2012. március 14., szerda

Végre tavasz van! :)

Ez azt jelenti, hogy az egyre jobb idő beköszöntével egyre többet lehet kint lenni, bár azért még csalóka az időjárás, nem egyszerű eldönteni, hogy mikor, mennyire kell még melegen öltöztetni a gyerekeket. Ha süt a nap, egyből mennének ki, de most már az esőt várják, mert hétfőn Mamával és Papával elmentek vásárolni és kaptak többek között esernyőt is. :)
Elsősorban Levikének mamuszért mentek, mert eltört a réginek a talpa. Csak a buszpályán az üzletházban voltak, ott kaptak is mindent. :) Lett Levikének mamusz és mindkettőjüknek szandál. :) A cipőbolt után betértek még a KIK-be is, na ott fel akarták vásárolni a fél boltot, mert sok játék van, végül kiegyeztek az esernyőkben, két vízipisztolyban és két buborékfújóban. :) Livike meg van róla győződve, hogy ezeket Ő vette, mert Ő tette a kosárba, nem pedig Papa! :) Ez abból jött, hogy mondtam, vigyázzanak mindenre, mert drága pénzért vette Papa, nem szabad tönkre tenni már első este. (meg utána sem...). Erre Livike nekemállt, hogy nem is Papa vette, hanem Ő! :) Az ernyőkkel folyamatosan játszanak, nem tudom megérik-e az első esőt... vagy tönkre teszik őket. :((
Mindketten szépen viselkedtek, Livike a szandált egyből ki is választotta magának, hogy Neki az kell és kész, jó is volt az egy számmal nagyobb. :) Mindkettőjüknek 24-est vettek. Levike volt a válogatósabb, rosszabb, mint egy nő! :D Semmi nem tetszett, végül egy Verdás mamusz kellett Neki és egy világosbarna szandál, nem kék.. abba beleegyezett, de Mama szerint nagyon válogatott. :)))
Mindez hétfőn délután volt 17 óra körül, 18 óra után nem sokkal értek haza, én épp befejeztem a takarítást.. porszívóztam, felmostam...
Persze a rend addig tartott, amíg haza nem jöttek! :( Livike egyből szétöntötte a buborékfújó tartalmát, egyből kupit csináltak, dehát ez van... lassan megszokom, hogy itt a konyhában is a kezemhez nő a kis seprű meg a lapát, ha itt vannak és pl esznek... nem győzök söpörni, főleg mondjuk egy olyan reggeli közben/után, amikor kakaós csigát és mákos kiflit esznek... :D

Amúgy elvagyunk, nem könnyű ez a határokat feszegetés, az enyémek sajnos elég alacsonyak.. vagy hogy is mondjam... de valahogy túl kell élni ezt az időszakot is megőrülés nélkül. :(
Levike feltűnően szépen és választékosan, mondatokban beszél most egy ideje... Pl a ma reggeli szösszenete, ami most eszembe jut:
Kerestem a távirányítót, hogy bekapcsoljam a tévét... Kérdeztem, hogy hol van. Erre Levike: "Itt van anya, ide tettem alulra!" és mutatta, hogy a tévé alatti polcon volt... :)
Hamarosan szalad oda hozzám, mert átkapcsolta a tévét véletlenül máshová, hogy:
"Jajj, anya, segíts! - mi a baj? miért kapcsoltad át? - " Csak fel akartam hangosítani, kapcsold vissza légyszi!" :))
Livike is próbálkozik azért, csak Neki érthetetlenebb a beszéde, de Ő is rakosgatja már a mondatokat. :)
Ma rászóltam Levikére, hogy ne sergesse az esernyőt a felső végével a padlón.. szóval fordítva... hogy azt nem szabad, mert tönkre megy. Erre Livike: "Azt mondta Mama, hogy nem lesz több, nem kapsz!" :D
Folyton jönnek panaszkodni, hogy "Levi/Livi mindig bánt!". Na igen.. ha nem az egyik, akkor a másik, ha meg véletlenül egyik sem piszkálja a másikat, akkor egyikőjük tuti kiprovokál valamit....
Az este ettek, Apa csípőspaprika krémet is tett a szendvicsébe, Livike persze kunyizott volna, erre Levike jól kiosztotta, hogy "Azt nem szabad neked Livi, az felnőtteknek való, Te kicsi vagy, én nagy vagyok!" :))) Persze abból Ő sem kapott... :)
Tegnap Livikére rászólt az apja valamiért.. bement duzzogni a szobába, amikor utána mentem és kértem, hogy gyerünk ki enni, ezt mondta: "Apa haragszik, én rossz vagyok..." és előadott egy műzokogást.. :)) Elindult kifelé, majd visszajött, hogy "még biztos haragszik" :D Úgy meg tud sértődni, vonul lehajtott fejjel, kullogva, pityeregve... :(( de ez egyik pillanatról a másikra el is múlik, mivel csak műbalhé...

