2013. október 8., kedd

Levike két keréken biciklizik - meg még ami eszembe jut. :)

Februárban, a negyedik születésnapjukra kapták meg a gyerekek a bicikliket. Ezt már tudjuk. :) Volt kitámasztó kerék is rajta, igen, volt. Leamortizálták, az utóbbi időben már csak a Levi biciklijén volt, azon is felemás.. :) Eltörtek a kitámasztó kerekek, voltak kisérletek a két keréken történő haladásra, de nem nagyon jött össze egyikőjüknek sem, még inkább Livikénél volt az, hogy hajtott párat, de rövidesen elvesztette az egyensúlyát. Seprűnyéllel is próbálkoztunk, de az inkább Papának volt sport, mert futhatott a gyerekekkel, elengedve elestek volna. Mivel nem nagyon volt sikerélmény, vagy két hónapja nem is próbálkoztak.
És most itt az áttörés! Az oviban van pár kis bicikli, kisebb is van, mint az övéké... Tegnap Levike sokat gyakorolt azon az oviban, leért a lába, csak úgy haladt, mint a futóbiciklivel, tehát nem hajtotta. Egy valamivel nagyobb kislány büszkén mutatta, hogy Ő már tud hajtani is. Gondolom ez is, meg a saját magának való megfelelési kényszer miatt is, ma gyakorolt, és amikor mentünk értük azzal fogadott, hogy bizony most már tudja hajtani is! :) Itthon alig várta, hogy átöltözzön és megmutathassa új tudományát az itthoni bicilkin. :)
Még bizonytalanul, de igenis hajtja! Néha borul, szerencsére eddig "jól", nem ütötte meg magát. :)
Livikét is biztattuk, hogy próbálkozzon, de Ő még fél... mondtam, hogy gyakoroljon futóbicikli módban az oviban, hogy jöjjön meg az egyensúly érzete meg a bátorsága. :)
Szóval így állunk. Tudom, írtam már, hogy két keréke mennek, de ez az volt, amit az elején írtam, hogy próbálták, de fel is adták a sikertelenség miatt. Én persze parázok, hogy jajj, el ne essen, jajj, meg ne üsse magát, mi van, ha nem tudom elkapni. Hát akkor lesz egy-két plezúr, nekem is volt annakidején.... Tudom, mondani könnyű, mégis nagyon féltem mindkettőjüket. :)

Egyébként az oviban rendben van minden, hétfőn voltak a MŰV-Házban vasútmodell kiállításon, nagyon tetszett Nekik. :)

Vasárnap négyesben begyalogoltunk a Deichmannba (Buszpályaudvar) és vettünk télre csizmákat, amik valójában hótaposó jellegűek, és mint kiderült a pénztárnál, nem vízállóak! Hát ez nem semmi! Venni kellett hozzá impregnáló spray-t.... na majd meglátjuk, mennyit fog érni rá. :(
Levikének vettünk még egy magasabb szárú cipőt is, mert ami van cipője konkrétan lyukas... Az a ro..dt motorozás az oviban! Itthon soha nem motorozott benne, csak ott tette tönkre! :((
Livikének sajnos nem volt.. pedig Neki is kellene, az övé még csak félig van kilyukadva....
Persze van marketing fogás abban az üzletben... mert ugye a gyerekcipők mellé kell tenni ilyen egy-két ezer forintos hülye játékokat, hogy a gyerek addig könyörög úgyis, amíg meg nem vesz a szülő valamit. :(((
Livike egy nagyon gusztustalan anyagú krokodilt választott, olyan igazán "fujj, rossz megfogni" típus.. :))
Levike egy transformers robotot, amiből autó lesz, az összes közül ami van már Neki, ez a legkönnyebb, nem kell szétszedni, simán át lehet hajtogatni, még nekem is sikerül. :D

Tegnap Apával közösen ablakot pucoltunk, azért szerencsém van Vele, mert segít, sok az ablak, a külső részét mindig Ő pucolja. :)) Utána takarítottam és főztem is, a vasalás maradt még... ma is főztem, nem volt kedvem vasalni. :(

Jó idő van az utóbbi napokban, maradhatna ilyen egész télen. :) Reggel mondjuk hűvös szokott lenni, nekem is kell a nagykabát meg a csizma, de később már elég a kis bőrdzseki meg a cipő is.. :))

Még szeptember végén megcsináltam a horgászvizsgát. :) Másfél hétig idegeltem Apát, merthogy készültem, tanultam, esténként mondtam, mit tudok, kérdeztem, jó-e, stb.. már hülyét kapott tőlem.. :)))
A jövő évi trapis horgászversenyre ugye gyakorolnom kell, ahhoz viszont muszáj lesz engedélyt kiváltani, aminek feltétele a vizsga megléte... Szerencsére rendes volt a srác a horgászboltban, - ők is jogosultak vizsgáztatni - , könnyű tesztet adott, tulajdonképpen a fajlagos tilalmi időket és a méretkorlátozásokat kérdezte csak meg két hal jellemzőit, azt nem is tudtam, a többit igen. :)))
Egyébként januártól borul az egész rendszer, méret és fajlagos tilalom szerint is, totál új lesz.. szerencsére még nem azt kérdezték, sőt nem is tudtak róla, csak én ugye a neten megtaláltam az új törvény mellékleteként. :)
Szóval halat felismerni még mindig nem tudok, bár amikor Apa múlt héten kiment horgászni és fogott egy csomó fajta keszeget, akkor a kárászt simán felismertem közöttük. :)) Azt nagyon megjegyeztem az egyik leírásból, amikor a ponty jellemzőit taglalták, hogy ez meg az van, és van négy szál bajusza a kárásznak meg egy sem, ez az egyik legfőbb különbség közöttük. :))
Tehát jövőre válthatok engedélyt, valami olcsóbb lenne jó, gyakorlásra nem kell nekem összterületi meg ilyenek... :) Úgy gondolom, hogy ha saját erőmből horgászok majd a trapis versenyen és nem nyerek, akkor is jobb érzés lesz, mint ez a győzelem, amihez igazán sok közöm nem volt. :( Fárasztás és ennyi, mondjuk az jó volt, nem tagadom. :))

Na jól van, megyek is, lassan jön az este, vacsora már volt, bár a gyerekeket ismerve még fognak enni, utána fürdés és remélhetőleg hamar alvás... Levike ma sem aludt az oviban, így nagyobb az esély, hogy gyorsabban el fog aludni este.