2014. január 23., csütörtök

Livike rejtélyes kiütései...

Múlt hét csütörtökön (01.16.) fél tizenegykor jött a telefon az oviból, hogy Livikén nagy, piros, fehéres kiütések vannak és nagyon viszket, nagyon sír, el tudom-e hozni most. Mondom persze, bár épp totál egyedül voltam itthon, Apa dolgozott, Mamáék Pesten voltak, a telefont is nekem kellett ügyelnem, de ugye ilyenkor mégiscsak a gyerek az első.. Megijedtem, mi lehet ez, orvos csak 12:30-tól van, hova vigyem, mi lesz, hogy lesz. :( Kérdeztem, mit evett, mondták, hogy csak vajas kenyeret meg sajtot. Itthon reggel evett kukacot, az a puffasztott kukoricapehelyből készült hosszú valami, a "kuki", amit két nappal korábban könyörögtek ki a kisboltban, miután Apa korábban beígérte, hogy kapnak majd. Akkor is, utána következő napon is ettek belőle, nem is keveset, ez a bizonyos csütörtök reggeli már nem volt túl sok, mégis nekem egyből ellenségem lett, (eddig se voltam érte oda, fene tudja miből van, meg ugye nem szeretek ilyeneket adni a gyerekeknek.. gumicukor és társai pl. :( ) azt gondoltam attól sokallt be a szervezete, ha az oviban más egyebet nem evett. Márpedig a vajas kenyértől meg a sajttól eddig sosem volt baja. (a kukitól sem, mert nem először evett, akármennyire is utálom én, Ők szeretik, és bár ritkán, de kapnak (apjuktól...), )
Itthon ovi előtt legtöbbször Jó reggelt kekszet szoktak enni és epres joghurtot, vagy néha csak vagy-vagy megoldás, mikor hogy van kedvük (.. és idő).

Tehát.. siettem a Lányért, volt rajta bőven folt, olyan szúnyogcsípés szerű volt, mint mikor jól megvakarja az ember és szétterjed, nekem pl vakarás nélkül is szét szokott régebben terjedni. Szóval allergiás dolognak látszott, úgynevezett "csalánkiütés" szerű foltok a karján, hátán, arcán, lábán, néhány kisebb a hátán is volt...
A kedve jó volt, bár meg volt ijedve, hogy most mi lesz, félt az orvostól, stb.
Elsétáltunk a gyermekorvosi rendelőbe, mert nem tudtam pontosan hánykor kezdi a rendelést, tudtam, hogy délután, csak azt nem, hogy mikor. Akkor tudtam meg, hogy 12:30... Na mondom ez szép, még 11 óra sem volt, akkor irány haza, majd visszajövünk.

Itthon gyorsan levetkőztettem, bekenegettem Fenistil kenőccsel, de nagyon vakarta és nagyon szaporodott a kitütés, így adtam Fenistil cseppet, fényképeket azért csináltam, hogy legyen mit mutatni az orvosnak, ha addig halványulnának a foltok. Még jó! Ugyanis fél óra alatt az összes eltűnt. Egy db nem maradt.. !
Gondoltam ennyi volt, minek vigyem orvoshoz, amikor már semmi nincs rajta, majd ha esetleg előjönne még, akkor pénteken délelőtt még mindig el tudom vinni.... Fölöslegesen vigyem be a betegek közé, hogy még onnan is összeszedjen valamit?

Péntek reggelre újra előjöttek a foltok, így csak Levikét vittem oviba, Livike pedig megkapta a Fenistil cseppjét, mivel megint nagyon gyorsan szaporodtak a foltok, 9 óráig még mi lesz, ha nem kap semmit rá? Újabb képek és a csepp után persze megint elmúlt mind egy szálig......
Egyetlen egy halvány folt maradt a hátán, azt tudtam megmutatni az orvosnak, meg a képeket a telefonomban....
Az orvos szerint valami allergia lehet, írjam fel mit eszik, gondoljam át, volt-e mosószer, öblítő, kozmetikum váltás, szóval amit ilyenkor szoktak kérni.... Kérdeztem, nem lehetne-e teszttel kideríteni, mi okozza, erre azt mondta, hogy fölösleges, mert az esetek nagyon nagy százalékában soha nem derül ki, hogy mitől van, főleg gyerekeknél. Péntek-szombat kapjon még Fenistilt, vasárnap már ne, hétfőn pedig mehet oviba, megírta az igazolást. Ettől persze nem nyugodtam meg, de bíztam benne, hogy csak valami három nap alatt átszaladó vírus mellékhatása, vagy ilyesmi, vagy mégis a kukac, és majd elmúlik, ha kiürült a szervezetéből és minden jó lesz.

