2013. október 21., hétfő

"Tök nap" az oviban, Mama születésnapja, horgászverseny - és még ami eszembe jut. :)

Nézzük.... Csütörtökön reggel vittünk két kis - kb 2 kg-os - sütni való tököt az oviba, mivel kérték.. Azt hittem mindet megsütik, mármint úgy értem, hogy aki vitt, azt mindet, és majd nem azokat kell délután faragni, hanem arra lesz majd direkt töklámpásnak való tök, bár azt nem kértek, hogy vigyünk.
Errefel mi volt? Született egy csomó nagyon szép töklámpás, természetesen faragni való tökből, majd volt akinek sikerült a sütni valóból is faragnia, de az nem én voltam. :) Sajnos nem értek hozzá, soha nem is csináltam ilyet és csak a saját megnyugtatásomra mondtam, hogy nem baj, a sütni való úgysem faragni való, nehéz kivájni és kifaragni, azért sikerült kb ovis szintű "művet" készíteni, de én biztos vagyok benne, hogy a direkt arra való tökből sem tudtam volna semmit csinálni.
Mivel ez a hosszúkás fajta tök volt, először levágtam a tetejét, ahogy azt látjuk máskor is... kivájni viszont életlen késsel és kanállal nem igazán lehetett, valamint arra is rájöttem közben, hogy az aljára úgysem érek le, bármeddig vájom is, mert nagyon mély volt, max ha könyékig tökös lettem volna, akkor talán.:) Ezért gondoltam egyet és derékba vágtam a karrierjét.. :) Magyarul lett egy kis idétlen formájú tükünk, amit már könnyebben vájtam, bár az aljáig annak sem értem el időhiány és elfáradás miatt.  Most jött a neheze, szemet és szájat kellett faragni. Livike megoldott a helyzetet, no nem faragta ki, hanem filctollal rárajzolta ügyesen a szemet, szájat, orrot.. :)) Ekkor kb annyit tudtam vele kezdeni, hogy a szemeknél kilyukasztottam, közben persze imádkoztam, hogy nehogy megszaladjon a kés és elvágjam a kezem, vagy szétrepedjen a tök ott is, ahol nem kell.. :) A száj résznél feladtam, így csak a szemek világítottak, ahogy beletettük a mécsest. :))
Szóval így lett egy tényleg óvodás szintű töklámpásunk, viszont az óvónőknek nagyon tetszett, mármint a megoldás, hogy rajzolva lettek az egyébként kivágandó részek. :)) Volt verseny is, - szavazás a tökökre, nem név, hanem számozás szerint -  természetesen egy darab szavazatot nem kaptunk, viszont tényleg szép alkotások lettek helyezettek. :) A gyerekek kiválasztották mindketten, hogy Nekik melyik tetszik, arra tettem fel a jelet és kész. :) Valaki megjegyezte a szülők közül, akinek a gyereke szintén másvalaki töklámpására tette a jelet, hogy azért csak illene a sajátunkra szavazni, nem? Szerintem nem, most mire mentem volna azzal a két szavazattal, meg akkor mindenki a sajátjára szavazzon? Így jobb volt, mert volt olyan lámpás, ami 15 szavazatot is kapott, amúgy meg lett volna csomó holtverseny....
Erről ennyit. :)

Vasárnap reggeltől kb 13 óráig Papa és Apa horgászversenyen voltak itt Szolnokon, a horgászegyesület szervezte. Most nem volt valami eredményes a dolog egyikőjüknek sem, 1-1 kis kárászt fogtak mindketten, persze ezzel nulla eredményt értek el, viszont Papa nyert egy üveg pezsgőt, mert vigaszdíjakat is sorsoltak, nem is keveset, Ő bekerült a szórásba, Apa nem.  Profikkal együtt indultak, azt hiszem 37-en összesen, viszont sikerült szerencsétlen helyre sorsolni magukat, legalábbis Apa mellett az egyik tulaj volt - horgászbolt és egyesület - , aki már profi horgász és Ő is csak egy halat fogott.... :)

