2012. május 16., szerda

Az elmúlt napok összefoglalója - mégsem úsztuk meg a fülészetet

Szombaton valamikor éjjel érhetett ide a vihar eső része is, az biztos, hogy reggel és egész délelőtt esett. :(
A gyerekek rendben voltak, Livike sem fájlalta a fülét. Apa 10-re ment dolgozni, a továbbiakban Papa maradt a gyerekekkel, vagyis már itt volt reggel is, mivel mi Mamával mentünk a börzére árulni.
(Arról sokat nem tudok írni, keveset árultunk, keveset vásároltunk, látszik, hogy nincs pénze az embereknek, célzottan, keresve járják a sorokat, na és persze minden ingyen kellene, még 200 Ft is sok egy blúzért, pólóért, merthogy a turiban van 50 Ft.ért is. Akkor menjen oda...!)
11:45 körül értünk haza, Livike aludt, Levike csak készült még...
Enni nem igazán ettek, pedig volt tojásrántotta is, de azt nem kérték, ettek helyette pirítóst, ebédre meg krémtúrót, mert se az oldalas, se a fasírt, se a rizs nem kellett.... Livike pedig megsértődött, mert Papa rászólt sokadjára, hogy valamit ne csináljon, majd bevonult és sértődöttségében el is aludt.. :)))
Levike is aludt nemsoká, Mama altatta el...

Délután elég szépen elvoltak, Livikével akkor is rendben volt minden. Picit fájlalta a fülét, de se láz, se komolyabb fájdalom nem volt...
Az éjjel jól telt.

Hétfőn alig tudtak felkelni, miért ne ilyenkor aludnának tovább??:( Ha nincs bölcsi, akkor már 5 óra előtt fent vannak, de legyen 5:30 legkésőbb, most meg 7:15-kor még mindketten aludtak! :D
A bölcsibe azért csak odaértünk, igaz nagyon neccesen, de azért még 8 óra előtt. És még most is volt, aki utánunk jött:D
Végre tudtam egy igazit takarítani, na nem azért örültem ennyire, mert ez a kedvenc időtöltésem, hanem mert már nagyon muszáj volt, és nem tudhattam mennyi időm lesz még rá... (mintha éreztem volna, hogy nem sok. :( ) Persze rend és tisztaság addig van, amíg nem jönnek a gyerekek, azért valamennyire csak sikerült még megőrizni, de egy-két nap és káosz lesz megint. :(
A bölcsiben rendben volt minden, Livikével sem volt semmi, nem titkoltam én a gondozónők előtt sem, amúgyis tudták, hogy mi van a fülével, figyelgették, de nem fájlalta, jó kedve volt, stb...
Este kicsit fájt, a meleg sót rá is tettem, tűrte szépen, el is aludt..
Én voltam a hülye, hogy 22 óra körül levettem a sapkát meg a sót, hogy ne maradjon már rajta egész éjjel, elnyomja a fejét, vagy valami.. Na, ezt nem kellett volna! Lett olyan hiszti, csapkodás, vergődés, ordítás, mint csak ritkán! Felijedt, vagy csak rosszul ébredt, nem tudom... de már rendesen félek ilyenkor, hogy valami sokkot kap, vagy nem tudom :( Mamát követelte, de nem kellett telefon, átjött magától is, mert át lehet hallani a visítást. :( Mama altatta, letette, majd hazament. Livike hamarosan megint felébredt magától, nem is nyúltam hozzá! Megint Mamát akarta, aki jött is...
Livike a másik szobában akart aludni, ott közölte, hogy fáj a füle, nyűglődött, de nem volt láza, a fájdalom és a nyugalom miatt (nyugalom=Livike és a mi viszonylag nyugodt éjjelünkért) kapott Nurofent és megint meleg sót a fülére.
Talán elaludt volna a másik szobában, de nem mertem volna ott hagyni egyedül, hogy majd leesik az ágyról, meg hidegebb is van ott, mint a másik szobában, így magunk közé tettem a nagy ágyra és ott aludt reggelig. Hogy ne legyen egyszerű, Levike ébredt sírva, nem nagyon kapott levegőt, pedig rendesen szívatjuk az orrát, meg fújja is, de ma (keddre vonatkozik, mert akkor kezdtem ezt megírni) este pl már nem nagyon tudta kifújni sem. :( Érdekes, Őt soha nem találja betegnek a bölcsőde orvos? :(((

