2012. december 10., hétfő

Mikulás, kicsi betegség, képek, miegymás.. heti összefoglaló

Hol is kezdjem... az oviról kb annyit tudok írni, hogy rendben volt minden, volt egy szülőkkel közös barkácsolós, karácsonyi figurákat készítős délután, amikoris alig lehetett hazahozni a gyerekeket... nem akartak jönni, ráadásul még könyv- és ajándék vásár is volt, amin Ők persze kinézték a két legdrágább - mellesleg nem is az Ő korosztályuknak való - játékot, és szinte hisztérikus állapotok uralkodtak az öltözködésnél, mert márpedig Nekik AZ a JÁTÉK kell! Két ok miatt nem vettem meg: 1: tényleg drága és sokkal nagyobbaknak való játékok voltak, amiket úgyis csak tönkre tettek volna a hozzá nem értés miatt, 2: nem volt nálam pénz, amikor értük megyek sosem viszek semmit, csak egy szatyrot az esetleges cuccoknak, csereruha, vagy amíg jobb idő volt, akkor nem mindig adtam Rájuk mindent amit reggel... Szóval ez a vásár dolog szerintem nem volt túl jó ötlet. Egyrészt elég sok a szegény családból való gyerek és szülő, nem tehetik meg, hogy ilyesmit vegyenek, a felnőtt még csak meg is érti, hogy jó, oké, ott van, ennyibe kerül, nem kell, de a gyerek? Hogy magyarázzuk el, hogy most ezt nem lehet megvenni? Én azt mondtam, hogy majd nézek üzletben valami hasonlót, Nekik valót, pár napig kérdezte is minden nap Livike, hogy vettem-e már olyat.. valami origami szerű dolog volt, halakat kellett hajtogatni több részletben, majd kifesteni... de rajta volt, hogy 6 éves kortól. A Levike által kinézett játék meg valami összerakós robot volt, én kinézni sem tudtam, hogy miként való, az sem a 3+ éveseknek való volt.. na mindegy, hazajöttünk valahogy, előtte viszont jól elvoltak, szalvéta képet ragasztottunk, gyurmáztunk, utolsónak jöttünk el 18:30-kor....

Természetesen az oviban is járt a Mikulás, 6-án kaptak egy csomagot a gyerekek és ennyi. :) Ez a barkácsolós szülőkkel együtt-délután 4-én volt, akkor végig ment egy Mikulás, mindenki kapott egy szaloncukrot, meg felírták egy nagy könyvbe, hogy ki mit szeretne, nagyon ügyesen megmondták mindketten a nevüket és hogy hol laknak. :) A tornaszobában sok jó dolog volt elővéve, trambulin, zsámolyok, alig bírtam rávenni a gyerekeket, hogy most már induljunk hazafelé. Hopp, és akkor most keveredtem bele, mert az a bizonyos könyv- és játékvásár nem is ekkor volt, hanem egy másik "sima" délutánon, de a 18:30-as haza indulás meg a hiszti azért meg volt ez alkalommal is, mert most meg egy horgászós játék horgászbotját akarta Levike mindenáron hazahozni.. mágneses halakat kell kifogni vele, elég komoly kis bot, majd próbálok nézni ilyen játékot valahol, mert már a bölcsiben is tetszett mindkettőjüknek a horgászós játék. :))

Itthon is volt Mikulásozás 5-én este. Nem akartuk, hogy 6-án reggelre "jöjjön", mert akkor tuti nem tudjuk elvinni oviba a gyerekeket.. :))
Most nem Mama öltözött be, mert biztos felismerték volna, hanem a szomszéd lett megkérve, hogy segítsen ki bennünket Mikulás ügyben. :) Jó volt, a gyerekek nem ismerték meg, örültek, minden rendben volt. :)

Kb szerda óta necces volt a nátha kitörése, de csak enyhén voltak náthásabbak, mint egyébként, mert alapon mindig van bennük egy kicsi, legalábbis általában. Pénteken viszont Livikének bedugult az orra, 15 óra után hívtak az oviból, hogy nem is aludt délután, nem tudott, nyűgös, menjek érte, biztos beteg lesz.. a dadus is azt mondta, hogy nem csoda, mindenki beteg, Ők is, az egyik óvónő is, a gyerekek nagy része is. Én csodálkoztam azon is, hogy a múltkori fél csoportot ledöntő torokgyulladásos cuccot megúszták. A lényeg, hogy hazahoztam mindkettőjüket, minek menjek vissza fél óra múlva megint Levikéért?
Itthon orrmosás, orrszívás, Nurofen.. Szombaton is kaptak mindketten Nurofent, gyakran szívattam az orrukat, de nem igazán jött több váladék, mint máskor. A kedvük jó volt, nem fájt semmijük. Azért a többes szám, mert Levikével ugyanúgy meg akartam csinálni az "óvintézkedéseket", hogy nehogy lebetegedjen már erre a kis időre, amíg még járnak oviba az idén. Azt hiszem 19-e az utolsó nap, utána majd csak ügyelet van meg összevont csoport, magyarul ez az, amikor elvárják, hogy ne vigyük a gyerekeket, csak az, akinek nagyon muszáj. Ráadásul nem is mehetnek majd 2-án, az a hét szintén ügyeletes szintű, majd csak a következő hét hétfőn. Úgyhogy szinte 3 hétig itthon lesznek így is, még a végén elszoknak az ovitól. :))
Nagyon remélem, hogy nem lesz semmi baj, ma eléggé félve fogtam hozzá mindenhez, hogy mikor hívnak, hogy menni kell Livikéért... de eddig szerencsére nem hívtak. Kitakarítottam, főztem öregtarhonyát, már úgyis rég volt.. :)) Joker kaja... :D Azért aggódok, hogy nehogy megint beduguljon az orra, mert ugye itthon szívattam elég sokat, ha meghallottam, hogy kicsit is szörcsög már hívtam is a porszívóhoz. Az oviban ugye max fújni tudják...

Hideg van, overál, meleg kabát, minden van már múlt hét óta, kész tortúra a reggeli és a délutáni öltözködés, főleg délután, mert akkor egyedül kell mindkettőjüket rendeznem....

Gyorsan csináltam egy albumot a Mikulásos képekből, egyelőre nálam még nincsenek meg a képek, így letöltöttem Mama facebookjáról és abból hoztam létre albumot...
Egyébként újítani akartam még tegnap, létrehoztam egy oldalt a fb-n a blognak, oda akartam megosztani az összes albumot ami Mamának megvan a gyerekekről, hogy majd ide szépen kiteszem és mindenki láthatja. Egy a bibi, hogy aki nem ismerőse Mamának, az továbbra sem látja a képeket, mivel úgy van beállítva. :( Tehát ha ide a blogra képet akarok, akkor nincs mese, fel kell töltögetnem.....
Egyelőre ennyi, mehetek is a gyerekekért, mert már ott az idő....
Mikulás (2012. december 5.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Bárki írhat, aki úgy érzi van mondanivalója, észrevétele, esetleg jó tanácsa.:)
Előre is köszönöm. :)

Privát emailt az lbetty.80 előtagú gmail-es címre lehet küldeni, valamint erre a célra használható a kapcsolat űrlap is, ami a jobb oldali hasábban található. :)