2013. április 9., kedd

Az utóbbi pár nap összefoglalója

Az ovival minden rendben volt, a nátha is minimálisra húzódott vissza, teljesen nem tudom mikor fog elmúlni. Lehet, hogy amíg közösségbe járnak, soha? A lényeg, hogy a fülükre nem ment rá, de ezt gyorsan le is kopogom, egyhuzamban nem nagyon volt még ennyi fülfájás mentes időszak mostanában.  Remélem még lesz jópár hetünk-hónapunk így! Hiú ábránd lenne azt várni, hogy most már akkor soha nem fog fájni a fülük, mert úgys fog, csak minél később, annál jobb.

A műsik hiú ábránd az, hogy valaha is fognak hallgani rám és Apára... Egyszerűen totál ránk vannak kapva, mert vasárnap bebizonyították, hogy igenis tudnak Ők jók is lenni, csak mi ne legyünk itt, ha Mama és Papa van Velük, akkor aztán minden más, akkor tudnak szót fogadni, tudnak jók lenni, stb.
Már csak az éjszakai alváson kellene valahogy segíteni, talán akkor gyakrabban elvállalnák Mamáék Őket... Most egyébként leginkább csak az volt, hogy Livike gyakran felkiabál álmában, veszekszik, visít, vagy csak simán beszélget, de rendesen érthetően. Namost ezt persze megcsinálja egy-két alkalommal minden éjjel, de én könnyen vissza alszom, amíg Mama nem... ezért aztán a gyerekfelvigyázós éjjelek Mama számára nem a pihenés órái. :(
Most egyébként Miskolcon voltunk Apával, vasárnap reggel mentünk a korai vonattal, hétfőn kora délután jöttünk, mert sikerült reggel elintézni ami miatt mentünk, így elértük a 9:30-as vonatot visszafelé.. namost az is 12:20-ra ért haza, mivel át kell szállni. Ezért is nem mertük azt bevállalni, hogy reggel megyünk, majd délután jövünk, mert nagyon hosszú lenne egy nap kétszer megtenni az utat....
Intézni mondjuk nem sikerült túl sokat, szerintem postán is megoldható lett volna, de már mindegy, minél előbb legyen már vége és kész. Nagyjából csak annyit írnék, mert nem hiszem, hogy bárkit is nagyon érdekel a dolog, hogy Apának, mint már említettem, volt egy előző házassága, amiből maradt egy ház, ahol laktak annakidején. Ezt akarják végre eladni, de nem egyszerű, mert hitel van még rajta, már árverezés is volt rá, de nem kelt el, most viszont valahonnan kapott egy ötletet a volt felesége, hogy ingatlan irodán keresztül is el lehet adni a házat, amit eddig érdekes módon nem engedtek... ezt akarták közösen intézni, végül az lett belőle, hogy most csak egy meghatalmazást írtak alá az ingatlan irodában Apa és a közvetítő, majd szerdán pedig megy a volt felesége és intézi a konkrét szerződéskötést, sajnos nem tudott hétfon oda menni, mert dolgozott. Mi meg nem tudtunk úgy menni, hogy mindenkinek jó legyen időpontilag.
Vasárnap az Anyukájánál voltunk, mondhatnám úgy is, hogy az anyósomnál, de ez nekem nagyon nem áll a számra. Egyrészt azért, mert nem vagyunk házasok, akkor ugye hivatalosan nem is az anyósom, másrészt csak 67 éves már, inkább mama típus, mint anyós.. :)) Mármint ha én még fiatalabb lennék valamivel, akár a mamám is lehetne. :)) Ha azt nézzük, az egyik mamám csak 9 évvel idősebb Nála.. :) Az a lényeg, hogy nagyon örült nekünk, vittünk fényképeket a gyerekekről, bár karácsonykor látta Őket, azért nem árt, ha van a születéskori képeken kívül frissebb is, amit mutogathat az ismerősöknek, rokonoknak.. :))
Brigivel és a barátjával is találkoztunk. (Apa lánya az előző házasságából). Ők is kaptak képeket, beszélgettünk egyet, de nem maradtak sokáig, mert a srác utazott haza Szentendrére. Na, ez is jó távkapcsolat, hétvégente lehet utazgatni, mint annakidején Apa és én.. :)))
Éjjel 3 órától már nem nagyon tudtam aludni, annyira meleg volt a lakásban.. távfútés van még, de ha az ablak résnyire nyitva van, akkor is meleg van... Biztos meg lehetne szokni, meg is tudnám, hogy állandóan kellemesen jó idő van, rövid ujjúban is lehet lenni akár, de így nagyon fura volt az a meleg, hogy ritkán vagyunk ott. :) Na meg a tipikus "panelzaj", hogy áthallatszik a többi lakásból, ahogy lehúzzák a wc-t pl, vagy pakolnak, zörögnek... :)) Hétfőn kicsit megnéztük Miskolc egyéb részeit is, mert a központba kellett bebuszozni az ingatlan irodához, Szolnokhoz képest nagyon nagy város.. és még tizedét sem láttam szerintem. :))  Ha több időnk lett volna - meg ha Apának is lett volna kedve, mert két óra még maradt volna az eredetileg kinézett vonat indulásáig -  akkor nézelődhettünk volna, de így inkább megnéztük, hogy megy-e előbb vonat, és ment... eljöttünk azzal. Hatvani átszállással jöttünk, az valamivel hosszabb, mint a vámosgyörki, odafelé arra mentünk, de azt az útvonalat nem szeretem, mert sokkal hosszabbnak tűnik, mint a hatvani... pedig az a rövidebb.. :))) Szerencsére mindegyik vonaton volt hely, még a pesti gyorson, akarom mondani sebes vonaton is, amire mindkétszer átszálltunk.. (Bp-Keleti-Sátoraljaújhely, ami eddig általában mindig tömve volt és állni kellett, most simán ültünk, alig volt valaki rajta.. talán azért, mert vasárnap délelőtt és hétfő délelőtt utaztunk vele.. egy péntek délutánt kifogva, biztos nem így járunk.:D)
Még annyit, hogy nagyon tetszett Hatvanban az egyik hangosbemondós tájékoztató szövege: "Az xy intercity a második vágányról elment". :D  Xy helyett persze mondta a nevét, de azt nem jegyeztem meg, csak, hogy elment.. hát aki ahhoz rohant már ne tegye, vagy nem tudom miért fontos ezt bemondani, ha arra várt valaki, akkor már úgyis rajta van, nem hallja, aki nem arra vár, annak meg miért fontos, amikor előtte két perccel bemonták, hogy mindjárt indul. :)))) A vonatok általános állapota szörnyű, retkes, koszos, fujj.. ahogy lehetett, nem fogtam meg semmit, arra meg nem akartam gondolni, hogy az üléseken mi lehet, ami esetleg nem is látszik... és ezt kapja az is, akinek teljes áron kell jegyet venni, ami egyáltalán nem olcsó! Mi ketten, oda-vissza 90%-os jeggyel kb 1300 Ft-ból utaztunk, be lehet szorozni tízzel, és kijön a teljes árú jegy! Kész rablás.... (3150 és 3400 Ft a teljesárú, az első a vámosgyörki, a második a hatvani átszállásos út...)
Najó, nem ragozom tovább. Retek ide vagy oda, én azért szeretek vonattal utazni, biztos azért, mert nem kötelező minden nap mennem, akkor biztos utálnám... :))

