2013. január 20., vasárnap

Már a füle is fáj Livikének:(

Levike úgy-ahogy jól van, több váladék jön az orrából, mint eddig, de ez biztos a Sinupret és a Rhinathiol miatt van. Amúgy semmi baja.

Lívike is elvolt egész szombaton, bár kora délután volt egy 38,4-e, adtam Nurofent rá, hangulata nem volt rossz ettől függetlenül. Este mindketten kaptak Nurofent, láz nem volt egyikőjüknek sem.

Lívike nehezen kapott levegőt, valamint a nap nagy részében köhögött, szárazan, néha már erőlködve. Féltem, nehogy megint az legyen, ami tavaly is, amikor annyira köhögött, hogy abba se tudta hagyni, végül az ügyeleten kötöttünk ki. Most szerencsére nem volt ilyen. Biztos irritálta a váladék, amit a gyógyszer feloldott, de nem jött fel, hogy ki tudta volna köpni.
20.30 körül feküdtünk le, Lívike el is aludt hamar. Nehezen kapott levegőt. Épp gondoltam, hogy ki kellene szívatni az orrát, amikor köhögött vagy kettőt álmában, már jött is kifelé a cucc.:( nem volt sok, de ágyneműt kellett húznom 22 órakor emiatt. (a mi ágyunkon voltunk.) Levike még ekkor sem aludt, utána is volt vagy éjfél, amikor végül elaludt.
Féltem aludni, figyeltem a légzését, ha már hangosabban vette a levegőt, vagy köhintett, ugrottam, nehogy megint baj legyen. Nem lett. A saját ágyában aludt egy ideig, majd odajött a nagy ágyra, én persze odakészítettem a tálat meg mindent, de utána már nem volt gond. (a tál amúgy előtte is ott volt, egyszerűen nem is volt ideje felülnie, azért kötött ki az ágyon a dolog...)
Hajnal 3 körül sírva ébredt a Lány, hogy fáj a füle, meg szomjas, pisilni kell. 38,0 volt, de szerintem több lehetett a láza, mert nem is jelzett a hőmérő, csak kivettem egy idő után, mert már sokallottam, hogy nem jelez, viszont elég melegnek éreztem Livikét.. Kapott Nurofent, majd aludtunk tovább. (sót is tettem a fülére).
5 óra körül megint ébredt, hogy szomjas, akkor nem fájlalta a fülét és láza sem volt. Még aludtunk egy kicsit, de 7 óra után már nem aludt vissza. Levike is felkelt. Vele ma sem volt semmi különös, kicsit több váladék jön az orrából és kb ennyi szerencsére. Remélem Neki nem fog ráhúzódni a fülére.

Livikének reggel 37,2-je, majd 37,8-a volt, erre nem adtam semmit, hadd dolgozzon a láz, de sűrűn mértem, nehogy megszaladjon... 10:30-kor mértem 38,5-öt, de már előtte is nyűgös volt, fülét fájlalta... elég sokat feküdt, látszott, hogy nincs jól. :( Ekkor persze már adtam Nurofent, nem merek tovább várni, mert mire hat a gyógyszer, úgyis biztos eléri a 39-et a láza, azzal meg már nem játszunk. :(
Ahogy lement a láza és a gyógyszer hatására a füle sem fájt, már játszott, jött-ment, segíteni akart mindenáron, mert Apa mákos bejglit sütött, én meg a szokásos kakaós csigát, ilyenkor mindig hagy ki nekem egy kis rész tésztát, amiből kakaós csigát szoktam csinálni. :) Livike és én azt szeretjük, Levike és Apa pedig a mákosat.. :) Mindketten hozták a kis nyújtódeszkájukat és nyújtófájukat, hogy kérnek tésztát, de abból ugye nem kaphattak, mert így se volt sok, a kelt tésztát nem csipkedjük.. :) Apa gyorsan csinált egy kis pizzatésztát, azt gyúrhatták kedvükre, a végén pedig meg is lettek sütve a kis cafatkák, kifliknek indult tészta darabkák. Livike egy egész kis lepénykét formázott, az még ehető is lett, mert nem száradt csonttá, mint a többi. :D Ő palacsintának nevezte, de egyébként olyan volt, mint egy rosszul sikerült zsömle.. :)))

Ebéd után Mama altatta el a gyerekeket, sokat nem aludt egyikőjük sem.
15:40-kor Livikének megint adnom kellett gyógyszert, mert 38,4 volt a láza. Nem telt el a 6 óra, csak 5 óra 10 perc, de gondolom ez nem nagy baj. A fülét megint fájalta, sót is tettem rá.
Nem tudom mi lesz, de holnap majd felhívom az orvost, hogy mehetünk-e az ambulanciára, hogy megnézze, vagy menjünk a magánrendelésre... persze nekünk az előbbi lenne jobb. Remélem nem kell szúrni a fülét. :(
Most a fejét is fájlalja... orrot többször mosunk,szívatjuk sűrűn, itatom, mert ilyenkor bőven kell a folyadék.
Remélem este nem lesz láza, mert lefekvéskor most így nem adhatok gyógyszert, csak elvileg 21:40-kor, persze ha nagyon felszaladna, akkor úgyis adok előbb, de sokkal előbb akkor sem lehet. :( Jobb híján marad a Panadol, csak azt meg lassúnak tartom, egyszer adtam eddig, de alig vitt le valamit a lázából.

Nem tudom Levike megy-e holnap oviba, reggel kiderül, valahol nem bánnám, mert ha csak Livike van itthon, akkor jóval könnyebb a helyzet, na meg ha menni kell orvoshoz, akkor is jobb, ha nincs itt...
Be is fejezem, kb negyedjére fogok hozzá az íráshoz, kétszer telefonon írtam, majd itt gépen is már kétszer folytattam, de nem igazán lehetek én a gép előtt ilyenkor, ha nem alszanak....
Jövök, amikor tudok.

5 megjegyzés:

  1. Köszönjük szépen, bocsi, hogy csak most reagálok, láttam, hogy írtál, csak elmaradt a reagálás. Azóta gondolom láttad a fejleményeket. Puszi. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most olvastam! Szegény kicsi lány csak nem úszta meg. :-( Remélem most már jobban lesz és hamar meggyógyul! Puszi :-)

      Törlés
  2. Köszönjük szépen, bocsi, hogy csak most reagálok, láttam, hogy írtál, csak elmaradt a reagálás. Azóta gondolom láttad a fejleményeket. Puszi. :-)

    VálaszTörlés
  3. Ma már jobban van, éjjel sem volt gond, sűrűn kell cserélni a vattát a fülében, láza ma még nem volt. Biztos, hogy megkönnyebbült, bármennyire is szenvedni kellett tegnap. Majd írok bejegyzést is ha úgy lesz időm. Most épp színes papírból ragasztunk, ami Livikének abból áll, hogy miszlikre vágja a papírokat, dehát hadd csinálja, azzal is elvan.:-) puszi.:-)

    VálaszTörlés

Bárki írhat, aki úgy érzi van mondanivalója, észrevétele, esetleg jó tanácsa.:)
Előre is köszönöm. :)

Privát emailt az lbetty.80 előtagú gmail-es címre lehet küldeni, valamint erre a célra használható a kapcsolat űrlap is, ami a jobb oldali hasábban található. :)