Kedd reggel időben keltünk, minden rendben volt. Semmi láz, vagy fülfájás.
11:35-kor telefon a bölcsiből. Na, már féltem felvenni... :( Livike lázas, volt bent a bölcsőde orvos, vizsgálta a gyerekeket, akkor is fájlalta épp a fülét és 38,7-et mértek Neki, majd 11:30-kor már 39,0-át mért a gondozónő! :(
Nem visított, meg ilyenek, csak kicsit fájlalta, étvágytalan, kedvtelen volt.
Mondta a gondozónő, hogy délre menjek, hátha ebédelne valamit Livike, Levike pedig maradjon, hadd aludjon, játsszon, ha meg tudom oldani, hogy később megyek érte. Hát muszáj volt így csinálni, ha nem akartam egyszerre két gyerekkel jönni meg orvoshoz menni. :(
Livikének még a bölcsiben adtam Nurofent, majd egyenesen a háziorvoshoz mentünk, mert épp akkor kezdődött a rendelés. Meghallgatta a hátát, mellkasát, megnézte a torkát, semmit nem talált, így mondta, hogy két napig kapjon naponta kétszer Nurofent, ha nem lenne jobb akkor menjünk még vissza a héten, de amúgy hétfőre adott ki igazolást, hogy mehet bölcsibe.
Mondtam, hogy el kell mennünk a fülészetre is, mert a bölcsőde orvos beírta a füzetbe. (legalább kitiltási igazolást most nem adott... )

Hazajöttünk, enni nem akart, kapott kakaót, meleg sót a fülére és le is feküdt aludni 13 óra körül.
15 óra után ébredt nagyon nyűgösen, visítozva, szinte őrjöngve, ami nem is nagyon akart abbamaradni. Nem a fájdalom miatt csinálta, mert azt mondta, hogy csak kicsit fáj a füle, egyszerűen ilyenje volt valamiért. :(
Mivel Papa vidéken, Mama Pesten, Apa pedig dolgozni volt, valahogy meg kellett oldanom Livike felügyeletét, amíg Levikéért elmegyek a bölcsibe. Hívtam Erika barátnőmet, aki meg is ígérte, hogy el tud jönni, szívesen jön bármikor, ha szólok, aztán végül a férjét küldte, mert valami barátnője ment akinek dolgozatot kellett írni, meg az Ő kicsi lányuk is hőemelkedett, nem akarta ott hagyni az apukára. Mindegy volt nekem, hogy ki jön, csak valaki jöjjön... :)
Gyorsan el is hoztam Levikét, mire hazaértünk Livike megint kész volt, nem akart bilibe pisilni, Ő mindenáron a fürdőkádba akart... pff.. de addig kínlódott, hogy végül a bugyiba, harisnyába, nadrágba ment az összes, és emiatt érezte nagyon rosszul magát... Gyorsan átöltöztettem, Papa közben épp haza is ért, hozott mese DVD-ket, amiből el is kezdtek a gyerekek nézni hirtelen vagy hármat egymás után, nem igazán kötötte le Őket egyik sem. :(
Rosszak voltak, de nem is kicsit! Ha már Papa is azt mondja, akkor biztos úgy van és nem csak én fújom fel!
Ha nem egymást nyúzták és nyekeregtették, akkor a házat készültek szétverni légycsapó, játék kalapács és fúró segítségével, meg ami még épp a kezük ügyébe akadt. :(

Lassan csak eltelt a délután, Mama is haza ért 19 óra után, fürdetésre már itt volt Ő is.
Este megvolt a szokásos orrszívás, orrspray-zés, fülmelegítés hármas, majd viszonylag hamar el is aludtak mindketten.
Levike elég nehezen szedte a levegőt, 22:30 körül fel is ébredt, a másik szobában akart aludni, így odafeküdtem mellé és ott aludtunk hajnal 3-ig, majd Livike is ébredt, keresett, kakaót kért, így Levikével visszahurcolkodtunk a mi szobánkba, Levike a saját ágyában, Livike az én helyemen, én a Livike ágyán aludtunk reggelig. :)
Livike ébresztett 6:30-kor, jött, hogy kakilt, mondom hova? Akkor láttam, hogy le van tolva a nadrágja, már megjárta a bilit és jött, hogy töröljem ki a fenekét.. :D

Levikének adtam Rinathiolt, Sinupretet, hogy oldja már fel a váladékot, mert nagyon nem tudja fújni az orrát, pedig van benne, hallani lehet, alig tud beszélni. :(
Livike azt mondta, hogy csak kicsit fáj a füle, láza amúgy nem volt tegnap dél óta.