Napról-napra egyre kevesebb folt jött elő. Szombaton még háromszor, vasárnap kétszer kellett Fenistil csepp felváltva Calcium Sandos-zal (fél pezsgőtabletta), hétfőn, kedden és szerdán pedig már csak este jött elő folt, mindig egyre kevesebb. Természetesen írtam, mikor, mit evett és ivott, de nem találtam összefüggést a foltok megjelenése és az étkezés között. Mosószert, öblítőt nem váltottam, bár új van mindkettőből, de ugyanaz a márka, szóval a csomagolás ugyanaz, hogy benne mi van, mit változtattak, ki tudja, de egyébként is, akkor a kiütéseknek is folyamatosnak kellene lenniük szerintem... és már nem is egy hete, hanem már jóideje ezeket használom.

Ma már cseppet sem kellett adni, közvetlen lefekvés előtt láttam, hogy van pár kicsi foltocska a bal arcán a hajánál meg a füle alatt, máshol semmi, előbb néztem, eltűntek.. (legalábbis nem erősödtek és nem szaporodtak, nagy fényt nem akartam csinálni, mert akkor felébred... )

Arra is gondoltunk, hogy amikor rohangálás van, akkor jön ki.. nap közben ugye egyedül van, vagyis velem, Levike oviban.. akkor nem rohangál, viszonylag jó kislány volt végig a héten eddig, bár néha volt nehezebb időszak is, de azért az egy-gyerekes lét merőben más, mint a kettő! :)) Délután mikor már Levike is itthon volt, beindult a vadulás, estére lettek is foltok..  Nem tudom mi okozhatta...

Ma voltam az orvosnál, csak én, Livikét minek vigyem, ha nincs rajta az égvilágon semmi... :), szóval elmentem beszámolni, szigorúan rendelés elejére, első is voltam.. Újra rákérdeztem a tesztre, megint elmondta, hogy nincs értelme, akkor szokták megcsinálni, ha komoly panaszokat okoz, pl kórházba kerül a gyerek.. gondolom itt a fulladásos tünetekre gondol, mert ugye az allergia olyan is tud lenni... akkor már ki kell vizsgálni a kiváltó okot is...
Oviba simán mehetett volna eddig is, mert nem fertőző. Ha himlő vagy ilyesmi lett volna, az nem múlt volna el csepp hatására. Mondtam, hogy én így voltam nyugodtabb, hogy amíg egy is van, maradjon itthon, nem sok értelme van annak sem, hogy egy folt megjelenik és rögtön telefonálnak.... Nem beszélve arról, hogy az a kevés gyerek is aki még jár, mind taknyos. Hányós-hasmenéses vírus is tarolt közben az oviban, ezért is nem vittem, nehogy még felülfertőződjön valamivel, Levikével kapcsolatban meg csak reménykedhetünk, hogy nem kapott el semmit....
Igazolás hétfőtől van, remélem most már tartósan fennmarad a tünetmentesség, továbbra is figyelem persze, és bízom a két legjobb variációban mint okozó, az egyik a kukac, a másik az "átsuhanó" vírusfertőzés, mert olvastam, hogy bizonyos légúti/megfázásos betegségek is járhatnak kiütéses tünetekkel...

A kedve végig jó volt, étvágya, széklete rendben, mert már azt is megkaptuk az oviban, hogy xy otthon van hányós hasmenéses és KIÜTÉSES tünetekkel......... pff..  Nem baj, hogy itt ilyen nincs is, remélem nem is lesz, mert a fél ovin átment a vírus, remélem Levike megússza, ezáltal Livike és mi is....
Nátha az van, remélem nem emiatt lesz most itthon maradás... Nyomjuk a mézes fokhagymát, orrmosást, szívást rendszeresen, eddig még mindig sikerült megúszni pl a fülfájást, de a nagyobb náthás betegségeket is.

Ha valakinek van tapasztalata, vagy ötlete a kiütésekkel kapcsolatban, kérem írja meg. Köszönöm. :)

Update:
Most péntek délelőtt van, kijavítgattam az elütéseket, az este nem olvastam át, mert Apa közben hazajött, csak gyorsan elküldtem úgy, ahogy volt. :)

Livike rendben van, éjjel rendben volt minden, elmúlt az a pár foltocska.. ma sincs még semmi, bár azért a sajtos-tejfölös tészta hatására kíváncsi leszek, evett magában is sajtszeletet, pedig nem evett azóta, hogy kijött az első kiütés... ugyebár akkor is az volt az oviban. Na, majd meglátjuk. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Bárki írhat, aki úgy érzi van mondanivalója, észrevétele, esetleg jó tanácsa.:)
Előre is köszönöm. :)

Privát emailt az lbetty.80 előtagú gmail-es címre lehet küldeni, valamint erre a célra használható a kapcsolat űrlap is, ami a jobb oldali hasábban található. :)