Mivel az utóbbi időben már nem nagyon volt hajlandó Livike a WC-be kakilni, hiába a szűkítő, meg mondjuk nagyon kemény is volt a széklete, fájt Neki... elővettük újra a biliket. Azóta kakil, pisil, ma szólt pisinél is, szóval talán újra beindulunk a szobatisztaság felé.. :) Levike képes ott előttünk álló helyben betojni reggel is, de nem ülne rá a bilire vagy a WC-re, nem is hagyja magát rátenni. :(( Pedig az a fél év hamar elszáll, ami még szeptemberig hátra van, oviba pedig nem mehetnek csak szobatisztán. :((

Apropó ovi... még mindig nem tudjuk, hová kellene Őket beíratni... Ami itt van a bölcsi mellett, jó lenne a közelsége miatt, csak amúgy nem... területileg is elég sok.. hogyismondjam, nem idénbarnult tartozik oda, ezen felül pedig még direkt benne van a programjukban a roma gyerekek integrálása... Nem vagyok fajgyűlölő, csak ugye ismerjük Őket.... talán már a 4-5 éves gyerekek is lopnak, nem tiszták, stb... Meg a szüleik is gondolom olyanok, mint az átlag, SAJNOS beidegződött előítéleteken alapuló többség.
Tisztelet a kivételnek!
Bölcsiben még nem nagyon vannak, ha van is, Ők rendesek, tiszták, de oviba ugye már kötelező menni, jóval többen vannak. :( Összesen azt hiszem 4 csoport van, ebből kettő speciális, sérült gyerekekkel foglalkozik, a másik kettőben vannak az egészségesek...
A nyílt napra (órákra) azért majd elmegyünk, azzal semmit nem veszítünk.
Van a közelben - mihez képest.. gyalog mind messze van:( ) még három óvoda, kettőhöz be kell menni a városba, a harmadik itt van a "mi oldalunkon", de 2-3 buszmegállónyira van az is. Majd megnézzük azokat is. :)) Nem lenne gond, egyik távolság sem, mert nem távolság... csak akkor, ha egyedül kell mondjuk elvinnem vagy értük mennem, mert Mamáék sem érnek rá mindig... vagy ha esik az eső/hó, hideg van, stb...olyankor legszívesebben ugye ki sem mozdulna az ember az utcára sem.
Na majd lesz valahogy...

Most alszanak, 12:40 körül aludtak el, szerintem hamarosan lesz ébredés, ha én vagyok csak egyedül Velük, tuti nem alszanak délután 4-ig... de örüljek annak is, hogy egyáltalán elaludtak! :)
Mostanában új éjszakai alvási szokásaink vannak: Este mindketten a helyükön alszanak el, majd valamikor hajnalban, de mindenképp éjfél után Levike közénk jön. Később általában arra ébredek, hogy nem férek, nem tudom kinyújtani a lábam sem, vajon miért? Livike rendszeresen odakuporodik a lábamhoz a paplanomra, ott alszik reggelig keresztben.. Pff.. kényelmes.. :) Volt már olyan, hogy annyira nem fértem és nem akartam azt sem, hogy Livike leessen, hogy inkább én átmentem az Ő ágyába, hogy legyen elég hely. Egymás mellett mondjuk nem szerencsés altatni őket, mert folyton megy a piszkálódás, de amíg alszanak addig nincs gond. :))
Reggelente amikor felkelünk, rendszerint odafekszenek a mi ágyunkra, de valahogy túl kicsi az az ágy kettejüknek, nem akarnak soha elférni egymástól.. :D

Megyek is, nyöszörgést hallok, hátha vissza tudom még altatni Levikét....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Bárki írhat, aki úgy érzi van mondanivalója, észrevétele, esetleg jó tanácsa.:)
Előre is köszönöm. :)

Privát emailt az lbetty.80 előtagú gmail-es címre lehet küldeni, valamint erre a célra használható a kapcsolat űrlap is, ami a jobb oldali hasábban található. :)