Az október 20-a viszont másról is "híres" a családban, szerintem régi olvasók - és most nem ér a családtagoknak:D - már tudják, de ha mégsem, akkor már írom is: ez a nap nem más, mint Mama születésnapja. :) Eljött ez is, a gyerekek "ajándékból" elég jók voltak nap közben, persze cserébe estére totál felpörögtek, három órán át rohangáltak a lakásban, egymást csépelték, csatakosra izzadtak, szerencsére jött a fürdés idő, hajat meg úgyis mosni kellett. :(
A reggel is jól indult, Livike ahogy kiment pisilni egyből meg is mosakodott, fogat mosott, kimosta az orrát - már fel tudja húzni a fecskendőt is:) - majd ki is szívatta! :) Ezután szépen felöltözött, mindezek alatt Levike is felöltözött egyedül, de mosakodni, na azt aztán már nem akart... Reggelire virslit főztem, jól ették.. 10 óra előtt átmentünk Mamát megköszönteni, én egyelőre csak szóban, azt a kis ajándékot amit most össze tudtam hozni délután adtuk át. Livike rajzolt Mamának virágot, cseresznyét, meg emberkét is, de azt végül itthon hagyta, mert hajat nem tudott csinálni és kopasz "Mamát" mégsem akart adni.. :D Levike kiválasztott egy kis kindertojásos motort, ami egyébként egész jó, ahhoz képest hogy elég bénák szoktak lenni az ilyen összerakhatós kütyük. Azt mondta, Neki az már nem kell, mert nem lehet átalakítani. :) (az a fránya transformers mánia:) ) Szóval Levike a kis motort adta ajándékba Mamának. :) Akart Ő építeni is, mondtam, hogy olyan ügyes, szép garázst meg házat, ilyesmit tud építeni a faépítőből, csináljon valamit, nem baj ha ledől, majd lefényképezem előtte és azt adhatja Mamának, vagy építesen legóból, az nem esik szét... Próbálkozott, nem jött össze, berágott, hisztizett, hogy Ő nem tud semmi szépet csinálni - pedig tud! - és feladta.. ekkor találta ki a nem saját készítésű dolgot, viszont azt, hogy valamit adni szeretnének, saját maguk találták ki, én csak elmondtam reggel, hogy ma van Mama szülinapja. :) Amikor látták, hogy a telefonomon nézem a virágos képeket, hogy küldjek Mamának facebookon, egyből jöttek, hogy Ők is szeretnének, és ki is választottak egyet, amit az Ő nevükben küldhettem el. :))) (Többet is választottak, tulajdonképpen ahogy haladtam a képek között, mindet küldték volna, így maradtunk egyben, úgyis lesz sok kép, üdvözlet, köszöntés, ne terheljük az üzenőfalat fölöslegesen.:)  )

Miután kicsit jobb idő lett kint, pulcsi, mellény, cipő és irány az udvar. Mama közben főzött, a gyerekek rám maradtak, bár úgy kb délig még egész jól el is voltunk. Livike segített tobozokat szedni a vödörbe, majd Papa kocsiját is meg akarta mosni, sajnos enyhén földes vízzel, "szép" lett a motorháztető. :( csak remélem, hogy csikarás nem lett rajta, bár később én lemostam sima vízzel, de az akkorsem ugyanaz, mint ahogy az autómosóban mossák. :( Természetesen nem láttam az akciót, akkor egyrészt előbb lemosom, mielőtt Papa meglátta volna, másrészt talán meg tudom akadályozni... )
A biciklizés gyakorlására még mindig nem hajlandó Livike, Levike már profi, tavasszal remélem már a Lánynak is megjön a bátorsága meg az egyensúlya hozzá.  