A gyerekeket hétfőn Mamáék vitték oviba, persze Levike nem akart bemenni, de ezt sejthettük, hogy ha Mama is ott van, akkor nem lesz könnyű, azért csak bement... ma nálam is sírt kicsit, úgyhogy nem tudom mi van, remélem nem lesz beteg, mert nagyon nem akart bemenni. :(
Az óvónő azt hitte, hogy biztos nyertünk valami wellness utat, azért nem voltunk hétfőn.. :))) Mondom nem, teljesen más ügyben kellett utaznunk, de persze nem részleteztem Neki, hogy miért...  Egyébként Apa meg a wellness.... :)  ha nyernénk se menne el olyanra szeritnem...:D Neki a vízpart a wellness.. ahol horgászhat, ja és lehetőleg ne legyen senki a környéken, tehát még nomád élet is legyen. :( Természetesen a két - vagy három?- éve Szarvason, nyaralóban töltött idő is tetszett, meg tetszene máskor is, mert azért csak ház, van víz, áram, gáz.. kulturált körülmények, a kert végében a horgászhely a Körös-parton... de azt már nem tudjuk megfizetni, hogy egy éjszakára 8-10.000 Ft legyen a szállás... :(

Na jól van, be is fejezem ezt az irományt, mert már nagyon hosszú lesz, meg összevissza témákkal... jövök, ha van valami, ha nincs akkor meg azért, hogy életlejet adjak magunkról. :)