a C vitamint. Az is finom. A harmadik variáció, mert már vettem ezen kívül két féle C vitamint, az egyik tablettás (50 mg-os), azt nem eszik meg mert savanyú, nem lehet szétrágni. A másik 200 mg-os, azt darabolni kellene, de nem lehet, mert szétmegy vagy elpattog. Így maradt ez, amit először is vettem, 50 mg-os rágótabletta, 30 szem van benne, tehát egy hétig elég a napi 2 szem/fővel számolva. :(( Egyébként pedig azt sem tudom, hogy Nekik mennyi C vitamin kellene naponta, így hogy kétszer adom. Elvileg ami fölösleges kipisilik, de azért nem szeretném fölöslegesen terhelni a szervezetüket. Az egy dolog, hogy én megehetem az 500 mg-osat is, azért Nekik még biztos elég ez a kicsi is. :)

A lényeg, hogy reggel kiderül mi legyen, egyelőre szerintem maradunk itthon és kedden megyünk bölcsibe, de úgyis fel kell hívni a gondozónőt, majd megkérdezem, Ő mit javasol, vigyük-e így a gyerekeket. Ha tudnám, hogy fújatják minimum fél óránként, de inkább sűrűbben az orrukat, akkor nyugodtabb lennék, na meg ha ihatnának sokat, nem csak tízóraira ivólevet. Majd max viszünk be teát, eddig sem szóltak, de jobb lesz erre is rákérdezni, hogy szabad-e.

Még nem számoltam ki, hogy mikor kellene kelni, hogy ideális legyen a 8 órára való bölcsibe érés. minimum 1 órával indulás előtt, de inkább másfél.. de az meg meg negyed 7-et jelentene... olyan korán van. :( Persze ma is fent voltak már, de akkor is! Most már soha nem alhatunk tovább? Mert ha ezt megszokják, akkor hétvégén sem fognak tovább aludni! Attól tartok, hogy ha nem maguktól ébrednek, hanem ébresztjük Őket, vissza alszanak a tejjel/kakaóval... Vagy drasztikusabbnak kell lenni és gyorsan meginni pohárból azt a másfél deci folyadékot, öltözni és menni, akkor 7:15-kor is elég lenne kelni. :)))

Nahh.. hogy írjam már a napot is, a délután eltelt, a porszívózás alatt megint igyekeztek keresztbe tenni, de már meg sem lepődöm. :(
19:30 körül ért haza Mama, de lehet hogy később volt, nem tudom.. átjött fürdetni segíteni, na meg altatni is...
Levike elég sokára akart elaludni, de most már nyugi van egy ideje. :)

Ennyi lenne mára, remélem nyugi lesz éjszaka. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Bárki írhat, aki úgy érzi van mondanivalója, észrevétele, esetleg jó tanácsa.:)
Előre is köszönöm. :)

Privát emailt az lbetty.80 előtagú gmail-es címre lehet küldeni, valamint erre a célra használható a kapcsolat űrlap is, ami a jobb oldali hasábban található. :)