A 8:50-kor induló 2-es busszal kimentünk a kórházba a doktornőhöz, hogy nézze meg a fülét. Apa is jött persze, kell aki lefogja a vizsgálat alatt, na meg egyedül amúgy sem mennék Livikével olyan messzire..
Összesen várakozással együtt kb egy óra volt minden, megnézte a doktornő mindkét fülét, megállapította, hogy be vannak gyulladva. A bal fülében még látszik a perforáció, magyarul tényleg kifakadt pénteken, azért folyt... a jobb füle még jó, nem kellett szúrni, de kitörölte azt is.
A kövirózsa miatt kaptam eleget, hogy azt nem kellett volna, hogy gondolhattuk, hogy bármit is belecseppentünk a fülébe, amikor víz sem érheti ilyenkor? Stb, stb... a lényeg, hogy nem preferálja az alternatív gyógymódokat, a fülgyertyát meg végképp nem! Az még károsabb, mert vékony réteget képez a dobhártyán, ami után hónapokig nem lehet majd normálisan látni a felszínét, szóval csak árt.
Nem nagyon érvelhettem a kövirózsa mellett, bár annyit mondtam, hogy sok jót hallottam róla, és többen attól gyógyultak meg, a fülfelszúrást is megelőzték vele. Na mindegy, egyszer próbáltuk ki, maradjon ennyiben, a gyertyát meg eleve felejtjük, bár nagyon ajánlja az egyik anyuka a bölcsiben.

10:30-ra értünk haza, szerencsére épp jött busz a kórháznál, nem kellett várni.

Livike ebédre mindenfélét összeevett, ami nem arra való, mindenesetre 12 óra körül már aludt is, miután megharcoltunk a sóoldatos orrspray, orrszívás, Nasivin orrspray és a fülmelegítő só alkalmazásával.

13:40-kor már fel is ébredt, szerencsére most jól, nem visítozva, de már keresi, hol rosszalkodhat... Láza nincs, a füléből nem jött váladék, most néztem...

Ennyi lenne hirtelen, két óra és mehetek Levikéért is, hosszú hetünk/heteink lesznek azt hiszem.
A bölcsis időszak legvégén majd összeadom, hogy összesen hány napot mentek mindketten egyszerre, de kétlem, hogy túl sok jönne ki.
(az oviban is ugyanez várható??:(   na jó... ennyire előre azért nem parázok még erre rá.)

Jövök, amikor tudok.

2 megjegyzés:

  1. Szia Betty!
    Jobbulást Nektek!
    Én fülgyertyát használtam mikor fájt a fülem és nekem jó volt. De tény, hogy nekem még nem volt felszúrva a fülem és lehet, hogy olyankor tényleg nem jó.
    Puszi Nektek!
    Helga

    VálaszTörlés
  2. Szia Helga!
    Köszönjük szépen a jókívánságot!
    A doktornő mai kiselőadása után azt hiszem nem merném megkockáztatni Livike fülére a gyertyát. Viszont ahogy olvastam a bölcsis anyuka szórólapját, jó ez másra is, egyéb gyulladásokra, a test sok egyéb helyére lehet tenni, nem csak a fülre.. egyébként a szórólapon is rajta van, hogy sérült dobhártya esetén nem szabad alkalmazni, szerintem a kövirózsa is csak akkor ártalmas, remélem nem csináltunk vele bajt, hogy egyszer alkalmaztuk. Mindenesetre most (is) úgy csináljuk, ahogy mondta, fülmelegítés, orrspray, orrszívás, aztán meglátjuk... láza egyelőre nincs, most Levike a soros, de majd írom...
    Puszi Nektek is. :)
    Betty

    VálaszTörlés

Bárki írhat, aki úgy érzi van mondanivalója, észrevétele, esetleg jó tanácsa.:)
Előre is köszönöm. :)

Privát emailt az lbetty.80 előtagú gmail-es címre lehet küldeni, valamint erre a célra használható a kapcsolat űrlap is, ami a jobb oldali hasábban található. :)