Miután Papa és Apa hazaértek, hamarosan ebédelhettünk mert közben készen lett. Húsleves és Uncle Ben's* volt. Torta is volt, meggyes, marcipános, szerintem finom volt, bár én a meggyet kiszedtem, de a marcipánt azt nagyon szeretem, csokimáz szerű krém volt kívül, rajta marcipán és/vagy fehércsoki darabokkal, úgyhogy összességében finom volt. :)
Miután mindenki jól lakott elmosogattam, a gyerekek kicsit még maradtak Mamáéknál, majd én jöttem, hogy vasaljak, mert azt ugye kell, szülinap ide, vagy oda...

A gyerekek innentől fogva totál meg voltak kergülve. Nem értem, honnan van ennyi energiájuk, pedig kint is voltak, ott sem egyhelyben álltak, vagy ültek, szóval fel voltak pörögve ezerrel. Hiába beszéltünk Nekik, semmi nem hatott. Azon imádkoztam, hogy csak nehogy olyan mértékben üssék meg magukat/egymást, hogy orvos legyen a vége. :( Esések, elcsúszások, egymásnak ütközések, harapások így is voltak bőven...
19:30-ra sikerült túl lenni a fürdésen, hajmosáson, már az ágyban voltak, következett az est "fénypontja", az altatás, merthogy azt nem igazán akartak, még mindig nem tudtak leállni, továbbra is egymást cseszegették, felugráltak, ááá... :( Végül meglepő módon kb 40 perc volt és jöhettem is kifelé, Livike hamar elaludt, Levikére kellett kicsit többet várni, de miután oda tudtam mellé ülni már Ő is hamar elaludt. Megvárta, míg Livi elalszik.. :))

Éjjel rendben volt minden, reggel is elég jól ment a készülődés, Livike sokat tüsszögött tegnap is, ma reggel is, remélem nem rosszabbodott azóta a helyzet az oviban. Mindenesetre este lesz mézes fokhagyma, hadd űzze a bacikat kifelé! :)

Ennyi lenne, nemsoká mehetek is értük...
Gyorsan mutatok két képet is, az elsőből lassan sorozatot csinálhatnék, úgy értem, hogy minden évben van ilyen, hogy Mama a szülinapi tortájával és a két unokával van megörökítve. :)
A második kép is kb ilyen, csak ott én is rajta vagyok. :) (azt hiszem ez a mondat most totál fölösleges volt:D )



Nem lehet elégszer mondani, nagyon boldog születésnapot kívánunk Mama! (Anya) :)

Ezzel most már tényleg befejeztem mára, így is több részletben írtam, pedig még azt sem mondhatom, hogy a gyerekek akadályoznak. Csak ugye takarítás, ágynemű húzás, teregetés, na jó egy kicsit a face előtt is ültem, voltam bent Mamánál is, ettem, stb... el is telt az idő, mindjárt nem lesz se csend, se rend itthon.. :)
Jövök, amikor tudok.  



*Uncle Ben's édes-savanyú mártás extra ananásszal, csirkecomb csíkok lepirítva és köretnek rizs. Egyik kedvenc ételem, a gyerekek is nagyon szeretik.:)

2 megjegyzés:

  1. Ő tényleg az anyukád? Nagyon fiatalos! Simán letagadhatna 10-15 évet is!
    A gyerekek pedig nagyon szépek :)

    Most komolyan ilyet mondtak a szülők a gyerekeknek? Nekem égne a pofám, ha a porontyom a saját művére/művünkre adná le a voksát. Ez nem erről szól.

    VálaszTörlés
  2. Szia! Köszönöm szépen a dicséretet Anyukám és a Gyerekek nevében is.:)

    Tényleg ezt mondták, én is csak lestem.

    VálaszTörlés

Bárki írhat, aki úgy érzi van mondanivalója, észrevétele, esetleg jó tanácsa.:)
Előre is köszönöm. :)

Privát emailt az lbetty.80 előtagú gmail-es címre lehet küldeni, valamint erre a célra használható a kapcsolat űrlap is, ami a jobb oldali hasábban található. :)